Wordt het tijd voor hardere acties?

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Niek

Re: Goed nieuws van de teek

Berichtdoor Niek » Do 30 Okt 2008 11:45

emyl schreef:"Ik denk dat het tijd wordt voor hardere acties".
Waar denk je zoal aan Niek?

daar mag ik blijkbaar op dit forum of elders mijn mond niet over opendoen, dus deze discussie hou ik verder voor gezien.
emyl schreef:Hard en cynisch ben je wel, maar daarmee kom je er ook niet in "Lyme war".

dat de huidige aanpak niet werkt lijkt me na ruim 20 jaar praten zonder resultaat wel duidelijk.

marietje

Berichtdoor marietje » Do 30 Okt 2008 12:19

Niek schreef:
emyl schreef:"Ik denk dat het tijd wordt voor hardere acties".
Waar denk je zoal aan Niek?

daar mag ik blijkbaar op dit forum of elders mijn mond niet over opendoen, dus deze discussie hou ik verder voor gezien.

Jammer, ik ben benieuwd naar wat je in gedachten hebt. Dat 'harde' zal wel wat meer een figuurlijk betekenis hebben: ik zie je nog geen aanslagen plegen met tekenbommen oid... :wink:
Het kan ook zijn natuurlijk dat je ze liever voor jezelf houdt om geen slapende honden wakker te maken.
Wil je acties op touw zetten ,harde of zachte, dan zullen we ergens moeten beginnen. En om te beginnen zullen we de handen in een moeten slaan. Anderen en/of elkaar vanaf eilandjes bevechten zal niets bijdragen..
Luctor et Emergo

ogee Open

Berichtdoor ogee Open » Vr 31 Okt 2008 13:44

Misschien toch niet zo'n gek idee om met "harde acties" wat aandacht te trekken voor deze ramp die zich aan het voltrekken is.

O

Gerard

Berichtdoor Gerard » Vr 31 Okt 2008 16:32

Niek schreef:daar mag ik blijkbaar op dit forum of elders mijn mond niet over opendoen, dus deze discussie hou ik verder voor gezien.

Volgens mij ben jij niet het type dat zich door een ander laat voorschrijven wat je wel en niet mag zeggen.
Ik denk dat het grootste probleem is wat voor soort akties je zou kunnen ondernemen.Ik zou het niet weten. Bovendien moeten het geen akties zijn die als een boemerang zich tegen je gaan keren. Ik volg de "Stichting Tekenbeet ziektes" niet op de voet, maar heb niet de indruk dat zij grootschalige akties ondernomen hebben, hoewel zij in het begin wel heel strijdlustig overkwamen. Reageren op een onzinartikel in de krant en dan met argumenten onderbouwen hoe het wel zit, zoals de Stichting met dat Amelandartikel gedaan heeft,vind ik al heel wat. Bovendien denk ik dat de NVLP ook niet bepaald stilzit. Het nadeel is dat het veranderen van de medische opinie tijd kost en die tijd hebben we niet, want elke dag ziek is een dag verloren.

Niek

Berichtdoor Niek » Za 1 Nov 2008 12:24

Gerard schreef:
Niek schreef:daar mag ik blijkbaar op dit forum of elders mijn mond niet over opendoen, dus deze discussie hou ik verder voor gezien.

Volgens mij ben jij niet het type dat zich door een ander laat voorschrijven wat je wel en niet mag zeggen. Ik denk dat het grootste probleem is wat voor soort akties je zou kunnen ondernemen.

wat ik hier schrijf wordt door sommigen steevast verkeerd uitgelegd, ik heb het helemaal niet over 'rare akties' maar ik vind wel dat mensen de realiteit onder ogen moeten zien. Zodra ik iets zeg over CBO, het RIVM of andere 'politiek gevoelige' zaken krijg ik via het forum en vooral buitenom het forum korrigerende mailtjes die mij inmiddels mateloos gaan irriteren. CBO, RIVM en overheid in het algemeen zijn geen vriendelijke instanties die alle mogelijke moeite doen om ons te helpen; het zijn bolwerken die hun eigen plan trekken en die geen enkele interesse hebben om onze situatie te verbeteren, tenzij ze daartoe gedwongen worden.

Gerard schreef: Het nadeel is dat het veranderen van de medische opinie tijd kost en die tijd hebben we niet, want elke dag ziek is een dag verloren.

precies, daarom ben ik niet voor de voorzichtige benadering die velen hier voorstaan want voor mij is allang duidelijk dat dat niet werkt (behalve dan voor een enkeling die tevreden is met een officieel etiket 'ziek' met bijbehorende uitkering, nooit meer hoeven werken en af en toe een schouderklopje van de dokter).

Wat ik nog belangrijker vind: zolang er gepraat wordt komen er dagelijks nieuwe zieken bij, dat is nog erger dan dat wie al ziek is niet of onvoldoende geholpen wordt. Het overgrote deel van die nieuwe gevallen is absoluut te voorkomen, het is een schandaal dat hier na vele jaren discussie nog niets veranderd is. Dit beleid betekent dweilen met de kraan wijd open: leuk als je van dweilen houd, maar niet als je resultaat wilt zien. De discussies gaan al lang niet meer over 'feiten' want de wetenschappelijke feiten zijn op veel punten al duidelijk zat; het is allemaal politiek steekspel. En in de politiek kan het nou eenmaal nodig zijn om af en toe op andermans tenen te gaan staan.

carla

Berichtdoor carla » Za 1 Nov 2008 15:07

[quote="Niek (behalve dan voor een enkeling die tevreden is met een officieel etiket 'ziek' met bijbehorende uitkering, nooit meer hoeven werken en af en toe een schouderklopje van de dokter).
[/quote]

Kijk dat bedoel ik nu: de woorden tussen de haakjes doen er niet toe en zijn kwetsend voor diverse mensen.

Laat ze daarom weg :!:

Even nadenken voordat je wat schrijft en je stuk komt veel vriendelijker over.

marietje

Berichtdoor marietje » Za 1 Nov 2008 15:49

Laten we alsjeblieft positief ten opzichte van elkaar blijven. Gun elkaar het licht in de ogen en de vrijheid om zaken uit te drukken zoals iemand dat zelf graag wil. Dus niet op alle slakken zout leggen. Pik uit de bijdragen van de ander wat je ervan kunt gebruiken. De rest laat je voor wat het is.
Zolang er geen persoonsgerichte negatieve opmerkingen worden geplaatst moet dit kunnen.

Zelf moest ik eigenlijk wel even gniffelen om deze opmerking. Echt op z'n Nieks. :)

Niek, ik ben blij dat je je toch weer meldt in de discussie. We kunnen altijd van elkaar leren, van gedachten wisselen. Wat niet zeggen wil dat we't altijd met elkaar eens hoeven te zijn. Gelukkig niet, zou'k haast zeggen. Wat zal het dan saai worden.

Je moet ook af en toe de kans krijgen om op politieke tenen te gaan staan. Even door dansen mag van mij zelfs ook nog! Ik ben het met je eens dat meer actie wel op z'n plaats is. Het blijft al veel te lang veel te stil in Lymeland. Uiteraard gebeurt er veel achter de schermen. Maar ik denk dat we ons als Lymepatienten best wat meer zouden mogen laten horen. De vraag is hoe...
Luctor et Emergo

admin
Beheerder

Re: Wordt het tijd voor hardere acties?

Berichtdoor admin » Za 1 Nov 2008 15:56

Bovenstaande 17 berichten afgesplitst van Goed nieuws van de teek, omdat het off topic was.

ayesha

Berichtdoor ayesha » Za 1 Nov 2008 17:25

Ben het geheel met je eens marietje.
Je drukt mooi uit wat ik ook dacht toen ik dit eerder las, alleen mn Lyme-brain kreeg het niet onder woorden, dus sluit ik me maar even "gemakkelijk" bij jou aan.

TheoA

Berichtdoor TheoA » Za 1 Nov 2008 20:56

admin schreef:Bovenstaande 17 berichten afgesplitst van Goed nieuws van de teek, omdat het off topic was.

Admin maakt er zo een zoekplaatje van.
Niemand is een topic begonnen met 'hardere acties'.
Dit is in korte tijd (maand) zeker de 4e keer dat er wordt 'ingegrepen' in de discussie.
Zo wordt het wel een potje op dit forum.

Terug naar “Activisme”