Laatste stand is:
Totaal aantal electronische handtekeningen tot nu toe = 6892, waarvan 6075 bevestigd via e-mail.
De totaalstand van de papieren handtekeningenlijsten op dit moment is 4213.
Is het niet mogelijk om tussentijds de mensen van de onbevestigde handtekeningen te benaderen?
Het zijn er nu ruim 800 en dat is veel.
Vandaag was ik met een kat bij de dierenarts, ook daar heeft iedereen getekend en er is een poster opgehangen.
Teken en lyme zijn in de dierengeneeskunde een groter item dan in 'onze' geneeskunde. Ik zei tegen de dierenarts dat niet alleen de behandeling maar, volgens mij, ook de diagnostiek beter is in de dierengeneeskunde. Toen zei ze gekscherend: 'Geen probleem, dan kom je toch in vervolg je hier laten testen'. Ik antwoordde: 'Breng ons niet op ideeën'.
Ondertussen doe ik morgen weer 10 volle lijsten op de bus, grotendeels dankzij de hulptroepen.
Er is nu een kleine strijd losgebarsten wie van de hulptroepen de meeste volle handtekeningenlijsten kan verzamelen.
Ik hou me op de vlakte, ondertussen prijs ik iedereen de hemel in en vind het natuurlijk prima.
Eindelijk actie: NVLP petitie!
-
-
Re: Eindelijk actie: NVLP petitie!
Wie van jullie weet hoe je die poster kunt printen,wil deze in onze expositieruimte hangen,en daar handtekeningen verzamelen.Kon wel de lijst printen maar niet de poster.
-
Hmm, raar. De poster is ook te downloaden van de NVLP-site. Als de handtekeningenlijsten lukken zou de poster ook moeten kunnen...
Leden van de NVLP hebben een kleurenexemplaar gekregen bij de laatste LJNL. Mooi ding! Lekker opvallend.
Heb je die al?
Leden van de NVLP hebben een kleurenexemplaar gekregen bij de laatste LJNL. Mooi ding! Lekker opvallend.
Heb je die al?
Luctor et Emergo
-
Vanmiddag heb ik een poster bij de huisarts opgehangen, een groepspraktijk + apotheek.
De apothekerassistente die ik het vroeg zei dat het hoog tijd werd voor meer aandacht en onderzoek. Zij heeft van mij nog een paar lijsten gekregen om rond te gaan en ze vroeg me nog een poster die ze zelf wilde kopiëren en verspreiden.
Ik blijf lijsten en posters uitprinten en verspreiden en ben benieuwd hoe het anderen vergaat.
Heb je leuke ervaringen of nieuwe ideeën, meld het hier.
De apothekerassistente die ik het vroeg zei dat het hoog tijd werd voor meer aandacht en onderzoek. Zij heeft van mij nog een paar lijsten gekregen om rond te gaan en ze vroeg me nog een poster die ze zelf wilde kopiëren en verspreiden.
Ik blijf lijsten en posters uitprinten en verspreiden en ben benieuwd hoe het anderen vergaat.
Heb je leuke ervaringen of nieuwe ideeën, meld het hier.
-
Ik had een lijst en poster bij de kapster achter gelaten. Toen ik na een paar weken eindelijk fysiek in staat was er naar toe te lopen, had ze de lijst half vol. Ze vertelde dat ze maar niet snapt wat lyme nou is en dat diverse klanten het haar al hadden gepoogd uit te leggen. Ik had haar zelf destijds niet gesproken, maar een medewerkster van haar zaak. De 2 aanwezige klanten (het is een klein zaakje) begonnen daarop te vertellen wat lyme is en hoe blij ze zijn met de handtekeningenactie en dat ze graag wilden tekenen. Waarop de kapster besloot de lijst te houden en te proberen hem vol te krijgen. Als hij vol is, belt ze me, zodat ik niet onnodig mijn energie hoef te verbruiken.
Verder heb ik een lijst liggen bij een gezondheidscentrum. Maar dat is nog iets verder lopen en dat is nog niet gelukt. Ik heb weinig energie momenteel en kan maar een heel klein stukje lopen. Naar de hoek van de flat (die maar kort is) en dan de straat schuin over naar het winkelcentrumpje is de meeste dagen al te ver. Het gezondheidscentrum is de dubbele afstand hiervan. Maar ik ben wel heel benieuwd of ze de lijst inderdaad neergelegd hebben (de artsen moesten eerst toestemming geven) en of hij al vol is.
Ik heb nog meer plannen voor het achterlaten van de posters en lijsten, maar vooralsnog kom ik nauwelijks ergens. Ik probeer dan ook vooral handtekeningen te werven via emails naar bekenden en via fora.
Verder heb ik een lijst liggen bij een gezondheidscentrum. Maar dat is nog iets verder lopen en dat is nog niet gelukt. Ik heb weinig energie momenteel en kan maar een heel klein stukje lopen. Naar de hoek van de flat (die maar kort is) en dan de straat schuin over naar het winkelcentrumpje is de meeste dagen al te ver. Het gezondheidscentrum is de dubbele afstand hiervan. Maar ik ben wel heel benieuwd of ze de lijst inderdaad neergelegd hebben (de artsen moesten eerst toestemming geven) en of hij al vol is.
Ik heb nog meer plannen voor het achterlaten van de posters en lijsten, maar vooralsnog kom ik nauwelijks ergens. Ik probeer dan ook vooral handtekeningen te werven via emails naar bekenden en via fora.
-
irina schreef:Ik heb nog meer plannen voor het achterlaten van de posters en lijsten, maar vooralsnog kom ik nauwelijks ergens. Ik probeer dan ook vooral handtekeningen te werven via emails naar bekenden en via fora.
Het is inderdaad de manier om zonder veel extra inspanning de petitie onder de aandacht te brengen.
Ik heb een aantal weken geleden een oproep op marktplaats gezet en deze is inmiddels al meer dan 500 keer bekeken, dus daar hoef ik weinig voor te doen.
En nu maar hopen dat een deel ook tekent.
Ook al eerder had iemand hetzelfde gedaan maar die oproep was inmiddels verwijderd.
Ik ga er van uit dat iedere actie resultaat geeft, hoe klein ook, en veel verschillende acties geven een groot resultaat. Er daar draait het om.
-
Wat slim! Daar had ik nog niet aan gedacht.
-
En wat is de stand nu Jans?
Zag verder geen updates, dacht ik vraag het even.
Groetjes
Zag verder geen updates, dacht ik vraag het even.
Groetjes
Iets is alleen onmogelijk als je er niet meer in gelooft.
-
Totaal aantal electronische handtekeningen tot nu toe = 10111, waarvan 9326 bevestigd via e-mail.
De totaalstand van de papieren handtekeningenlijsten op dit moment is 8140.
Dus de totaalstand staat op ruim 17.000. Dus nog 23.000 handtekeningen te gaan.
Iedereen kan de stand heel gemakkelijk zelf volgen, zie http://www.lymevereniging.nl/ en klik op 'teken de petitie'.
De totaalstand van de papieren handtekeningenlijsten op dit moment is 8140.
Dus de totaalstand staat op ruim 17.000. Dus nog 23.000 handtekeningen te gaan.
Iedereen kan de stand heel gemakkelijk zelf volgen, zie http://www.lymevereniging.nl/ en klik op 'teken de petitie'.
-