Sinterklaas actie Tweede Kamer!

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Robyne

Sinterklaas actie Tweede Kamer!

Berichtdoor Robyne » Di 20 Nov 2012 4:25

Al weken zit ik te denken over een goede actie voor Lyme.

Nu heb ik eindelijk een idee.

Mijn moeder heeft ooit een keer een rechtzaak aangespannen tegen de overheid, en heeft het voor elkaar gekregen om een ludieke actie uit te halen in de tweede kamer. Ze heeft puzzels uitgedeeld aan alle kamerleden! Er zat een verhaal achter die puzzels, maar dat doet er even niet toe.

Nu is mijn idee om met Sinterklaas een surprise te maken voor het kabinet. Dus niet 150, dat schiet niet op. Of misschien nog voor elk kamerlid dat iets met gezondheidszorg doet. Ik wil contact opnemen met "under our skin" voor dvd's en die zijn het cadeautje. Als we in de tweede kamer surprises uitdelen, zoals teken of iets in die richting, met daarin de dvd, en wat goede gedichten. Ik ben niet zo een hele erge held in gedichten schrijven, maar als de boodschap maar duidelijk is.

Papier-mache is makkelijk en snel, dus die teken bouwen zijn vrij makkelijk. (ja scouting, daar loop je wel teken op, maar wordt je ook heel handig in knutselen)

Ik ga erachteraan hoe we in de tweede kamer toegelaten kunnen worden. Dit zal media aandacht opleveren. We kunnen ook wat grote teken op het plein zetten. Persbericht eruit. En op de camera met z'n allen.

Organisatie wil ik wel grotendeels op me nemen, das niet zo veel werk, maar er moeten mensen wel met me mee. Als ik daar in mn eentje met mn teken aankom is het ook zo een triest gezicht.

Nu zitten veel mensen met vervoer, maar laten we dit ook gezamenlijk regelen. Ik kan een busje huren, of meerdere busjes in het land, en dan zorgen we dat iedereen die mee wil doen, mee doet. Laten we ook meteen een petitie aanbieden. Hoe zit het precies met petities? Hoeveel handtekeningen? Dit is ondanks dat het kortdag is nog haalbaar. Al moet ik kruipend naar het binnenhof, die politici verdienen ook een leuke surprise.

Graag snel reacties, dan kan ik gaan bellen en toegang regelen.

Terug naar “Activisme”