Eindelijk actie: NVLP petitie!

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Jans

Re: Eindelijk actie: NVLP petitie!

Berichtdoor Jans » Do 8 Jan 2009 12:41

erica schreef:Ik denk ook dat er veel draagvlak voor is en ook dat het inderdaad flinke inzet van onszelf vraagt. Stel dat 500 lymepatiënten 4 handtekeningenlijsten weten vol te krijgen, dan zijn we er al!

Volgens mij moet dat te doen zijn.

marietje

Berichtdoor marietje » Do 8 Jan 2009 16:31

Mouwen opstropen en aan de slag dan maar. :D
Luctor et Emergo

marietje

Berichtdoor marietje » Di 13 Jan 2009 0:25

Er hebben intussen ruim 1000 mensen hun handtekening onder de petitie gezet. Er is best een behoorlijk aantal mensen die hun handtekening niet bevestigd hebben. Even nakijken dus!! Bij mij kwam de bevestigingsmail in de spambox terecht. Dat kan dus ook!
Luctor et Emergo

Jans

Berichtdoor Jans » Ma 19 Jan 2009 12:13

Ik heb afgelopen week meerdere mapjes gemaakt met de brief aan de ministers en een aantal handtekeningenlijsten.
Een aantal bekenden van mij hebben zich spontaan aangemeld om actief handtekeningen te verzamelen binnen hun eigen netwerk.

Het is toch heel spijtig dat ruim 12% van de internet-handtekeningen niet zijn bevestigd.
Zijn deze mensen te traceren en kunnen ze nog benaderd worden?

erica

Berichtdoor erica » Za 24 Jan 2009 2:34

Geweldig om te horen dat mensen zich spontaan aanmelden om mee te helpen! Ook een superidee om ze van mapjes te voorzien.

Nog een tip: als iemand nog een kennis of een familielid in een verzorgingstehuis of bejaardetehuis heeft: geef ze 10 uitgeprinte lijsten en ze zijn in een mum van tijd vol. Mijn oma bleek zeer succesvol!

Door wat veranderingen op de site zakt het percentage niet-bevestigde handtekeningen gelukkig wel langzaam en t.z.t. nemen we daar nog actie op.

Jans

Berichtdoor Jans » Zo 1 Feb 2009 12:36

Hoe vergaat het iedereen om handtekeningen te verzamelen?

Mij valt op dat even snel een handtekening 'scoren' er niet in zit, ik krijg ze wel maar ik heb toch met iedereen wel een gesprek over de ziekte van Lyme. Ook deze gesprekken hebben natuurlijk een functie maar het kost mij wel extra energie.

Erica schreef:Stel dat 500 lymepatiënten 4 handtekeningenlijsten weten vol te krijgen, dan zijn we al!

Inmiddels ga ik richting de 3 gevulde handtekeningenlijsten, naast de e-mail ondertekenaars, en meerdere 'stromannen/vrouwen' die nog druk doende zijn om handtekeningen te 'scoren'.
Dus de 4 handtekeningenlijsten worden zeker gehaald.
Hoe staat het met de andere 499?

Voor mijn inmiddels verschraalde sociale contacten is het overigens ook wel goed, mensen zijn blij verrast dat ze me eindelijk weer eens zien.
Zo zie je maar, meerdere vliegen in één klap.

Ik zag dat er nu bijna 4500 handtekeningen binnen zijn, waarvan 400 digitale handtekeningen nog niet zijn bevestigd.
Een prachtig begin en een hoopvol signaal dat dit ook gaat lukken.

http://www.lymevereniging.nl
zie 'Petitie'

irina

Berichtdoor irina » Zo 1 Feb 2009 13:26

Ik ben ook aan het werven, zowel onder bekenden als via fora waar ik weleens kom. Het is me niet duidelijk hoe succesvol ik ben, omdat ik geen reacties van mensen krijg dat ze daadwerkelijk getekend hebben. Media-aandacht zou het aantal handtekeningen inderdaad kunnen vergroten.

Gerard

Berichtdoor Gerard » Zo 1 Feb 2009 17:09

Ook ik heb op andere fora aandacht gevraagd voor de petitie. Je ziet dan wel hoeveel mensen de topic hebben bekeken.maar mocht de helft getekend hebben zit je al gauw op 3 lijsten. Ikzelf heb nu 2 lijsten vol. Ik heb op een andere plaats op het forum mijn twijfels over de schatting van 500.000 mogelijke lymepatiënten waar de voorzitter van de NVLP het over had uitgesproken. Maar wat me bij het verzamelen van handtekeningen opvalt is dat het er vaak iemand begint over dat hij/zij graag wil tekenen omdat hij/zij ook iemand kent die lyme heeft of heeft gehad. Maandag krijg ik te horen van de dierenarts of ik daar lijsten mag neerleggen.

Elly

Berichtdoor Elly » Zo 1 Feb 2009 17:47

Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten.

Heb buiten de digitale handtekeningen, (waar ik geen zicht op aantallen heb) ook bij familie, yogaclubje, wandelvereniging, reumapatienten, collega's etc. handtekeningen verzameld.
Ook hebben een paar mensen spontaan aangeboden te willen helpen.
Dus ik heb nu al ruim 9 lijsten vol en ik verwacht over een paar weken toch zo'n 300 handtekeningen verzameld te hebben.
Misschien worden het er nog wel meer, dus ik verwacht dat het goed komt.

marietje

Berichtdoor marietje » Vr 13 Feb 2009 19:35

Ik heb toestemming gekregen de handtekeningenlijsten in een Jumbosupermarkt neer te leggen.Er werd zelfs meegedacht over een strategisch goede plek. :D
Luctor et Emergo

Terug naar “Activisme”