Teek-lantarens rondom het Binnenhof

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
surfsab

Teek-lantarens rondom het Binnenhof

Berichtdoor surfsab » Za 19 Mei 2012 12:37

Beste mede-forumgenoten,

Als pas Lyme-patient bracht een Australische vriend mij gisteren op een idee. Iets waar we veel mensen voor nodig hebben, maar niet onhaalbaar is.

Een soort van guerilla-actie waarmee we misschien wel De Wereld Draait Door kunnen halen of gewoon het nieuws. Wellicht al iets te veel over tijd, dus misschien iets voor volgend voorjaar, tenzij mensen denken dat het dit jaar ook nog goed de aandacht kan trekken (wellicht ivm de verkiezingen....maar misschien sneeuwt het dan juist onder). Goed, daar kunnen we het nog over hebben.

Wat is het idee??? Verzamel je recyclebare afval of zoek het buiten op en maak er een teek van ongeveer 75cm in lengte van. Zorg dat deze om een lantarenpaal vastgemaakt kan worden net onder een verkeersbord.

Ikzelf kom uit Den Haag en durf ze rondom het hele Binnenhof te hangen. Als we veel mensen hebben die bijdragen aan het maken van de 'teken' dan kunnen we zeker hier, in het hart van de politiek op een gevgeven moment een punt maken. Door de pers geinteresseerd te krijgen kan iemand vervolgens weer een wat over Lyme uit de doeken doen :D

Dit is een eerste idee. Als er iemand is die eens over gedachten wil wisselen kan dat. Mail dan naar: appelbientje@hotmail.com

Als jullie het allemaal niets vinden, ook geen probleem. Dan laat ik dit onderwerp rusten.

Groetjes.

surfsab

Re: Teek-lantarens rondom het Binnenhof

Berichtdoor surfsab » Za 19 Mei 2012 12:37

PS: Onder dit bericht reageren mag ook. Dat is misschien wel zo makkelijk!

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 22 Mei 2012 21:34

Hallo Surfsab

Misschien heb je intussen reacties ontvangen via een pb. Maar aangezien het op het forum stil blijft,wil ik graag reageren.

Ik vind het leuk en dapper dat je met een initiatief komt. Jij hebt nog dat stukje vechtlust en durf om mensen wakker te willen schudden. Bij menig lotgenoot ontbreekt die vechtlust inmiddels, wat erg begrijpelijk is. Maar dat er bij sommigen ook sprake is van angst, is heel jammer. Want waar moeten we bang voor zijn? Wat hebben we (nog) te verliezen? Het gaat immers om ons lichaam, ons leven, dat letterlijk ‘verziekt’ wordt door een aandoening die nog altijd te weinig aandacht en erkenning krijgt. (de impact die het op onze familie en vrienden heeft, even buiten beschouwing gelaten).

Het idee om een reuzen teek in elkaar te knutselen en aan lantarenpalen te bevestigen is grappig en origineel. Want er zijn mensen die zich nooit in dit ondier hebben verdiept en niet eens weten hoe het eruit ziet. Maar, Surfsab, ik ben niet zo’n goede knutselaar. Ik zou er op z’n minst een bordje ‘dit is een teek’ bij moeten hangen. Daarnaast ben ik bang dat vandalen hun agressie graag op onze teken kwijt zouden willen zodat er binnen de kortste keren niets meer van over is. Of de betreffende Gemeenten zien er het nut niet van in en geven hun reinigingspersoneel de opdracht schoon schip te maken zodat ze binnen no time weer weg zijn.

Zoals je zelf al stelde, heeft Den Haag nu wel wat anders aan haar hoofd dan zich bezig te houden met onze ziekte en de NVLP heeft verleden jaar immers een petitie ingediend waarna het stil bleef. De mensen lopen op dit moment met hun hoofd in een soort waas. Iedereen maakt zich inmiddels wel zorgen over de economische malaise, baan, huis, hypotheek, pensioen, kids enz.. Om het maar niet te hebben over de mensen die zich er al helemaal niet in willen/kunnen verdiepen.

Ik denk dat we met iets moeten komen dat schokkender is, willen we nog indruk maken. We zouden onszelf aan een lantarenpaal kunnen vastbinden met een of ander spandoek of met een grote teek op ons lijf. Reken maar dat we dan wel in het nieuws komen. Of iets doen met de documentaire ‘Under our Skin” . De mensen die ik deze documentaire heb laten zien, waren geschokt en diep onder de indruk. Dit onderwerp (Under Our Skin) werd inmiddels bekeken door 320 forumbezoekers waarvan er slechts één reageerde. (Waarom :?: Angst :?: Jammer :!: ). Of de publiciteit opzoeken met een spotje zoals die van de ziekte ALS, waarbij de patiënt te kennen geeft dat hij over X weken niet meer leeft (door Lyme kun je immers ook het loodje leggen). In dat kader ligt de bal bij de NVLP. Deze Vereniging doet ongetwijfeld haar best. Ze krijgt overheidssubsidie en dankt haar bestaan (mede) hieraan, maar misschien wel onder de voorwaarde dat ze niet te lastig moet worden! Een politieke ziekte dus, waar misschien wel meer mee is/wordt geknutseld dan dat wij voor mogelijk houden!

Hopelijk krijg je meer reacties en komt er iemand met een goed idee.

Groeten van
Tulipano :zwaaien:

.

.

jos26

Berichtdoor jos26 » Di 22 Mei 2012 23:00

Als er iemand met een ECHT GOED idee komt wat echt het nieuws haalt en grote ogen gooit dan hoor ik het graag. Niks ten nadele van het idee van surfsab :D :D

Dan zal ik ervoor zorgen dat deze uitgevoerd word!!!!!

Graag een pb naar joshuaverhoeven@hotmail.com

P.s wel alleen serieuze ideeen

Gr Joshua :wink:

Hayley

Berichtdoor Hayley » Wo 6 Jun 2012 13:33

Tulipano schreef:Hallo Surfsab

Zoals je zelf al stelde, heeft Den Haag nu wel wat anders aan haar hoofd dan zich bezig te houden met onze ziekte en de NVLP heeft verleden jaar immers een petitie ingediend waarna het stil bleef. De mensen lopen op dit moment met hun hoofd in een soort waas. Iedereen maakt zich inmiddels wel zorgen over de economische malaise, baan, huis, hypotheek, pensioen, kids enz.. Om het maar niet te hebben over de mensen die zich er al helemaal niet in willen/kunnen verdiepen.

Ik denk dat we met iets moeten komen dat schokkender is, willen we nog indruk maken. We zouden onszelf aan een lantarenpaal kunnen vastbinden met een of ander spandoek of ....

Groeten van

Ja inderdaad..of...even koningin Beatrix aan de oren trekken wanneer ze weer ergens breed lachend verschijnt en haar heel even op een stoel plaatsen, bevelen alle hedendaagse problemen en sores wat heerst aan de kant te zetten en alleen maar heel eeeven luisteren..
Naar dit: dat zij geen gerust koningin KAN en NIET ZOU WILLEN zijn, van een land als dit..
Dat alleen maar aandacht heeft voor welvaart en dat er DUIZENDEN mensen zwaar ziek zijn, bedlederig zelfs, en dat dit komt allemaal mede doordat mensen waar wij het van moeten hebben, hun oogjes ervoor dichtsluiten. En zij kan zich ook heel erg aangesproken voelen, aangezien het kabinet toch bij haar terecht moet voor toestemming vaak.

Ik ben heeel boos over deze gang van zaken allemaal!
Koningin Beatrix, vergeef me, ik heb het niet zo bedoeld, in geval dat u dit leest, de orentrekkerij etc.
Maar dit moet stop gezet worden deze lariekoek en grote onzin!

Want al die moeite met zo'n petitie? 40.000 handtekeningen opgehaald en nog steeds oogjes dicht???!!?

Wel potverdorie! Echt waar!

.

.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Wo 6 Jun 2012 13:38

Hayley-123 schreef:
Tulipano schreef:Hallo Surfsab

Ik denk dat we met iets moeten komen dat schokkender is, willen we nog indruk maken. We zouden onszelf aan een lantarenpaal kunnen vastbinden met een of ander spandoek of ....

Groeten van

.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Wo 6 Jun 2012 13:39

Ja inderdaad..of...even koningin Beatrix aan de oren trekken wanneer ze weer ergens breed lachend verschijnt en haar heel even op een stoel plaatsen, bevelen alle hedendaagse problemen en sores wat heerst aan de kant te zetten en alleen maar heel eeeven luisteren..
Naar dit: dat zij geen gerust koningin KAN en NIET ZOU WILLEN zijn, van een land als dit..
Dat alleen maar aandacht heeft voor welvaart en dat er DUIZENDEN mensen zwaar ziek zijn, bedlederig zelfs, en dat dit komt allemaal mede doordat mensen waar wij het van moeten hebben, hun oogjes ervoor dichtsluiten. En zij kan zich ook heel erg aangesproken voelen, aangezien het kabinet toch bij haar terecht moet voor toestemming vaak.

Ik ben heeel boos over deze gang van zaken allemaal!
Koningin Beatrix, vergeef me, ik heb het niet zo bedoeld, in geval dat u dit leest, de orentrekkerij etc.
Maar dit moet stop gezet worden deze lariekoek en grote onzin!

Want al die moeite met zo'n petitie? 40.000 handtekeningen opgehaald en nog steeds oogjes dicht???!!?

Wel potverdorie! Echt waar!

Hayley

Berichtdoor Hayley » Wo 6 Jun 2012 13:45

Daar ging even iets niet goed met het reageren zie ik..:)
Nou ja, excuus..

En begrijp me niet verkeerd, ik heb te doen met de koningin en haar zoon nu in coma, heel erg zelfs.
Ik vind haar getuigen van een krachtige vrouw, die ondanks dat, zichzelf ferm houdt en toch weer op die koninginnedag verschijnt om het de mensen naar de zin te maken en haar eigen sores even aan de kant zetten, wel te waarderen hoor!

Groet,

Hayley

jos26

Berichtdoor jos26 » Wo 6 Jun 2012 17:31

Wij lyme patienten zijn belangrijker als heel het koningshuis samen. Beatrix verdient een miljoenen salaris met handjes geven en zwaaien. Laat ze maar eens goed doen en een jaarsalaris afstaan voor wat meer onderzoek en behandeling van lyme.. :D

Gezondheid boven alles.

Misschien verras ik haar wel met goede haarspray en een krultang en krijg ik haar zo ver om het woord ziekte van lyme op de tv te laten zeggen :wink: Of knijp ik haar in haar billen en geef ik haar een zwoele knipoog die lekkere ouwe pony....... Effe een beetje humor.. mag toch wel :?:

Ik ga binnen 2 maanden op een hele originele manier de ziekte van lyme echt op de kaart zetten, wat zeker de tv en misschien wel het nieuws gaat halen. Ik zal dit ook op you tube zetten. Ik hou je(jullie) op de hoogte. Ik doe dit voor mezelf en voor iedereen die met lyme te maken heeft, dus ook iedereen op dit forum, maar wel alleen de echte mensen........

En hier 2 tips van de sluier, blootheid, Giel Beelen!!!!!!!!!!!!!!!! :wink: :wink: :wink: :wink:

Gr Jos

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 6 Jun 2012 17:57

Hi hi, Jos,

Je gaat toch zeker niet naakt in het glazen huis zitten of zo?

Even serieus,
Ilads maakt gebruik van een JUMBO TRON
Dit is een groot beeldscherm waarop foto's van lymepatienten uit heel de wereld worden vertoond met een persoonlijke boodschap. Ben je bekend bij Ilads, dan krijg je automatisch een oproep om je foto aan ze door te sturen (met je boodschap). Het scherm wordt op een strategische plek in een stad geplaats. Stel je voor dat zo'n scherm bijvoorbeeld op het plein bij het CS van A'dam of Utrecht wordt geplaatst. Het wordt dan gezien door alle reizigers die verveeld op de bus/tram staan te wachten. Zoiets blijft vast wel bij iemand hangen.
Google even op 'Ilads JumboTron' en oordeel zelf. :wink:

Groet
Tulipano

Terug naar “Activisme”