knoflook en Chinese kruiden goed tegen Bacteriën

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Tulipano

Re: knoflook en Chinese kruiden goed tegen Bacteriën

Berichtdoor Tulipano » Di 29 Jul 2014 11:10

Hoi Elly,

Jij ook bedankt voor je bedankje :)
Ik ben inderdaad erg nieuwsgierig wat er in jou mix zit.
Ik heb namelijk ook een poos Chinese kruiden voorgeschreven gekregen van mijn Chinese acupuncturist. Het probleem is dat deze man (ooit internist in een groot Academisch Ziekenhuis) geen woord buiten de deur spreekt. Op de zakjes die ik kreeg stond dan ook alles in Chinees schrift en ik had wel een stuk of 7 verschillende soorten. Ik moest het 's ochtends op mijn nuchtere maag drinken in afgekoeld gekookt water. Brrrrrr! Jammer genoeg wisten we toen nog niet dat ik Lyme had; anders had hij de kruiden daar misschien gerichter op kunnen afstemmen. Ik heb wel flink wat baat gehad bij de acupunctuurbehandelingen destijds. Jammer dat het zo duur is geworden; ik kan het op dit moment echt niet betalen :(

Elly W

Re: knoflook en Chinese kruiden goed tegen Bacteriën

Berichtdoor Elly W » Wo 30 Jul 2014 10:54

Hoi Tulipano,
Ik heb gelukkig een zeer schappelijke arts gevonden, en ik ben nu even gestopt met de acupunctuur omdat het na een keer of 10 niet meer goed werkt. Aldus mijn Chinese arts.
Dan moet je dus even pauze nemen.
Ik zal hem vragen wat er in zit!
Eerder kreeg ik van hem Radix Rehmanniae, dat heb ik gegoogled, goed spul zeg!
En dat was goed te drinken. :wink:

Groetjes en en fijne dag!
Elly.

Terug naar “Algemeen”