Hoi Sniper,
Ik begrijp je gefrustreerdheid. Ik vergelijk de NVLP ’n beetje met een vluchtelingenboot. De vluchtelingen (1) hebben betaald (2) om te mogen meevaren in de hoop op een beter leven (3). Helaas krijgt de boot te kampen met vreselijk noodweer en een woelige zee (4). Uiteindelijk gaat de motor (5) kapot, waarbij sabotage niet is uitgesloten en dobbert de boot stuurloos rond. Sommige passagiers springen over boord. Anderen wachten hun lot af en eenmaal aangekomen in wat ze dachten te mogen beschouwen als een veilige haven (6), worden ze weer teruggestuurd naar af.
1 = de lymepatienten
2 = het lidmaatschap
3 = (de weg naar) genezing
4 = de controverse, ontkenning en hypocrisie rondom Lyme (oftewel onze Overheid)
5 = het bestuur van de NVLP
6 = artsen en ziekenhuizen
Waarschijnlijk voelt de NVLP zich net zo gefrustreerd als haar leden. Want hoe bied je weerstand aan een Overheid die niet of nauwelijks meewerkt en misschien zelfs dreigt dat je moet ophoepelen als je te lastig wordt. Het is ’t kleine mannetje tegen de grote berg. Maar ook het gezegde ‘de beste stuurlui staan aan wal’ gaat op. We mopperen (terecht) maar eerlijk gezegd zou ik even niet weten welke strategie toe te passen. Misschien is het daarom zo belangrijk dat de leden meer inzage en inspraak krijgen. Een transparantere NVLP met een democratischer bestuur bestaande uit vertegenwoordigers die naast volharding (moeilijk als je als bestuurslid zelf ook lyme hebt) ook echt haar op hun tanden hebben en er niet voor terugdeinzen om al die controverse en hypocrisie aan te vechten en in de media te brengen!
http://www.nrccharityawards.nl/deelnemers/
-
-
Re: http://www.nrccharityawards.nl/deelnemers/
Goedemorgen,
Kijk, ik heb altijd zo gewerkt;
Ik heb mij in mijn werk altijd ingezet om elke minuut van de dag constante kwaliteit af te leveren,
doe ik dat niet dan gaan gasten klagen of betalen niet.
Ik zal nooit van mijn leven ergens geld aan geven als ik niet tevreden ben,
Als je iets in de winkel koopt en het werkt niet dan breng je het toch ook terug?
En ik heb geleerd behandel een ander zo als jezelf ook behandeld wilt worden,altijd.
En geef je iemand geld dan moet daar iets tegenover staan waar je tevreden mee bent,en de ontvanger van dat geld zal de tegenprestatie waar moeten maken zoals afgesproken is.
Mijn vader,ooms en tantes hebben allemaal succesvolle bedrijven en werken volgens dit principe,maar schijnbaar werkt het in die "wereld " anders.
Wel zou ik geld over maken naar augsburg, zij zijn innovatief,er zit vooruitgang in in plaats van achteruitgang.
Ps.
Ik heb wel erg gelachen over hetgeen je geschreven hebt over die vluchtelingen boot,prachtig!!
Gr sniper.
Kijk, ik heb altijd zo gewerkt;
Ik heb mij in mijn werk altijd ingezet om elke minuut van de dag constante kwaliteit af te leveren,
doe ik dat niet dan gaan gasten klagen of betalen niet.
Ik zal nooit van mijn leven ergens geld aan geven als ik niet tevreden ben,
Als je iets in de winkel koopt en het werkt niet dan breng je het toch ook terug?
En ik heb geleerd behandel een ander zo als jezelf ook behandeld wilt worden,altijd.
En geef je iemand geld dan moet daar iets tegenover staan waar je tevreden mee bent,en de ontvanger van dat geld zal de tegenprestatie waar moeten maken zoals afgesproken is.
Mijn vader,ooms en tantes hebben allemaal succesvolle bedrijven en werken volgens dit principe,maar schijnbaar werkt het in die "wereld " anders.
Wel zou ik geld over maken naar augsburg, zij zijn innovatief,er zit vooruitgang in in plaats van achteruitgang.
Ps.
Ik heb wel erg gelachen over hetgeen je geschreven hebt over die vluchtelingen boot,prachtig!!
Gr sniper.