moeheid...ik heb er iets op gevonden

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Martijn

"op natuurlijke basis"..

Berichtdoor Martijn » Ma 27 Aug 2007 1:53

:!: Waarschuwing: dit bericht kan door sommigen als typisch, negatief, of zelfs onbeschoft worden ervaren.

petra123 schreef:en ik ben ook erg benieuwd naar de motivatie van Niek en Martijn...

Het is eerder JOUW motivatie die hier ter discussie staat...

petra123 schreef:Leuke artikelen trouwens, maar wat hebben die verder met de TC te maken? ik twijfel niet aan de 'dubieuze' werking van bijv. niteworks.
en waarom vind je het trouwens dubieus? omdat er een moeilijk woord als stikstof-oxide instaat?

Heb je de bewuste artikelen, Nobel Prize Winner Didn't Disclose Herbalife Contract en The Dubious Promotion of Herbalife's Niteworks überhaupt wel gelezen?
Ik citeer een stukje uit het eerste artikel:
His article, which appeared in the June 8 issue of the Proceedings of the National Academy of Sciences, described positive effects on the hearts of mice fed vitamins C and E, and arginine, an amino acid that produces nitric oxide in the body. All of those are in the Herbalife product.

Ignarro didn't disclose his Herbalife ties to the journal, according to Bridget Coughlin, managing editor of the Washington- based publication. ``There is indeed a conflict of interest that should have been included in this article,'' she said. ``There's a financial disclosure that should have been made.''

She said the journal has decided to issue a correction.

`They Jumped the Gun'

Ignarro formed Healthwell, the consulting company, in January 2003 with David Brubaker to receive royalties from Herbalife, according to state corporation records. Brubaker, 58, said in an interview that he estimates Herbalife has sold $50 million of Niteworks.

Brubaker said Herbalife pays Healthwell 1 percent of Niteworks sales revenue, and it received an advance against royalties in 2003.

Ignarro shared the Nobel Prize for discoveries about nitric oxide's function in the cardiovascular system. Pharmacologist Robert Furchgott, 88, who won the 1998 Nobel Prize with Ignarro for his own, independent research on nitric oxide, said in an interview that Ignarro's claims about Herbalife's effectiveness are improperly founded.

``They jumped the gun,'' he said. ``I haven't seen any properly controlled studies. It just seems to me a mouse model isn't transferable to humans.''

Dát is dus dubieus.

De in het citaat genoemde correctie van het journal:
CORRECTION

PHARMACOLOGY. For the article "Long-term combined beneficial effects of physical training and metabolic treatment on atherosclerosis in hypercholesterolemic mice," by Claudio Napoli, Sharon Williams-Ignarro, Filomena de Nigris, Lilach O. Lerman, Loredana Rossi, Carmen Guarino, Gelsomina Mansueto, Francesco Di Tuoro, Orlando Pignalosa, Gaetano De Rosa, Vincenzo Sica, and Louis J. Ignarro, which appeared in issue 23, June 8, 2004, of Proc. Natl. Acad. Sci. USA (101, 8797–8802; first published May 28, 2004; 10.1073/pnas.0402734101), the authors should have noted that Louis J. Ignarro developed and markets Niteworks, a dietary supplement of L-arginine, L-citrulline, vitamin E, and vitamin C. Dr. Ignarro is also a member of the Scientific Advisory Board of Herbalife, the distributor of Niteworks.

siewalt schreef:Ging me meer om Martijn, met zijn nogal kort door de bocht reacties.

Wil hem niet negatief afschilderen...maar zijn reacties zijn nogal typisch. Als reactiew bv. "Koffie en een cup-a-soup kunnen mij ook oppeppen, dat is ook op natuurlijke basis" op een vrij serieus onderworp vind ik eerlijk gezegd nogal onbeschofte manier van antwoorden....Ik proef daarin duidelijk een vijandige houding.

Het was een serieus antwoord. Blijkbaar is voor jou en anderen "kritisch" en "sceptisch" al gauw synoniem met "vijandig" en "negatief".

Ik heb trouwens nóg wel een tip om je op te peppen: kruidenthee van Zonnatura. Dat is heerlijk en verfrissend. En één bus kost slechts een paar euro!
Oplosthee 20 kruiden
Oplosthee 20-kruiden is samengesteld uit maar liefst 20 verschillende kruiden en heeft een heerlijk frisse en verkwikkende smaak. Een lekkere opkikker voor elk moment van de dag. Daarnaast bevat deze drank druivensuiker en honing, waardoor het aangenaam zoet is. De oplosthee 20 kruiden is van nature theïne- en looizuurvrij.

Deze kruidenthee is óók "op natuurlijke basis". :wink:

petra123

Berichtdoor petra123 » Ma 27 Aug 2007 11:32

en dit is geen reclame....?

misschien moet je niet direct een (voor)oordeel klaar hebben over iets wat je niet kent, en zeker niet als je het niet geprobeerd hebt.....
daarna kun je het gaan vergelijken met andere producten op natuurlijke basis.

Jans

Berichtdoor Jans » Ma 27 Aug 2007 11:49

Iedereen heeft haar/zijn zegje wel gedaan. De standpunten zijn helder.
Mijn voorstel: STOPPEN!!

siewalt

Berichtdoor siewalt » Ma 27 Aug 2007 17:33

Lijkt me het beste,

Ging mij niet om de kritiek an sich. Eerder dat ik het aangehaalde antwoord van Martijn niet beschouwde als letterlijk op te vatten maar eerder een cynische uitdrukking, met een duidelijke bijbedoeling.

Een steek onder water zogezegd...en dat vind ik duidelijk iets meer en verdergaand dan kritiek.

Marion51

Berichtdoor Marion51 » Ma 27 Aug 2007 17:45

Beste Siewalt, je herhaalt jezelf.
Velen zullen het niet met je eens zijn en de opmerkingen van Martijn onderschrijven, waaronder ikzelf. Maar omdat deze discussie verder tot niets leidt kunnen we ons het best aansluiten bij de oproep van Jans.
groeten van Marion

Niek

Re: de forumpolitie

Berichtdoor Niek » Di 28 Aug 2007 13:38

giok mei schreef: Niek en Martijn, mag ik weten wat jullie motieven zijn voor deze opstelling als forumpolitie?

om maar even voor mezelf te antwoorden: ik raak geirriteerd als op een forum waar mensen komen ivm medische problemen produkten worden aangeprezen met semi-wetenschappelijke praatjes over de goede werking ervan. De gemiddelde forumbezoeker (blijkt iedere keer weer) is niet in staat om dit soort praatjes op waarde te schatten. En ik zie het dan als mijn taak om te waarschuwen.

giok mei

forumpolitie revisited

Berichtdoor giok mei » Zo 9 Sep 2007 13:21

Niek en Martijn,

Na een tijdje wat actiever op het forum aanwezig geweest te zijn, heb ik behoefte om nog even terug te komen op mijn eerdere vraag aan jullie over je rol als forumpolitie. Ik heb gemerkt dat jullie heel veel tijd steken in het zorgvuldig beantwoorden van de vaak wanhopige vragen van nieuwe en al langer postende forumleden. Daar doe je veel goed werk mee. Jullie hebben veel kennis van de materie en onderbouwen je antwoorden vaak met bronvermelding. Ik heb nu wel begrip voor het idee dat je daaraan het recht ontleent om af en toe scherp uit de hoek te komen. Blijf alsjeblieft doorgaan met goede adviezen, ik (en met mij vast vele anderen) waardeer jullie bijdragen in hoge mate.

Be blessed,
Giok Mei
the universe wants to play

Marion51

Re: forumpolitie revisited

Berichtdoor Marion51 » Zo 9 Sep 2007 19:38

Giok mei schreef:
'Ik heb nu wel begrip voor het idee dat je daaraan het recht ontleent om af en toe scherp uit de hoek te komen.'

Goed dat je (impliciet) je excuses maakt voor je opmerking over 'forumpolitie'. Ik vond die opmerking, en waarschijnlijk vele forumleden met mij, niet okee.

giok mei

die pet past ons...

Berichtdoor giok mei » Zo 9 Sep 2007 21:10

Wie de schoen past trekke hem aan... Overigens heb ik niks tegen de politie. Wel tegen je poot stijf houden. :) Bamboe buigt, maar breekt niet, zegt mijn vader...

Be blessed,
Giok Mei
the universe wants to play

Nikki

Berichtdoor Nikki » Ma 17 Sep 2007 22:23

Ik vind het op zich prima als iemand meldt dat ie goede ervaringen met een bepaalde behandeling of medicijn of zo heeft, maar ik denk dat toch automatisch bij mensen de antennes omhoog gaan staan als ze er dan toevallig ook nog distributeur van zijn.
Ik vind het dan wel goed van de forumbeheerders dat ze ingrijpen. Want uit wanhoop kun je rare dingen doen, door dure supplementen aan te schaffen die je uiteindelijk niets helpen, ja in de schulden.
Zo ben ik er ooit ingetrapt om allerlei producten van Herbalife aan te schaffen. Het zou zo geweldig zijn. Van mijn studiefinanciering het spul gekocht en ik had ook echt baat bij die nrg tabletten. Nadeel was dat ik 30 kilo afviel en dat die pillen maar even hielpen en dat de terugslag zo verschrikkel was, dat je wel door moest blijven slikken en er steeds meer van nodig had. Ik denk dat het dan wel wat lijkt op een soort van drugs. En het is niet het medicijn, maar een stukje symptoombestrijding, wat ook heel gevaarlijk kan zijn. Want als je die energie voelt die je eigenlijk niet hebt, kun je veel forceren doordat je over je grenzen heen gaat. En dat is bij mij wel gebeurd. Ik ben er erg van geschrokken. Okay, ik was 18 en ietwat naief misschien, maar ja je bent wanhopig en pakt dan echt alles aan. Maar het heeft nooit alleen maar voordelen. De nadelen worden helaas niet vermeld en daarom vind ik het juist goed dat de forumbeheerder meteen wijzen op de nadelen of op de kanttekeningen, zodat mensen niet uit wanhoop misschien impulsieve dingen gaan doen.
Ziek vanaf tiende. Tig diagnoses gesteld (ME, FM...)waaronder Lyme. Nog geen juiste behandeling gehad / gevonden en op zoek naar hét antwoord en hét juiste medicijn!

Terug naar “Algemeen”