http://www.teamtopzorg.nl/ervaringen/ve ... tion_18157
Op de site van Teamtopzorg (zie link hierboven) staat mijn verhaal en een idee voor betere Lymebehandeling!!
Het zou toch geweldig zijn als er een manier is dat ook zorgverzekeringen de winst zien van betere behandeling bij Lyme (en daardoor minder medische kosten door chronische lyme)!
Lieve groet,
Iceblue / Maria
Idee voor Betere lymebehandeling! Help mee!
-
-
Re: Idee voor Betere lymebehandeling! Help mee!
Wat een tijdstip!
Zo vlak voordat heel veel mensen, en ook mensen met lyme natuurlijk, gaan rekenen voor een nieuwe keuze voor een verzekering.
Wat gaat het worden?
Wordt het niet een beetje lood om oud ijzer al die verzekeringen inmiddels?
Waarom veel betalen voor zorg die lymepatienten in de kou laat staan?
Je zou zeggen dat verzekeringen gaan voor de goedkoopste behandelingen.
Dat doen ze bij lyme in elk geval zeker niet want als lymepatienten meteen aan het begin goed behandeld werden dan liep het veel minder spaak met langdurige behandelingen voor chronische patienten.
De huidige gezondheidszorg is gericht op het creeren van nog meer langdurig zieken door slechte diagnoses, symptoombestrijding en korte behandelingen bij lyme.
Het lijkt mij sterk dat het verzekeringswezen daarbij geen rol speelt.
Zie ook de Tros Radaruitzending dat juist het verzekeringswezen bijv bij het verwisselen van autoruiten in de hand heeft werkt dat de autoruiten zo duur mogelijk zijn, terwijl het veel goedkoper kan.
Geen idee hoe dat mechanisme uiteindelijk precies werkt, maar het werkt wel zo.
Zo vlak voordat heel veel mensen, en ook mensen met lyme natuurlijk, gaan rekenen voor een nieuwe keuze voor een verzekering.
Wat gaat het worden?
Wordt het niet een beetje lood om oud ijzer al die verzekeringen inmiddels?
Waarom veel betalen voor zorg die lymepatienten in de kou laat staan?
Je zou zeggen dat verzekeringen gaan voor de goedkoopste behandelingen.
Dat doen ze bij lyme in elk geval zeker niet want als lymepatienten meteen aan het begin goed behandeld werden dan liep het veel minder spaak met langdurige behandelingen voor chronische patienten.
De huidige gezondheidszorg is gericht op het creeren van nog meer langdurig zieken door slechte diagnoses, symptoombestrijding en korte behandelingen bij lyme.
Het lijkt mij sterk dat het verzekeringswezen daarbij geen rol speelt.
Zie ook de Tros Radaruitzending dat juist het verzekeringswezen bijv bij het verwisselen van autoruiten in de hand heeft werkt dat de autoruiten zo duur mogelijk zijn, terwijl het veel goedkoper kan.
Geen idee hoe dat mechanisme uiteindelijk precies werkt, maar het werkt wel zo.
-
De medewerkster van Menzis zegt wel dat 'ze niet op de stoel van de arts kan gaan zitten'. En natuurlijk is dat ook niet de bedoeling!
Maar het is toch niet meer dan logisch (...) dat ook de zorgverzekeraars het nut zouden moeten zien van goede Lymebehandeling bij het begin van de ziekte! En zo voorkomen dat er een heleboel chronisch Lymepatienten komen die heel veel medische kosten mee zullen brengen...
Time will tell this story...
Lieve groet,
Iceblue
Maar het is toch niet meer dan logisch (...) dat ook de zorgverzekeraars het nut zouden moeten zien van goede Lymebehandeling bij het begin van de ziekte! En zo voorkomen dat er een heleboel chronisch Lymepatienten komen die heel veel medische kosten mee zullen brengen...
Time will tell this story...
Lieve groet,
Iceblue
-
Ik heb het vermoeden dat ook het verzekeringswezen zichzelf rijk rekent bij de gedachte aan meer chronisch zieken.
Dus liever de boel verder in de soep laten lopen met tekortschietende diagnoses en behandelingen.
Levert meer geld op.
Ziekte is big business.
Hoe meer ziekte hoe meer eraan verdiend wordt, ook door zorgverzekeringen.
Dus liever de boel verder in de soep laten lopen met tekortschietende diagnoses en behandelingen.
Levert meer geld op.
Ziekte is big business.
Hoe meer ziekte hoe meer eraan verdiend wordt, ook door zorgverzekeringen.
-
bamboe schreef:Ik heb het vermoeden dat ook het verzekeringswezen zichzelf rijk rekent bij de gedachte aan meer chronisch zieken. Hoe meer ziekte hoe meer eraan verdiend wordt, ook door zorgverzekeringen.
...dat vermoeden hebben vele mensen, maar daar hoeven we ons toch niet zomaar bij neer te leggen

Lieve groet,
Iceblue
-
Hoi Iceblue, ik leg mij daar evenmin bij neer.
Alleen ik heb naar de verzekeringsinstellingen toe persoonlijk geen missie.
Het zijn winstgevende instellingen, geen charitatieve instellingen.
Ik hou ervan de weinige energie die ik heb te steken in dingen die kunnen lonen ipv aan een dood paard te trekken.
Dit betreft mijn persoonlijke inschatting en dat wil niet zeggen dat ik jouw persoonlijke actie afkeur.
Het is altijd goed als er iemand opstaat en de situatie waar lymepatienten in zitten aan de kaak stelt.
groetjes,
Dorien
Alleen ik heb naar de verzekeringsinstellingen toe persoonlijk geen missie.
Het zijn winstgevende instellingen, geen charitatieve instellingen.
Ik hou ervan de weinige energie die ik heb te steken in dingen die kunnen lonen ipv aan een dood paard te trekken.
Dit betreft mijn persoonlijke inschatting en dat wil niet zeggen dat ik jouw persoonlijke actie afkeur.
Het is altijd goed als er iemand opstaat en de situatie waar lymepatienten in zitten aan de kaak stelt.
groetjes,
Dorien
-
Is het niet iets voor onze regering om zich een heeeeeeeel diep over te buigen?
Zelf denk ik dat de aandacht veel uit gaat naar de net geinfecteerden en zie ik dat de chronisch zieken moeten vechten voor hulp. Vele krijgen een andere verklaring voor symtomen, ms, me, maar behandeling of in mijn gevoel zoiezo een diagnose is Not Done. Waarom?
Het geld lijkt niet te worden gestoken in adequate behandeling. Terwijl als ze wel behandeling geven en na controle je velen met chronisch Lyme wellicht weer aan een leuk leven en werk kan helpen en dat zou alleen maar ten goede komen van onze maatschappij.
Ik zie liever een brandbrief naar de regering, maar ben nu nog te druk bezig om überhaupt een behandeling te krijgen......................( in het Duits....hahahaha)
Zelf denk ik dat de aandacht veel uit gaat naar de net geinfecteerden en zie ik dat de chronisch zieken moeten vechten voor hulp. Vele krijgen een andere verklaring voor symtomen, ms, me, maar behandeling of in mijn gevoel zoiezo een diagnose is Not Done. Waarom?
Het geld lijkt niet te worden gestoken in adequate behandeling. Terwijl als ze wel behandeling geven en na controle je velen met chronisch Lyme wellicht weer aan een leuk leven en werk kan helpen en dat zou alleen maar ten goede komen van onze maatschappij.
Ik zie liever een brandbrief naar de regering, maar ben nu nog te druk bezig om überhaupt een behandeling te krijgen......................( in het Duits....hahahaha)