De waarheid over Lyme

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
RobertF

Berichtdoor RobertF » Di 8 Feb 2005 20:43

Hallo Franc,
IK ben geen voorstander van colloïdaal zilver. Als homeopaat moet je toch weten dat col. zilver niet afbegroken wordt door het lichaam en dat het zich ophoopt in de huid. Dit kan bij langdurig gebruik argyria een grijs/blauwe verkeuring van de huid tot gevolg hebben hetgeen irreversibel is. De doeltreffendheid is onduidelijk. Voor verdere info.

http://homepages.together.net/~rjstan/rose1.html

http://www.arznei-telegramm.de/zeit/0210_a.php3

http://www.pharmavista.ch/indexD.htm?ht ... 00641D.htm

Ik denk dat het gebruik dan ook afgeraden moet worden.
groet RobertF

Martijn

Berichtdoor Martijn » Vr 11 Feb 2005 21:44

Beste Franc,

Dat je geen voorstander van antibiotica bent, maar wel van colloidaal zilver en de Zapper van Clarck, begrijp ik niet. Beide hebben waarschijnlijk meer risico's dan antibiotica en van antibiotica is er het zeker dat het werkt en bij CS en die zapper niet.

Wel interessant voor jou:

Hulda Clark Research Associates (zapper) succesvol vervolgd:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=250

Artikel van een Natuurgeneeskundige die van mening is dat je bij Lyme niet zonder antibiotica kunt:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?t=328

Groet, Martijn

CiNNeR

Berichtdoor CiNNeR » Za 12 Feb 2005 5:05

Ik vind juist dat hier een heel goed punt wordt gemaakt. Uitgaan van onbewezen stellingen en teveel richten op alles wat los en vast zit kan veel nadelige effecten hebben op erkenning van de ziekte. Ik ben al dertien jaar in de veronderstelling dat ik ME-patient ben en heb fiks ervaring met patienten die ongeveer elk wat anders volgen en personen die strijdend schrijven en alleen een eigen theorie hebben. Wij zijn momenteel helemaal veroordeeld tot mensen met een gedragsprobleempje die wat psychotherapie nodig hebben. Ook ik, met de 41 symptomen van borealis in mijn dossier.

In Amerika is een site die alle medicijnen, peuten en therapieen gaan verzamelen die MEers volgen en waarvan er altijd wel een claimt genezen te zijn. Zij hebben over de 3000 (!!!) varianten gevonden, van pillen tot planten, van peuten tot kwakzalvers. Zelf ben ik ook zo'n site in het Nederlands aan het aanleggen en kom inmiddels ook tot een aardig rijtje. Alleen al in de afgelopen twee weken heb ik geschriften gezien dat ME veroorzaakt zou worden door allerlei verschillende bacterieen, infectieziekten, hormoonverstoring, hersenaandoeningen, situaties, milieu, biologische oorlogsvoering, inentingen en ga maar door. Dat kan nooit allemaal tegelijk waar zijn en het enige resultaat is dat de psycholoog kan zeggen 'zie je wel, die patienten zoeken overal en nergens. Het is een soort hysterie'.

Mij viel juist op dat op dit forum alle neuzen dezelfde kant op staan, de wetenschappelijke onderzoeken in dezelfde richting zitten en men niet klakkeloos van alles aanneemt. dat is echt een verademing. het is toch al zo moeilijk om door de bomen een bos te zien.

Enfin, kan het nog steeds goed zijn om een balletje op te gooien of een nieuwe theorie te onderzoeken. Maar hopelijk niet in extremen.

groetjes,
Cin

Tulipano

Re: De waarheid over Lyme

Berichtdoor Tulipano » Do 22 Nov 2012 20:08

Agnes2 schrijft op woensdag 21 november 2012 in het topic Medisch (kan het nog)

waarom toch Desiree Roover aangehaald? Een omstreden persoon

Beste Agnes,

Uit de oude berichten die ik snel heb doorgelezen, begrijp ik dat met name het aanprijzen van alternatieve middelen zoals Cats claw e.d. niet erg gewaardeerd werd, waarschijnlijk i.v.m. eventuele belangenverstrengelingen. Maar als je naar de huidige berichtgevingen op dit forum kijkt, dan komt Cats claw (Samento) regelmatig ter sprake en wordt er niemand zo genadeloos afgezeken als destijds Desiree Rover. Of de werking van Cats Claw ook daadwerkelijk zo effectief is als wat wordt/werd bewezen is inderdaad de vraag. Maar geldt dit ook niet voor antibiotica? Hoeveel chronische lymepatienten hebben zich tot nu toe officieel genezen durven/kunnen verklaren na ab kuren waaronder ook zeer lange en intensieve kuren?

Martijn schrijft op 19 december 2004:

dit artikel is schadelijk voor ons.

'ons'???? Als 'ons' mensen zijn van de Overheid of van de big pharma, dan is dit artikel inderdaad schadelijk ja. Wetenschappelijk gezien heb ik zelden een medisch artikel gelezen over de ziekte van Lyme dat zo duidelijk, nauwgezet en allesomvattend is als 'de niet onderkende epidemie van de ziekte van Lyme' van Desiree Rover. Het sluit perfect aan bij boeken en wetenschappelijke artikelen die ik inmiddels gelezen heb over deze aandoening en haar oorsprong. Desiree heeft dit artikel inmiddels bijgewerkt en het tot een nog kompleter document gemaakt. Het is terug te vinden op haar site.
Als lymepatient in een democratie bepaal ik dus liever zelf of een artikel schadelijk voor me is.

Martijn schrijft:

... een hoop conspiracy nonsense

Hmmm, een klein beetje 'kort door de bocht' misschien.
LAB257 is natuurlijk ook alleen maar fiction. En het feit dat Willy Burgdorfer tijdens een interview bekent dat hij 'niet alles gezegd heeft' omdat er op dat zelfde moment een afgevaardigde van de NIH op zijn stoep staat te intimideren met de boodschap dat er 'dingen zijn waarover Willy niet mag praten', is natuurlijk ook maar een verzinsel!

Maar ja, op sommige fora bevind je jezelf nu eenmaal in het hol van de leeuw als het gaat over alternatieve geneeskunde en complotten.

Groet
Tulipano
Laatst gewijzigd door Tulipano op Do 22 Nov 2012 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

joorn

Berichtdoor joorn » Do 22 Nov 2012 20:48

Dit is zeker ook een verzinsel.................;

Twee Amerikaanse vrouwelijke onderzoekers, Dr. JoAnne Whitaker en Dr. Lida Mattman hebben heel veel onderzoek gedaan naar de Borrelia. De resultaten van dit onderzoek en een methode om Borrelia op te sporen zijn na het overlijden van beide dames, met een tussenpoos van zes maanden, in 2008 – 2009 stilletjes verdwenen. Beide dames kwamen met hun onderzoek te dicht bij wat zich allemaal achter de schermen afspeelde.

En dat werd hen niet in dank afgenomen.

WillemT

Berichtdoor WillemT » Do 22 Nov 2012 23:00

joorn schreef:Dit is zeker ook een verzinsel.................;

Ja.

joorn schreef: De resultaten van dit onderzoek en een methode om Borrelia op te sporen zijn na het overlijden van beide dames, met een tussenpoos van zes maanden, in 2008 – 2009 stilletjes verdwenen

Er zijn nooit resultaten gepubliceerd.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 22 Nov 2012 23:15

Willem schrijft:

Er zijn nooit resultaten gepubliceerd.

CENSUUR: betekenis: (bron: http://www.encyclo.nl/begrip/censuur )

Toezicht van de overheid of van kerkelijke instanties op de openbaarmaking van geestelijke voortbrengselen d.m.v. boeken, toneel, radio, tv of film en het verbieden van die openbaarmaking. Meestal is censuur gebaseerd op angst voor ondermijning van normen of van religieus of politiek gezag en worden onwelgevallige werken of passages daaruit geweerd

En voor het geval er ook nog mocht worden beweerd dat Lida Mattman nooit heeft bestaan:

http://www.lymeneteurope.org/info/notes ... ient-forms

http://lymebook.com/blog/research-news/ ... orms-book/

http://en.wikipedia.org/wiki/Lida_Holmes_Mattman

http://www.mdjunction.com/forums/lyme-d ... forms-cell

:wink:

------

Berichtdoor ------ » Za 24 Nov 2012 9:26

Goedemorgen,

onderzoeken zijn er geweest,

http://bacteriality.com/2007/08/18/history/

l.Mattman heeft de chlamydia longontsteking ontdekt oftewel de pneumoniae.
zie artikel,

zij moest stoppen met onderzoek,
mijn vermoeden is niet vanwege borrelia maar vanwege chlamydia pneumoniae.

dit is een wereldziekte,niet borrelia.
immers 70% wereldbevolking is serologisch bewezen besmet en een schattingen van 90% totaal zijn er gedaan.

als dit in de publiciteit zou komen,heel nederland valt van de stoel denk ik.

gr sniper.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 24 Nov 2012 11:20

Goedemorgen Sniper,

Het zelfde geldt voor Toxoplasmose. Daarmee is ook zo'n 65% van de bevolking besmet.
Ik weet niet of Lida Mattman daar ook onderzoek naar heeft gedaan, maar in elk geval kom ik steeds meer wetenschappelijke artikelen tegen die bevestigen dat ook deze parasiet helemaal niet zo onschuldig is als wat wordt beweerd, vooral niet bij mensen met een slechte weerstand. En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Co-infecties' worden geassocieerd met de teek maar kunnen ook op andere manieren worden overgedragen. Dat laatste wordt ook bevestigd in het filmpje van Garth Nicolson http://www.youtube.com/watch?v=lU12h6lW ... re=related. Er is/wordt ook met microorganismen gerotzooid. En bij dat stukje komt het de overheid misschien alleen maar goed uit dat de teek wordt beschouwd als de grote boosdoener. De teek als dekmantel. Kun je niet aantonen dat je door een teek bent gebeten en ook geen EM hebt gehad dan heb je geen poot om op te staan en is er gewoon helemaal niets met je aan de hand. Echter, er is wel degelijk iets aan de hand. En een deel van al die ellende moet misschien wel worden toegeschreven aan wat we ongemerkt binnenkrijgen of kregen ingespoten tijdens onze kinderjaren. :wink:

joorn

Berichtdoor joorn » Za 24 Nov 2012 16:31

http://www.desireerover.nl/wp-content/u ... ights1.pdf

Als Microbioloog heeft professor Lida Mattman, gelet op haar levensreddende rol in de onderkenning, en het aantonen van de ziekte van Lyme, in 1988 voor de Nobelprijs genomineerde wetenschapper haar laboratorium moeten sluiten, en vervolgens haar labtests in het onweerlegbaar vaststellen van borreliose helemaal heeft moeten staken… op bevel van het Michigan State Attorney’s Office, en op straffe van detentie, of van een boete van 5000 dollar per dag.
Hierin kunnen we lezen dat Burascano en Lida Mattman zich voor de medische tuchtraad moeten verantwoorden omdat zij lymepatienten goed wilden behandelen!
Prof Withaker en Mattman werd het onmogelijk gemaakt de testen die zij ontwikkelden ook te gebruiken om lyme aan te tonen !

Bacterioloog Dr Lida Mattman stelt: “Ik ben ervan overtuigd dat ziekte van Lyme overdraagbaar is van persoon tot persoon.”
In 1995 verkreeg Dr Mattman positieve Bb kweekresultaten bij 43 van de 47 personen met chronische ziekten.

Dr. Joanne Whitaker vertelt dat bijna iedere patiënt met de ziekte van Parkinson een positieve Bb uitslag liet zien.

Toen Dr.Mattman een kweek had gemaakt van bloedmonsters bij 25 patiënten met fibromyalgie, vertoonden zij allen een positieve CWD Bb uitslag, welke Lyme veroorzaakt.

Eén van de gemeenste imitaties door Lyme betreft die van ALS. Neurotoxinen, geproduceerd door de Borrelia-bacterie zijn in staat een neurologische afwijking in het centrale zenuwstelsel te veroorzaken, waardoor typische ALS symptomen ontstaan.

De ziekte van Lyme laat regelmatig neurologische afwijkingen zien, omdat de toxinen
van de Borrelia-bacterie vetweefsels in de hersens en perifere zenuwen opzoeken (zenuwen
buiten het centrale zenuwstelsel.) Als gevolg daarvan kunnen plotselinge doofheid, Bells aangezichtsverlamming, de ziekte van Parkinson, Multiple Sclerose (MS), Reflex Sympathische Dystrofie, Perifere Neuritis,chronische pijnen en een hoeveelheid andere neurologische aandoeningen zich voordoen.

Lida schreef het boek; Cell Wall Bacteria Textbook

Als Nobel Prijs winnaar voorgedragen Lida Mattman, is wereldwijd bekend als toonaangevend expert op celwand tekort bacteriën.

Met haar boek van 448 pagina's, is dit boek niet alleen de grootste, maar ook het eerste en meest uitgebreide leerboek over ziekteverwekkers.

Belangrijkste kenmerken van het boek zijn: 79 kleurenfoto's ter illustratie van de verschillende soorten bacteriën die onder haar microscoop zichtbaar werden ,en een tabel van ziekten veroorzaakt door L -varianten,

Lida H Mattman, heeft zeven decennia gestudeerd over de verschillende vormen die bacteriën kunnen nemen. Haar bijdragen aan de medische wetenschap kunnen best worden samengevat door op te merken dat in 1998 werd ze genomineerd voor de hoogst mogelijke onderscheiding haalbaar in haar beroep: de Nobelprijs voor de geneeskunde.
Professor Mattman studeerde af met een M.S. - Master of Science - in virologie aan de Universiteit van Kansas en was Professor Dokter in de immunologie van Yale. Ze heeft immunologie, microbiologie, bacteriologie, virologie en pathologie gestudeerd, 35 jaar werkte ze op deze gebieden op verschillende scholen en instellingen, waaronder Harvard Universiteit, Howard Hughes Instituut, de Universiteiten van Oackland, Wayne State Universiteit waar ze Professor Emeritus was .
Ze werkte voor het Nelson Medical Research Instituut om relaties te bestuderen tussen spirocheten die betrokken zijn bij MS, ziekte van Lyme en ALS.

Maar............het is natuurlijk allemaal onzin, niet waar , het boek bestaat niet, en Lida heeft nooit bestaan, vlg Willem!

Terug naar “Algemeen”