bamboe schreef:Hallo Jeroen,
over je citaat:je zou toch denken dat de zieke massa en dus ook de familie en de vriendenkring zich op een gegeven moment gaat verzetten tegen die rare politieke spelletjes.
Voor zover er bij de zieke massa bewustzijn is op de ziekte van lyme: dan moet men al door de onbetrouwbare tests heenkomen of een sterk vermoeden van lyme hebben ondanks de gemiddelde tegenwerking van medici; de massa met bewustzijn op lyme is vaak zo ziek dat die de prioriteiten niet heeft liggen bij actie en heeft er ook de energie niet voor!
De zieke massa zit zoals jij en Tulipano ook weten inmiddels verstopt in de symptoomziektecategorieen als die jij noemt: CVS en fibromyalgie en MS en noem ze maar op!
Het lastige is (dat vind ik dan nog een eufemisme) dat mensen die zelf niet bewust met ziekte te maken hebben gehad, dat die vaak maar moeilijk van een naaste accepteren dat die ziek is (uitzonderingen daargelaten) en als de medici de oorzaak niet bij de lyme zien, dan krijg je vaak ook van je naasten nog niet echt de medewerking.
Het is bij de wilde spinnen af vind ik: zoveel bergen als ik heb moeten verzetten op allerlei vlak sinds ik lyme heb.
Het is een soort schaken op meerdere borden tegelijk.
Ik heb er handigheid in gekregen, maar een gewoon leven leiden is er helemaal niet meer bij.
ja je noemt alle gevoelige punten op en je hebt gelijk, alleen is het in deze tijd, gewoon makkelijker om mensen te bereiken en dus ook te kunnen laten zien door andermans verhalen op youtube of op zo'n forum om je te kunnen geloven. ik baal er gewoon van dat er geen beweging in zit en dat maakt me echt kwaad.
en je mag het eigenlijk niet zeggen maar ik vind dat de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn, dus artsen, politicus,verzekering, big pharma , naja laat ik het maar niet zeggen