Dat vind ik een hele domme opmerking Jans, juist uit de mond van iemand die zelf een Lymepatiënt is.
Niet iedereen is in staat om zo'n eind te reizen of zo'n intensieve lange dag mee te maken.
En mss kan iemand dat de ene keer wel en de andere keer niet.
Niets zo veraderlijk als Lyme.
Ook ik vind jullie verslagen heel erg magertjes.
En dat heeft niets met een kruisverhoor te maken, maar gewoon met interesse.
Interesse die er al jaren bestaat voor dingen die in de "Lymewereld" spelen.
Natuurlijk kunnen we het dadelijk lezen op de site of in de LJNL, maar waarom zouden jullie niet gewoon nu al gewoon een mooi verslag hier neerzetten, als dat tenminste gaat met de Lymeklachten.
Maar als iedereen die geweest is, een stukje schrijft, heb je ook al weer een heel verhaal.
Zo komt het weer heel vreemd over.
Dan zouden anderen kunnen denken dat het bestuur van de NVLP heeft opgeroepen niet te veel openbaar te maken over de vergadering en hiermee dus weer niet veel los wil laten.
Lees goed; ik zeg niet dat dat zo is, maar zo zouden de speculaties weer kunnen gaan.
Achter de schermen gaan er genoeg verhalen en geruchten te ronde.
Waarom niet gewoon wat vertellen.
De vergadering is gewoon toegankelijk voor leden en ook als niet lid als je met een lid mee gaat.
En lid worden lijkt mij sowieso een lage drempel, want zoveel kost het niet.
Dan kan er toch wel een uitgebreider verslag komen?
Ook ik ben benieuwd naar wat antwoorden op sommige vragen die Martijn al stelde.
Ik ben ook benieuwd of er in is gegaan op dingen die hier de laatste tijd op Lymenet al naar voren kwamen en of er veel vragen kwamen van leden en hoe de reactie hier op was.
Wie gaat er naar de vergadering van de NVLP 26-05-2007?
-
-
Martijn schreef:Een paar vragen:
Hoeveel mensen waren er aanwezig?
Mijn inschatting is er al gauw 60 personen waren. Het kunnen er ook best meer geweest zijn.
Martijn schreef:Klopt het dat een aantal bestuursleden afwezig was? Zoja, wie en waarom?
Volgens mij was het bestuur voltallig, behalve dan de afgetreden voorzitter en penningmeester.
Martijn schreef:Zijn er nieuwe bestuursleden gekozen? Zoja, wie?
Er is een nieuwe penningmeester gekozen. Iemand met relevante ervaring die de steun kreeg van de gehele aanwezige vergadering. Zijn naam ben ik even kwijt...
Martijn schreef:Is er verteld om wat voor persoonlijke redenen de voorzitter en penningmeester zijn teruggetreden?
Ja, maar ik heb niet de behoefte die redenen hier op het forum
te plaatsen.
Martijn schreef:Blijft de rest van het bestuur gewoon aan?
Mevrouw Den Ouden treedt helaas af, maar blijkt beschikbaar tot er opvolging is. Zij heeft overigens de vergadering op voortreffelijke wijze voorgezeten!
-
Jans schreef:Martijn, als je een kruisverhoor in gedachten had, richt je dan op de mensen die het betreft. En het is misschien de kortste klap in vervolg zelf aanwezig te zijn.
Jans
Waarom noem je het een kruisverhoor als ik een aantal vragen stel over het bestuur? Zijn er dan "verdachten"? Is er iets om geheimzinnig over te doen?
Ik vind dat je merkwaardig reageert op mijn vragen. Heeft dat met de inhoud van de vragen te maken of meer met degene die de vragen stelt?
-
Nee Martijn, het heeft niets met jou persoonlijk te maken. Het schoot mij in het verkeerde keelgat omdat je vragen éénzijdig gericht zijn op het bestuur. En wat bij mij meespeelt is dat ik regelmatig een anti nvlp sfeer proef op dit forum en die ondertoon proefde ik ook in je vragen. Terecht of onterecht.
Ik sta persoonlijk heel blanco tov nvlp en het gaat mij vooral om de inhoud. Ik heb zaterdag wel begrepen dat een kleine, zieke groep mensen veel werk hebben verzet.
Jans
Ik sta persoonlijk heel blanco tov nvlp en het gaat mij vooral om de inhoud. Ik heb zaterdag wel begrepen dat een kleine, zieke groep mensen veel werk hebben verzet.
Jans
-
Er zijn ook nog mensen die het gewoon niet kunnen betalen om naar de ledenver. te komen,een treinkaartje kost al gauw 20 euro en dan nog de bijdrage voor deze dag.
Er wonen in Nederland mensen die dit niet eens uit kunnen geven aan voedsel in een week.
Ik behoor daar gelukkig niet toe.
En al laat je je eens negatief uit over de NVLP,ik denk dat iedereen wel grote waardering heeft wat al deze mensen doen.
Ik ben ook lid en roep nogmaals iedereen op om lid te worden van de NVLP.
Els
Er wonen in Nederland mensen die dit niet eens uit kunnen geven aan voedsel in een week.
Ik behoor daar gelukkig niet toe.
En al laat je je eens negatief uit over de NVLP,ik denk dat iedereen wel grote waardering heeft wat al deze mensen doen.
Ik ben ook lid en roep nogmaals iedereen op om lid te worden van de NVLP.
Els
-
Ik vind dat Jans een keurig verslag heeft gegeven van de ALV. De opkomst vond ik matig, 60 tot 80 mensen terwijl de NVLP inmiddels over de duizend leden heeft. mijn interpretatie was dat ik het bestuur wel wat gespannen vond. Kennelijk had men wel wat kritiek verwacht. De utleg van de voorzitter dat men wel open staat voor aanvullende/alternatieve therapie maar zich in eerste instantie richt op het reguliere circuit en zich wil inzetten voor het bijstellen van de CBO-richtlijnen vond ik heel verhelderend. De verhoging van de contributie motiveerde ze o.a. dat de vereniging voor elke euro een bijdrage kreeg van een of andere instantie. Twee mensen hebben zich,dacht ik gemeld als kandidaatbestuurslid en zullen misschien op de volgende ALV gekozen kunnen worden. Verder zei het bestuur graag een gesloten forum op hun site te willen hebben maar het is moeilijk om daarvoor een moderator te vinden. Verder deed het bestuur een oproep om vrijwilliger te worden, omdat daar een dringende behoefte aan is. Het viel mij op dat er zo goed als geen jonge mensen aanwezig waren. De voordracht van Theodoor Schepers is mij grotendeels ontgaan omdat ik inmiddels te moe was om veel te kunnen opnemen. Wel heb ik begrepen dat Pro Health vind dat er aan de huidige testen veel te verbeteren is en zich hiervoor ook volledig wil inzetten. Na de vergadering heeft hij zeker nog een paar uur de tijd genomen om persoonlijke vragen te beantwoorden. De vergadering verliep in een open en harmonieuse sfeer. De achterdocht tegen het bestuur zit volgens mij vnl. op dit forum, maar ik ben te weinig ingewijde om te begrijpen hoe dat komt, wat daar dus achter zit.
-
Jans schreef:Eén van de bestuursleden vertelde dat er ook vooral behoefte is aan jonge(re) leden. De gemiddelde leeftijd van de leden is op dit moment 57(!).
Ongelooflijk die gemiddelde leeftijd.
Dat kwam toen idd ook al uit het onderzoek.
Vorig jaar op de vergadering was ik volgens mij ook de jongste en zo jong ben ik nou ook weer niet.
marietje schreef:De dag was naast bijzonder informatief ook gezellig. Er was voldoende tijd voor ontmoeting en onderling gesprek. De lunch was goed verzorgd, zelf voor di-eters.
Mooie locatie ook, vlakbij het station en met een eigen parkeergelegenheid. Ook wat dit betreft voor herhaling vatbaar.
Dat vind ik leuk om te horen.
Ik vind zelf het informele gedeelte altijd erg belangrijk.
marietje schreef:Volgens mij was het bestuur voltallig, behalve dan de afgetreden voorzitter en penningmeester.
marietje schreef:Mevrouw Den Ouden treedt helaas af, maar blijkt beschikbaar tot er opvolging is. Zij heeft overigens de vergadering op voortreffelijke wijze voorgezeten!
Van het gekozen bestuur van vorig jaar zijn er dan dus toch 2 aftredingen. Dat is op zo'n klein kluppie best veel, vind ik.
De penningmeester rekening ik dan niet mee, want die was niet door de leden gekozen en ik weet niet hoe dat dan zit. In dat geval zijn er dan 3 minder.
Martijn schreef:Is er verteld om wat voor persoonlijke redenen de voorzitter en penningmeester zijn teruggetreden?marietje schreef:Ja, maar ik heb niet de behoefte die redenen hier op het forum
te plaatsen.
Dat kan ik mij idd voorstellen.
els schreef:Er zijn ook nog mensen die het gewoon niet kunnen betalen om naar de ledenver. te komen,een treinkaartje kost al gauw 20 euro en dan nog de bijdrage voor deze dag.
Dat is idd ook een reden die meespeelt, Els.
Jans schreef: En wat bij mij meespeelt is dat ik regelmatig een anti nvlp sfeer proef op dit forum ........
Ik vind helemaal niet dat er regelmatig een anti NVLP sfeer heerst op het forum.
Er is de laatste tijd wat vaker gesproken over de NVLP, waarschijnlijk door de ALV die er aankwam.
Daarnaast is het volgens mij op 1 hand te tellen welke mensen hier op het forum kritiek hebben geuit, van alle leden hier op Lymenet.
Daarbij betekent kritiek geven in mijn geval niet dat je helemaal negatief tegenover iets staat.
Volgens mij is er altijd wel iets van kritiek op iemand of iets.
En dat is toch ook niet vreemd, een mens of in dit geval vereniging kan toch niet perfect zijn? Dat verwacht toch ook niemand.
Met opbouwende kritiek kan je iets doen. In dit geval was de grootste kritiek naar de NVLP volgens mij dat er niet voldoende openheid was.
Jans schreef:Ik sta persoonlijk heel blanco tov nvlp en het gaat mij vooral om de inhoud. Ik heb zaterdag wel begrepen dat een kleine, zieke groep mensen veel werk hebben verzet.
Jans
Daar zegt volgens mij ook nooit iemand iets over. Iedereen begrijpt toch wel dat deze mensen zelf ook ziek zijn en het werk voor hen heel zwaar moet zijn.
Gerard schreef: Twee mensen hebben zich,dacht ik gemeld als kandidaatbestuurslid en zullen misschien op de volgende ALV gekozen kunnen worden.
Moeten zij dan een jaar wachten om gekozen te worden?
Betekent dat kandidaat dat zij dan een jaar lang helpen in het bestuur, maar geen bestuur zijn?
Weet je ook wie deze mensen zijn en wat zij willen gaan betekenen?
Het zou natuurlijk fijn zijn als het bestuur wat meer mensen krijgt, zodat de taken meer verdeeld kunnen worden.
Gerard schreef:
Verder zei het bestuur graag een gesloten forum op hun site te willen hebben maar het is moeilijk om daarvoor een moderator te vinden.
Bedoelen ze niet een beheerder?
Want moderator zijn is niet zo moeilijk, tenminste dat vind ik.
Als je meerdere moderators neemt, valt het werk mss wel mee.
Het in elkaar zetten van het forum en aanpassingen doen dat is volgens mij het meeste werk.
Ik ben ergens moderator en hoef niet zoveel te doen

Gerard schreef:
De achterdocht tegen het bestuur zit volgens mij vnl. op dit forum, maar ik ben te weinig ingewijde om te begrijpen hoe dat komt, wat daar dus achter zit.
Zoals ik net al aangaf, naar mijn idee valt dat wel mee.
En idd denk ik dat je het goed hebt dat achter sommige dingen meer zit, waar mensen geen weet van hebben.
In dit topic was een vraag van mij:
Danger schreef:Ik ben ook benieuwd of er in is gegaan op dingen die hier de laatste tijd op Lymenet al naar voren kwamen en of er veel vragen kwamen van leden en hoe de reactie hier op was.
Is hiermee beantwoord?
Gerard schreef: mijn interpretatie was dat ik het bestuur wel wat gespannen vond. Kennelijk had men wel wat kritiek verwacht.
Niemand heeft dus openlijk kritiek geleverd om over te hebben op die dag.
Dat vind ik best wel jammer, op zich.
Soms is het juist goed om dingen te bespreken en meer openheid te hebben.
Nu hoor ik jullie alleen maar over lof en dat is ook heel fijn natuurlijk, maar ik denk dat dat haast bij niets geldt, dat er of alleen maar lof of alleen maar kritiek is.
Het feit al dat het bestuur van de NVLP hier mee heeft kunnen lezen op het forum over de kritiek en dat niet zelf heeft aangegrepen om over te hebben, vind ik een beetje jammer.
Ik ben wel blij dat de 2 mensen waar ik van het bestuur het meest vertrouwen in heb, nog in het bestuur zitten, voorzover ik daar wat over kan zeggen. Dat is enkel mijn eigen gevoel.
Bedankt voor jullie verslagen, die ik nog steeds magertjes vind

The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in
-
Na het aanhoren van het jaarverslag, waarin er ook de nodige zelfkritiek in doorklonk , konden de aanwezigen eigenlijk niet anders dan waardering hebben voor wat er dit afgelopen jaar allemaal is gerealiseerd.
Waarschijnlijk komt er in het najaar nog een AVL ivm met verkiezing van een voorzitter en de voorgestelde wijziging van de statuten.
Waarschijnlijk komt er in het najaar nog een AVL ivm met verkiezing van een voorzitter en de voorgestelde wijziging van de statuten.