Blaasontsteking

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Marion51

Blaasontsteking

Berichtdoor Marion51 » Ma 21 Mei 2007 18:20

Hallo mensen,
Ik ben ca. 4 weken geleden gestopt na 3 maanden AB (=3 weken Ceftriaxon IV en daarna dagelijks 400 mg Doxy). Voelde me okee tot ik ruim een week geleden voor het eerst in mijn leven blaasontsteking kreeg. Al snel leek dat te escaleren in de richting van een nierbekkenontsteking (zeer pijnlijk!). Van mijn Spaanse arts (ik was op vakantie) kreeg ik een heftige 2-daagse AB-kuur, die meteen hielp. Helaas kreeg ik afgelopen week-end dezelfde klachten. Toen ben ik maar weer gezellig aan de doxy gegaan en gelukkig verminderden de klachten al na een dag.
Wat ik nou zo lastig vind is de vraag: houdt dit verband met Lyme of is dit gewoon vrouwenpech? Wat zijn jullie ervaringen?

Dubbele pech, want ik wilde me graag in Keulen laten testen. Na alle AB is dat niet meer aan de orde, lijkt me.

Mieke

Berichtdoor Mieke » Ma 21 Mei 2007 22:16

Hallo Marion,

Ik weet het niet zeker, misschien kan iemand anders hier ook op
antwoorden maar volgens mij is het gewoon toeval dat je die blaas-
ontsteking hebt opgelopen.
Drink je dagelijks wel genoeg? Ik dronk tijdens de AB-kuren veel,
ook i.v.m. de voedingssupplementen.
Nu ga ik hier maar mee door, veel water en sapjes, ik ben het inmiddels
gewend.

Groeten van Mieke.

doekie

Berichtdoor doekie » Ma 21 Mei 2007 22:28

blaasproblemen komen vaker voor bij lyme
ik heb regelmatig een soort van blaasontstekking, ik kan niet goed uitplassen en ik denk dat het daardoor komt.
als ik urine inlever bij de huisarts is er nooit een ontstekking te vinden toch voelt het als blasontstekking. kleine beetjes plassen, branderig gevoel. erg vervelend. bij mij duurt het meestal 3 dagen en dan is het weer over. maar het komt telkens terug. ik heb nu al 4 weken geen last maar ik heb nu wel weer schimmelinfectie, maar dat is een bijwerking van de ab. tijdens de doxy had ik vaker blaasontstekking, en nu heb ik clacid en is het weg. tot nu toe dan.
leven is meer dan ademhalen:)

vonneke

Berichtdoor vonneke » Di 22 Mei 2007 9:21

Mijn dochters en ik hebben heel veel last van blaasontstekingen en urineweginfekties gehad. 1 keer heb ik ook zo'n pijn gehad dat ik over de grond kroop en dat was waarschijnlijk een nierbekontsteking.
Bij ons waren de infekties altijd wel in de urine te zien.
Als ik het nu aan voel komen ga ik heel veel water drinken en dat wil nog wel 's helpen.

Blaasontstekingen en andere blaasproblemen kunnen voor komen bij lyme :

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?p=24112#24112

Groetjes, Yvonne

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

els

blaasonsteking

Berichtdoor els » Di 22 Mei 2007 11:38

Doeki,
Ik heb begin dit jaar 3 maanden lang blaasonsteking gehad.
Het was niet onder controle te krijgen.
Ook ik heb zo nu en dan het gevoel,O help niet weer.
Bij mij gaat het naar enkele dagen weer over en komt het ook wel weer terug.
En dat niet goed uitplassen ken ik ook maar ik heb ook dagen dat ik wel op de toilet kan gaan wonen.
Groetjes Els.

anya

Berichtdoor anya » Di 22 Mei 2007 12:24

Ik heb al jaren last van mijn blaas. Dat is nu door de ab gestopt.
Volgens de arts in Nijmegen waren blaasproblemen geen symptoom van Lyme. Het is dus niet zo bekend.

doekie

Berichtdoor doekie » Di 22 Mei 2007 15:10

geen symptoom van lyme? gek want er zijn veel mensen die deze klachten wel hebben. ik moet heel vaak naar de wc maar kan niet goed plassen zonder te persen, daarom moet ik steeds weer heel snel want ik zit gewoon nog halfvol dan.
ik kan het dan ook niet goed ophouden. bij is het ook weg sinds ik aan de ab ben maar met doxy werd het eerst nog erger. en als je dan ook nog zo dizzy bent en slap dan zou je wensen dat je een reiscatheter kon kopen bij de apotheek:) ik ben blij dat ik daar af ben.
leven is meer dan ademhalen:)

Starlight

Berichtdoor Starlight » Di 22 Mei 2007 22:51

Sowieso komt blaasontsteking best veel voor bij vrouwen die ik ken, ook die nog nooit van Lyme gehoord hebben. Het zal misschien juist bij Lyme veel voor komen, omdat de algemene weerstand lager is?

Zelf heb ik het ook vaak gehad (bij mij is nog niet bekend of ik inderdaad Lyme heb), maar ik heb veel baat bij het slikken van cranberrycapsules. Cranberrysap wordt ook wel aangeraden, maar daarvan zou je wel erg veel moeten drinken en van het pure en ongezoete sap gaat mijn maag een driedubbele salto maken.
Weaving the future!

Ing

Berichtdoor Ing » Wo 23 Mei 2007 21:45

Ik weet wel dat blaasontsteking vaak voorkomt bij het gebruik van antibiotica, misschien komt het hierdoor?

Marion51

Berichtdoor Marion51 » Do 24 Mei 2007 12:27

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik was al een maand gestopt met de AB en voelde me okee. Zelfs mijn nekklachten waren een stuk minder. Dus ik denk niet dat het van de AB komt.
Tijdens het slikken heb ik wel een vaginale schimmelinfectie gehad en die bleef, ondanks de probiotica en het koolhydraatarme dieet, wel altijd op de loer liggen. Ook tijdens mijn stopperiode heb ik me aan het dieet gehouden en ik drink meer dan 2 liter water per dag.
Het zou best kunnen dat het te maken heeft met een verlaagde weerstand, hoewel ik het laatste half jaar nog niet eens verkouden ben geweest. En het kan ook gewoon vrouwenpech zijn. Dat is het lastige van Lyme,hè!. Je weet nooit of je klachten daarmee samenhangen.

Terug naar “Algemeen”