Brief aan minister van Volksgezondheid etc..Edith Schippers.

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
------

Re: Brief aan minister van Volksgezondheid etc..Edith Schipp

Berichtdoor ------ » Vr 7 Sep 2012 10:11

Nog een aanvulling;

Dr Dietrich Klinghardt heeft op het lyme-congres in San Francisco het volgende uitgesproken in 2005;

Microben zijn niet de vijand voor de mens ,dat is de mens zelf.
Gedreven door winstbejag, en zonder respect voor de aarde ,heeft hij het oorspronkelijke precaire evenwicht voor al het leven daarin ingrijpend veranderd.
Behalve dat de mens doelbewust nieuwe en virulente pathogene organismen heeft ontwikkeld,heeft zijn ingrijpen in het milieu geresulteerd in omstandigheden die de groei bevorderen van al langer bestaande lagere levensvormen ,zoals celwandloze microben en virussen.
Net als de gekke koeien ziekte,de varkenspest,en mond en klauw zeer is de ziekte van lyme een boodschapper van het menselijk wangedrag.
Hoeveel signalen hebben we nog nodig?

gr sniper.
Laatst gewijzigd door ------ op Vr 7 Sep 2012 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.

------

Berichtdoor ------ » Vr 7 Sep 2012 10:19

Beste bamboe,

Wat jij schreef over dat artsen in die lymekwestie in de gaten gehouden worden klopt,ik ben samen met nog iemand even op onderzoek uitgeweest.wij hebben die cbo piepers even nagetrokken.Maar wist je dat de meesten aan een lyme centra (in de ziekenhuizen die wat met lyme doen)verbonden zijn?
artsen worden in de gaten gehouden dat is waarschijnlijk om er voor te zorgen dat artsen niet op eigen houtje dingen gaan doen met betrekking tot diagnoses,testen en het verstrekken van ab middelen.

gr sniper.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 7 Sep 2012 10:48

Tja, en dan moeten we onszelf afvragen of het werkelijk nog wel zin heeft dat de vereniging die onze belangen behartigt nog langer in zee gaat met een overheid die kennelijk niet te vertrouwen is. 'Je vangt meer vliegen met stroop' is een keuze, een strategie die je toepast als het uiteindelijk tot iets positiefs leidt. Maar de vliegen die men hiermee heeft gevangen zijn niets meer dan een stelletje lastige hypocrieten die net deden alsof ze zich serieus bezighielden met de diagnostiek en behandeling van Lyme. In feite was het alleen maal schone schijn, een grote zeepbel, en zullen ze hebben gedacht : "Zo, he he! Voorlopig houden we ze (de NVLP en hun leden) zo even zoet en zeuren ze niet meer". Nederland is dus geen haartje beter dan Amerika. Het RIVM noemt zich niet voor niets het ' National Institute of Health'. Nou, dat zegt al genoeg, wees er maar trots op!
Dan blijft er mijnsinziens maar weinig anders over dan te gaan zoeken naar een alternatief, particuliere instellingen zonder politieke banden, waar de ambitie en liefde voor het vak (geneeskunde) nog niet besmeurd zijn met de lust naar geld en macht. En, why not, een alliantie sluiten met andere Lymeverenigingen zoals ILADS. Want wat hebben we per slot van rekening nog te verliezen, we kunnen er alleen maar iets mee winnen. :?

Hayley

Berichtdoor Hayley » Vr 7 Sep 2012 11:12

Hoi Bamboe,

Zo geraffineerd steekt de wereld wel in elkaar ja, helaas.

En wat je zegt over de Lymevereniging, doet me schrikken.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 7 Sep 2012 12:10

hoi allemaal,
Sniper, bedankt voor dat specifieke stukje van Kinghardt in S. Francisco in 2005.
Het bevestigt m'n vermoeden en werd trouwens bekrachtigd door W. Burgdorferi zelf.
Tja Hayley, het is me flink schrikken. Dat merk ik ook in m'n omgeving als ik er iets over probeer te vertellen. Zoals Bamboe al schreef vindt het gros van de mensen het onzin en/of zwaar overdreven. In werkelijkheid willen ze er niet aan en/of vinden ze het doodeng. En er is immers niets zo makkelijk als je kop in het zand steken. Dan hoef je geen actie en geen verantwoording te nemen.
Het is dat ik in de RIVM enquete over het Lyme vaccin heb aangegeven niet bereid te zijn om voor dit vaccin te betalen. Anders had ik er nu waarschijnlijk al een voorlopige rekening voor door de brievenbus gekregen! Ik mag dan misschien een 'alu hoedje' dragen (leuke uitdrukking! Kende hem niet en leerde hem van Martijn), maar ik kom tenminste niet uit Teletubbie-land!

Oh ja, Bamboe, ik vergat nog wat m.b.t. de lobby van de tabaksindustrie. Die heeft er, met alle duistere ingredienten die het roken extra verslavend maken, uiteraard alle baat bij dat de regelgeving zo soepel mogelijk gehouden wordt. Maar wat dacht je van onze regering? Even uitrekenen hoeveel belasting er wordt gevangen over de jaarlijkse verkoop van tabak. Kassa!!!

P.S. Dr. Gabor Lenkei schreef er een aardig boek over: 'Wat u niet mag weten over uw gezondheid'
Maar google ook eens op dr. Matthias Rath, of type de volgende tekst in op google:
'Waanzin ten top. Nederlands lab ontwikkelt dodelijk griepvirus'.
Of bekijk de uitzending van Zembla uit 2008 over het HPV vaccin.

Maar eerst wel even genieten van dit mooie weekend he :wink:

:zwaaien:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Vr 7 Sep 2012 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Vr 7 Sep 2012 14:18

Voorlopige reactie ontvangen:

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is E1579710

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

Hoe kan dat, dat er iemand blijkbaar werkt, die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen?
En dat er toch dergelijke erbarmelijke toestanden zich voordoen in Nederland omtrent de nu gehandhaafde regels en richtlijnen?
Dan is het probleem dus bekend, zou je kunnen aannemen. En laat men bewust gewetenloos mensen dood gaan.

Of laten we deze zin maar even voor wat het is, zouden we het maar beter even niet al te serieus nemen.

els

Berichtdoor els » Za 8 Sep 2012 9:42

bamboe schreef:Om nog maar te zwijgen over onze belangenbehartiging door onze patientenvereniging, die het druk heeft met warme relaties met het establishment onderhouden, ook als datzelfde establishment, ik druk het even plastisch uit, de kont afveegt met onze gezondheidsproblemen en er de oorzaak van is dat de problemen de pan uitrijzen.
.

Zou je dit ook kunnen toelichten.

Je denk wel heel er nagatief over deze vereniging,naast die paar mensen die zich zelf heel belangrijk vinden zijn er heel veel die zich belangeloos inzetten voor de lyme patient.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 17 Sep 2012 17:41

Beste Hayley,

Even terugkomend op het korte briefje (kenmerk E1579710) dat je als voorlopig antwoord uit Den Haag ontving. Heel simpel. Je kunt terugschrijven dat er een naaste collega Van E. Schippers op het binnenhof werkt die er heeeeeeeeel veel van weet. Edith hoeft alleen het kantoortje van Ronald Plasterk maar even binnen te wippen. Die was al in 1985 bezig met het DNA van Borrelia. Wat een toeval toch, nou juist die bacterie! We zijn nu bijna 30 jaar verder. En maar blijven beweren dat Lyme een 'jonge' ziekte is waarvan men nog niet zo veel weet! :x

P.S. Vergeet in je brief niet te verwijzen naar de link: http://library.cshl.edu/oralhistory/spe ... -plasterk/ of, beter nog, print het uit en stuur het als bijlage mee met je brief, maar dan wel aangetekend. Anders heeft natuurlijk niemand jou brief met bijlage ooit ontvangen!
Laatst gewijzigd door Tulipano op Zo 9 Dec 2012 0:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Ma 17 Sep 2012 20:25

Goed zo Tulipano, waar haal je die informatie toch allemaal vandaan?

Het duurt inmiddels wel weer lang voor we een antwoord krijgen, al was het maar weer voorlopig.
En dat, terwijl het zo'n ernstige zaak betreft.

We wachten af en ik heb nog een extra brief erachteraan gestuurd, net zolang door te gaan met het aandringen op dringende kijk op de zaak, en anders ga ik alle publiciteit opzoeken die er maar is en zelfs een brief naar koningin Beatrix.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Di 18 Sep 2012 10:04

@ tulipano

dank voor de extra info

kan je de link nog eens voluit neerzetten ajb want krijg hem niet open?

Terug naar “Activisme”