Brief aan minister van Volksgezondheid etc..Edith Schippers.

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Tulipano

Re: Brief aan minister van Volksgezondheid etc..Edith Schipp

Berichtdoor Tulipano » Wo 26 Sep 2012 17:46

Hoi Bamboe,

Je vroeg me waarom de standaardisatie me zo verontrust.

Standaardisatie kan twee dingen betekenen:

1) het conform maken van maatstaven/naar vaste maatstaven gemaakt
2) in onderzoek geijkt op validiteit en betrouwbaarheid.

Het is dus maar net welk van de twee opties in de praktijk zal worden toegepast. Al bedoelt minister Schippers interpretatie (2), toch vrees ik dat het zal uitpakken in interpretatie (1). De onneutrale ‘big Gang’ waarop ze beroep moet doen omdat ze zelf niet over de medische en microbiologische kennis beschikt, zit er niet op te wachten om de gangbare testen te verbeteren (de maatstaven ervan aan te passen). Want daarmee komt de waarheid aan het licht: ‘Lyme is een ware epidemie’.
Daarom heeft men in het reguliere tot nu toe hardnekkig vastgehouden aan de niet of nauwelijks betrouwbare Elisa en Western Blot en worden de nauwkeurigere PCR DNA, de LTT, de kweek, de donker veld- en levende bloed analyse methodiek hardnekkig afgewezen (het AMC verkondigt nu al op haar site dat de PCR niet zal worden gevalideerd in de nieuwe richtlijnen!). Vreemd blijft dat het RIVM de PCR DNA wel gebruikt bij teken! En als dan een onafhankelijk lab zoals Igenex een nieuwe Blot ontwikkelt inclusief de specifieke Borrelia banden, dan kan de patiënt er uiteindelijk nog niets mee omdat de test weer niet wordt erkend! Het draait waarschijnlijk dus uit op een schijnstandaardisatie omdat de Gang die zich ermee bezig moet gaan houden niet neutraal is. (policy: verbeteren is niet handig en alternatieven zijn verboden). Minister Schippers had naast standaardisatie dus ook moeten vragen om onderzoek naar alternatieve diagnostiek. Maar zij heeft er waarschijnlijk geen benul van hoe troebel en krom deze hele kwestie is. Daarvoor moet je chronisch lymepatient zijn, of belangen hebben bij deze ziekte.

Hou me ten goede Bamboe, misschien ben ik inmiddels 'n beetje te achterdochtig geworden. De tijd zal het leren!

:zwaaien:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Wo 26 Sep 2012 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

JeanneD

Berichtdoor JeanneD » Wo 26 Sep 2012 18:30

Standaardisatie van de serologische testen zal er niet komen om drie reden.
1. wat ga je standaardiseren? zie punt 2a
dan vallen er testen buiten de boot en de farma lobby is te sterk, niemand wil zijn testen van de markt.
2. antistoffentesten werken niet bij Lyme
a. de borrelia in Groningen verschilt qua antigenen van die in Brabant.
Genotypic and phenotypic analysis of Borrelia burgdorferi isolates from The Netherlands
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC227892/
b. alleen vrije antilichamen worden aangetoond

Vlgs CBO is bij Lyme de immuunrespons verlaat en daarom kan eerst na 6 tot 8 weken serology gedaan worden
Dit is een mythe, al tijdens het begin EM van de infectie zijn er antistoffen maar de testen kunnen ze niet aantonen. Daarom zijn antistoffentesten van principe niet geschikt, ook bij standaardisatie blijft dit probleem bestaan

Belachelijk dat je een infectie eerst 6-8 weken moet laten aanwakkeren om dan pas te testen en pas na 8 weken te gaat behandelen.

Vlgs Ang et al was 36% van de Elisa negatief met een positieve WB ( 1 van 3 wordt gemist )
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3132383/

Dr. Klusman pleitte reeds voor een bloedonderzoek van Elisa en een WB i.p.v. eerst Elisa en bij positief dan pas een WB, het tweestappen systeem
In de CBO concept richtlijn is het tweestappen systeem echter gehandhaafd, de NVLP heeft dit niet kunnen veranderen. Misschien een persoonlijk fiasco voor hem waaraan hij consequenties heeft verbonden

Testen zullen gebaseerd moeten zijn op moleculaire detectie, maar dan zullen er veel meer patienten komen en ook chronische en dat wil men niet. Daarom worden laboratoria die dit doorvoeren in diskrediet gebracht.
Laatst gewijzigd door JeanneD op Wo 26 Sep 2012 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 26 Sep 2012 18:44

Dank Jeanne en Tulipano voor de goede uitleg: hier heeft men wat aan.

Eerst Elisa en dan (bij positiviteit pas eventueel) de Western Blot als onderdeel van het medische beleid voor artsen: dat is idd ook zo'n belangrijke manier die prima past in een beleid van BEWUSTE vermijding van een kans lopen op een goed zicht op een uitbrekende lyme-epidemie die al lang gaande is.

Dr. Klusman heeft zich mijns inziens dan ook terecht druk over gemaakt over dat een onbetrouwbare Elisatest niet als drempelvoorwaarde kan/mag dienen voor het doen van Western Blottest.

Het is maar de vraag of het type standaardisatie dat de overheid voor ogen heeft lymepatienten daadwerkelijk van nut is: ik vrees dat het er alleen maar erger op wordt met standaardisatie en met wat de overheid er eventueel mee bedoelt of wat het resultaat van de eventuele overheidsbedoeling is: namelijk dat de betrouwbaardere varianten van de Western blottest niet meer gebruikt zouden mogen worden.

Jeanne wat bedoel je met moleculaire detectie van testen?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 26 Sep 2012 19:04

Hoi Jeanne,

Helemaal duidelijk. En mede vanwege punt 2a vraag ik me werkelijk af hoe ze denken ooit een vaccin te kunnen ontwikkelen. Breed spectrum misschien? Beetje van dit, beetje van dat erbij!

Geen dank Bamboe. dankzij jou nuchtere, scherpe kennis en kunde ben ik in dit wereldje gaan leren om alert te blijven.

Trouwens, zoals je net schreef: wat moeten chronisch ziekte patienten nog met een vaccin! Het inlijsten en boven hun bed hangen met de ondertiteling: 'als ........'

:(
Laatst gewijzigd door Tulipano op Wo 26 Sep 2012 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

JeanneD

Berichtdoor JeanneD » Wo 26 Sep 2012 19:05

DNA en RNA onderzoek

------

Berichtdoor ------ » Do 27 Sep 2012 7:10

Goedemorgen,

Ik denk niet dat de regering ooit iets zal doen aan de lymeproblematiek,en ook niet aan de co-infecties.
waarom zouden ze ,ze snijden hunzelf in de vingers,en waarom?

een voorbeeld; diverse lidstaten van de europese unie zijn officieel vrij verklaard van bijv brucellose
deze verklaring is verplicht om deel te nemen aan de vrije handel en export van levend rundvee,rundvleesproducten en zuivelproducten.

Je kan wel nagaan dat deze verklaring erg belangrijk is.
http://www.eur-lex.europa.eu
(de toegang tot het recht van de europese unie) zoeken op brucella

De overheid en het rivm zullen nooit co-infecties in kaart brengen,en als ze het wel doen dan zijn dat de meest zeldzame ziektes.

En als ik me niet vergis stond twee jaar geleden op de prikformulieren van pro health dat je bij hun brucella kon testen.Dit is inmiddels van de formulieren afgehaald,ik denk dat ze onder druk zijn gezet,
Theodoor schepers ligt wel vaker onder vuur.
nederland is bang dat alles uitkomt en dat de grenzen dicht gaan voor vlees en aanverwante producten.

gr sniper

Marlene

Berichtdoor Marlene » Do 27 Sep 2012 9:43

En als ik me niet vergis stond twee jaar geleden op de prikformulieren van pro health dat je bij hun brucella kon testen.

Ik was onlangs in het Tropisch Instituut van Antwerpen en de infectioloog heeft op het formulier o.a. "Brucella" aangevinkt. Daar kan je nog wel getest worden op deze ziekte.

Anecdote: ik testte onlangs laag positief op babesia in een duits labo. De infectioloog wilde het blijkbaar dubbelchecken ook al was de reden zeer waarschijnlijk een kruisreactie met een andere IgG. De laborant zei dat ze deze ziekte enkel bij dieren testen maar "dat ze er wel iets op zouden vinden". :D

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 27 Sep 2012 17:33

Hi hi Marlene,

Ik schreef het toch 'n poosje geleden al op dit forum;

'Betere zorg/diagnostiek bij de dierenarts'

Ik kon mijn kat probleemloos op babesia en bartonella laten testen, met een PCR nogal liefst, en was nog relatief 'goedkoop' uit. Dus wat weerhoudt je ervan om gewoon eens langs te wippen bij een dierenarts?
Hoef je er ook niet meer helemaal voor naar Belgie of Duitsland.

En o ja, Sniper, ik vergat nog wat met betrekking tot Brucellose:
Was net de site van de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (VWA) aan het doorzoeken en kwam toevallig ook Brucellose tegen. Ze vermelden dat dit een meldingsplichtige en bestrijdingsplichtige ziekte is. Kwam ook het onderwerp 'bioterrorisme' op deze site tegen (bij: 'gevaren'). Lees hieronder wat ze er over schrijven:

Bioterrorisme / Biologische agentia met richtlijn
De aanslagen op het WTC in New York en de brieven met sporen van Bacillus anthrax hebben aangetoond hoe kwetsbaar de huidige westerse wereld is voor terroristische aanslagen. De relatief open structuur van de samenleving en het uitgebreide netwerk van de levensmiddelenproductie en –distributie biedt terroristen ook de potentiële mogelijkheid met relatief weinig middelen heel veel mensen via de dagelijkse voeding te vergiftigen of te infecteren.

Zou het gerucht dat het geknoei met Borrelia ook begonnen was om het vee van vijandelijke staten ermee te besmetten dan toch op waarheid berusten? Dan zou Plum Island dus lang zo ondenkbaar niet zijn als 'plaats delict'. En dan is de stelling dat de 'westerse' wereld zo kwetsbaar is voor terroristische aanslagen' nou niet bepaald objectief. Wijs maar weer met je vingertje naar het (midden-)oosten. Een goed excuus om een nieuwe oorlog uit te dagen en op jou beurt je knutselbacterie uit te testen. En wij maar proberen om ons die tekenbeet te herinneren. Sorry jongens, dat ik zo afdwaal.

P.S. Het VWA was trouwens een van de financieerders van het tekenonderzoek op Ameland.

------

Berichtdoor ------ » Vr 28 Sep 2012 6:57

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 28 Sep 2012 9:01

Hoi Sniper,

Jij bent goed wakker zeg, letterlijk en figuurlijk. :)
Ja, ik heb dan misschien andere artikelen gelezen, inhoudelijk komt het op het zelfde neer.
(Opvallend dat Lyme er niet in wordt genoemd).
Gisteren zat ik nog even te googelen op Erich Traub. Dit keer koos ik voor de links:

www.levendenatuur.nl, met een zeer uitvoerig artikel van Desiree Rover waarin ze werkelijk niets over het hoofd ziet (Bamboe wees me al wat keren op haar)

Kissinger and Rockefeller Connections
en vanaf die link ben ik eens gaan googelen op Litton Bionetics en kwam ik uit op:

http://www.consumerhealth.org/articles/ ... 0303202939

Deze gegevens komen uit bronnen waar je niet omheen kunt en waaruit ook M.C. Carroll zijn stof heeft gehaald voor zijn boek lab257. Gelukkig kunnen de burgers zich dankzij internet nu breder documenteren en informeren en komen ook deze zaken dus langzaam bovendrijven. Maar helaas zijn deze misselijkmakende praktijken niet meer terug te draaien. Er is teveel macht en geldzucht mee gemoeid. Hiervan zullen we het nooit winnen. We kunnen hoogstens van ons laten horen en laten zien dat we niet achterlijk zijn. En deze zieke 'entiteiten' ook onze andere wang toekeren. Want als je jezelf met waardigheid laat verslaan put je vijand er misschien minder voldoening uit. :|

Geniet van je weekend Sniper, en wil je niet (nog) verdrietig(-er) worden, bekijk de bovenstaande links dan beter 'n andere keer.
:zwaaien:
Laatst gewijzigd door Tulipano op Vr 28 Sep 2012 9:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Activisme”