Morgellons en teken

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Diesel

Re: Morgellons en teken

Berichtdoor Diesel » Vr 1 Nov 2013 13:02

Of Morgellons een hoax is of zou zijn ...

Site van Morgellon patiënt Marc Neumann ( http://www.morgellons-research.org/morgellons/about.htm) met zeer veel Morgellon/Lyme info en foto’s.

MORGELLONS & LYME DISEASE TREATMENT OVERVIEW (2006-2012)

LYME DISEASE AND MORGELLONS (2007)

http://www.morgellons-research.org/morg ... s-lyme.htm

Er wordt online veel gesuggereerd dat de oorzaak zou liggen in de GMO, nano technologie.
En dan wordt er ook veel gesproken over chemotrails (die rare strepen in de lucht)...

De visie van Marc over morgellon met bijvoorbeeld relatie nano technologie en/of chemtrails ...

http://www.morgellons-research.org/morg ... tments.htm

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 1 Nov 2013 21:26

Dit is wat wiki ervan zegt:

Although generally seen as an infection in plants, Agrobacterium can be responsible for opportunistic infections in humans with weakened immune systems,[3][4] but has not been shown to be a primary pathogen in otherwise healthy individuals. One of the earliest associations of human disease caused by Agrobacterium radiobacter was reported by Dr. J. R. Cain in Scotland (1988).[5] A later study suggested that Agrobacterium attaches to and genetically transforms several types of human cells by integrating its T-DNA into the human cell genome. The study was conducted using cultured human tissue and did not draw any conclusions regarding related biological activity in nature.[6]

Diesel

Berichtdoor Diesel » Za 2 Nov 2013 0:04

Morgellons: case closed

Dr.Jaller Thursday, October 24, 2013

http://lymemd.blogspot.nl/

The young student (I apologize that I cannot recall her name) said her research delved into the Lyme-Morgellons connection. Essentially "scab" material obtained from patients suffering with the disease, some of whom were sero-positive for Lyme disease, most of whom were not, was ground up and analyzed via molecular biology techniques looking for the presence of Lyme DNA. In all cases Lyme, B. burdorferi was found to be present. Specifically Bb sensu stricto, the North American version of the disease was present in samples taken from each patient diagnosed with Morgellons disease. In some cases, surprisingly, H. pylori, the bacteria associated with stomach ulcers and other related conditions was also found.

In alle casus gevallen Lyme Borrelia burgdorferi werd gevonden, in bijzonder BB sensu stricto.
In verscheidene casus gevallen, verrassend, de Helicobacter pylori bacterie (Co infectie) werd gevonden.

De Helicobacter pylori dat is de bacterie die de maagwand sloopt en de IF (Intrinsic Factor) om zeep helpt. Met uiteindelijk op termijn resultaat een B12 deficiëntie. Veelzijdig type die Helicobacter P.

Maag Lever Darm stichting: Oorzaak van Vitamine B12-tekort

http://www.mlds.nl/ziekten/60/vitamine- ... t/oorzaak/

Infectie met de Helicobacter pylori-bacterie.

Deze infectie kan de oorzaak zijn van een van een atrofische maagontsteking. Hierbij is de slijmvlieslaag aan de binnenkant van de maag veel dunner dan normaal, waardoor minder intrinsic factor door de maag wordt geproduceerd. Dit stofje is echter belangrijk voor een goede opname van vitamine B12 in de dunne darm.

Diesel

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 2 Nov 2013 11:42

Hallo Diesel,

Waarom ik aan een hoax dacht ? Bij een hoax wordt vaak een gruwelijke foto getoond. Ik denk hierbij aan de hoax van enkele jaren geleden. Een foto van een zgn.Afrikaanse spin werd getoond, daarnaast een foto van een opengebarsten hand. De hoax meldde: deze giftige Afrikaanse spin is via vliegtuigen hier binnengeraakt en veroorzaakt afschuwelijke wonden. De spin bleek een onschuldige Amerikaanse spin en de wonde was een slangenbeet. Op volgende blok van spiritalia wordt zelfs toegegeven dat een foto getruceerd is.(http://www.spiritualia.be/blogs/angelus ... llons.html) In het topic gestart door Vonneke staat een link met een gruwelijke foto, daarop staat: morgellons en teken. De foto is een draadworm, een afschuwelijke infectie die voorkomt in Afrika, dat zijn geen morgellons. (men wil shockeren, is al hoax-achtig)Ook op deze site een foto van een huidziekte met witte vlekken die volgens mij morphea is, een huidziekte die bij lyme voorkomt. Nog op een andere site vond ik foto's van huidaandoeningen: sommigen waren geript uit een oude medische encyclopedie en waren foto's van schurft, dermatitis, impetigo
Maar ja , als er draadwormen zijn in Afrika, waarom dan geen draadwormen hier. Ik twijfel. Als er draden uit het lichamm komen, waarom zegt men dan dat het een ingebeelde ziekte is?

Diesel

Berichtdoor Diesel » Za 2 Nov 2013 13:18

Hallo paperwhite,

paperwhite schreef:Ik twijfel. Als er draden uit het lichamm komen, waarom zegt men dan dat het een ingebeelde ziekte is?

Net als jij vraag ik mij hetzelfde af.

Er rijzen veel vraagtekens omtrent dit fenomeen.

Recent kwam ik bijvoorbeeld wat Nederlandse info omtrent morgellon tegen. Wellicht wel handig om hier te plaatsen in deze topic voor degene die er in geïnteresseerd zijn. De eerste link heeft veel verwijzingen en wat filmpjes in de aanbieding (zelf niet bekeken). De tweede link is een stuk geschreven in het: Tijdschrift voor paramedische dermatologie.

Morgellons, gevolg van nanotechnologie, chemtrails of katoen?

Linsky

http://diamental.nl/images-linsky/morge ... n6f24.html

Morgellons blijkt geen infectieziekte

http://www.paradermica.nl/?p=74

Zoals wellicht bekend is Morgellons de vreemde naam van een al even vreemde aandoening, waarbij de patiënt parasieten onder de huid meent te hebben. Dit zou een bijtend, jeukend en stekend gevoel geven. Patiënten ervaren bultjes en wondjes die niet helen, waarna bovendien dunne gekleurde vezels uit de huid kunnen groeien. Deze vezels zouden dan de afscheiding zijn van mysterieuze beestjes die onder de huid leven. Bizar, maar voor de mensen die er aan lijden een volkomen serieuze zaak.

Veel artsen denken dat het bij Morgellons om een psychosomatische aandoening gaat en zij spreken dan ook over ‘delusional parasitotis’, het waanidee dat men met parasieten besmet is.

Internetziekte
Op internet komen steeds meermensen van over de hele wereld in fora en andere platforms bijeen die beweren dat het hier om een besmettelijke infectie gaat. Er bestaat een website waarop mensen zich kunnen registreren die denken dat ze aan deze ziekte lijden. In een korte tijd hebben zich 12.000 mensen ingeschreven. De informatie op het internet trekt weer nieuwe patienten, of vermeende patienten aan. Mensen met onverklaarbare dermatologische symptomen herkennen zichzelf in de beschrijvingen
op internet en verklaren zichzelf vervolgens patient van Morgellons. De nieuwe ziekte geeft immers een verklaring voor een manifestatie van verschillende huidproblemen. Omdat sinds Morgellons op internet bekend is het aantal lijders spectaculair is toegenomen, wordt Morgellons ook wel de ‘internetziekte’ genoemd.

Aliens
Hoewel er zichtbare symptomen kunnen zijn, zoals wondjes die maar niet helen en donkere haren die uit de porien groeien, is de ziekte door de meeste doktoren, dermatologen en psychologen afgeschreven als een manifestatie van verschillende bestaande dermatologische verschijnselen in combinatie met de waanideeen dat het hier parasieten betreft. De patienten zelf hebben uiteenlopende ideeen over wat de oorzaak van de ziekte zou kunnen zijn. Sommigen beweren dat ze van binnen uit worden ‘opgegeten’ door de parasieten. ‘De ziekte is een sluipmoordenaar. Het eet je organen één voor één op en laat je jaren lang ziek in bed liggen.’ Anderen denken dat ze het slachtoffer zijn van een invasie door aliens.‘De draden die uit het lichaam komen zijn dezelfde draden als in chipimplantaten. Op die manier komen aliens ons lichaam binnen.’ Ook circuleren er theorieën over de kleine donkere stipjes die soms te zien zijn. ‘De kleine stipjes zijn geen beestjes, het gaat hier om minuscule koolstofdeeltjes, gemaakt door de mens, die door middel van nano-technologie zichzelf kunnen dupliceren. Ze doorboren je darmen en nieren, en laten dunne draden achter die via je poriën naar buiten komen.’ Er wordt gedacht dat dit een middel zou zijn van terroristische aard, dat door de mens gegenereerd is om grote populaties uit te roeien.

Maar de theorieen gaan nog verder. Zelfs wordt gesuggereerd dat Morgellons ontstaat doordat het voedsel dat door het lichaam worden opgenomen, genetisch gemanipuleerd zou zijn. Door bepaalde stoffen waarmee het voedsel bespoten wordt, zouden de parasieten binnen het lichaam komen. Ook zou er soms sprake zijn van horizontale genverhuizing. Gemanipuleerde chromosomen in voedingsmiddelen zouden dan als het ware overstappen naar het menselijk genoom.

Belastend
Ook opvallend is dat bepaalde populaties in specifieke gebieden getroffen worden door de ziekte. Hieruit kan men afleiden dat er wellicht sprake is van een soort hypochondrisch mond-tot-mond effect, waarbij mensen met misschien wel reele huidklachten hun symptomen direct koppelen aan een verhaal van iemand die Morgellons denkt te hebben. De klachten zijn, of ze nu somatisch of psychisch zijn, ernstig genoeg om er wetenschappelijke aandacht aan te besteden. Recent onderzoek door Mark Eberhard wijst uit dat er geen sprake is van een besmettelijke infectie en dat invloeden uit de omgeving geen oorzaak zijn van de aandoening. ‘Als Morgellons al bestaat, is het uitsluitend in de hoofden van de patienten,’ zegt een woordvoerder van de onderzoeksgroep. Een groep mensen met symptomen van Morgellons is onderzocht. Overigens bleek dat 77% van de patienten vrouw is, en het 77% blanke mensen betreft. Er zijn huidmonsters genomen en er is urine- en bloedonderzoek gedaan, maar er werd niets gevonden dat kon wijzen op een infectie. ‘De uitslag van dit onderzoek voorkomt zorgen over besmetting tussen familieleden en anderen’, aldus Eberhard.

De fysieke symptomen van Morgellons zijn niet verzonnen, maar ze zijn toe te schrijven aan andere mogelijke dermatologische verschijnselen. De specifieke vezels waar veel patienten het over hebben zouden afkomstig zijn van de kleding. Deze zouden door het openkrabben van de huid vermengd kunnen worden met het wondvocht, waardoor het lijkt alsof er geheimzinnige draden uit de wond groeien.

Al met al lijkt het er dus op dat Morgellons een belastende aandoening kan zijn, soms gepaard gaande met reele fysieke verschijnselen, en een massa-psychologisch gemotiveerde zelfdiagnose van de patient.

Michele L. Pearson et al: Clinical, Epidemiologic, Histopathologic and Molecular Features of an Unexplained Dermopathy. In: PlusOne, ed. 01, 2012

Paradermica Tijdschrift voor paramedische dermatologie 9

Morgellon is bij mij niet van toepassing, in die zin ga ik er ook niet gericht mee aan de slag in de ontrafeling van dit fenomeen.

Diesel

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 2 Nov 2013 20:09

Hallo Diesel,

Als je eens naar de site van diamental gaat en "para"medics zit je op paranormale sites. De foto's van huidafwijkingen zijn van diverse aandoeningen, er staat zelfs een foto van eelt bij. :lol: De site grenswetenschappen gebruikt foto's van draadwormen om mensen schrik aan te jagen. Hoax compleet.

Overigens: een gevoel van beestjes onder de huid komt bij veel ziekten voor o.a. bij MS. Een neuroloog zal dat niet zo vreemd vinden. Ook bij lyme komt dat voor.

Maar de katoen is duur op het ogenblik en wordt vervangen door viscose. Misschien toch omdat deze vol gemanipuleerde parasietenbestrijders zit. :lol: :lol: Met dat laatste zal ik maar niet lachen want dat is echt waar :zwaaien:

Diesel

Berichtdoor Diesel » Za 2 Nov 2013 21:47

Hallo paperwhite,

paperwhite schreef: Als je eens naar de site van diamental gaat en "para"medics zit je op paranormale sites.

Weet ik (zelf geen binding mee)

paperwhite schreef: De foto's van huidafwijkingen zijn van diverse aandoeningen, er staat zelfs een foto van eelt bij. :lol: De site grenswetenschappen gebruikt foto's van draadwormen om mensen schrik aan te jagen. Hoax compleet.

Heb de plaatjes en filmpjes niet uitgebreid bekeken dan wel bestudeerd. Zoals ik al zei. Het is niet mijn ding.

Pedicure (eelt)plaatjes op specifieke plaatsen ook niet bepaald. Hoewel je van sommige onzinnige uitspraken van artsen c.q behandelaars wel langzamerhand onderhand eelt van op je ziel ontwikkelt. Zijn daar overigens plaatjes van: eelt op je ziel? :roll:

Waar ik wel jaren lang last van heb gehad is een haartong, landkaart tong. Ja, werkelijk :arrow:

http://www.thuisarts.nl/haartong

http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1146684244

https://www.google.nl/search?q=candida+ ... 80&bih=949

Met tevens Candida, metaalsmaak en burning mouths syndrome. Meer dan 25 jaar last van gehad. Nu praktisch geheel van verlost na het Vit.D gebruik debacle.
Tevens Vit.D in voeding een paar jaar lang volledig elimineren en niet de zon opzoeken en het MP.Afbeelding

Diesel

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 2 Nov 2013 22:29

Eelt op de ziel hebben we allemaal op dit forum. Als we er een foto van zouden nemen, zouden we een groot scherm nodig hebben . Zo erg zijn we allemaal gekwetst door de medische wereld.

Een candidatong zal wel door lang ab komen. Het gaat wel weg hoor.

Van een landkaarttong had ik nog niet gehoord, wel van dermografie, dit is een allergische reactie.

Ja de zon is niet zo goed als je lyme hebt, al hebben er veel geen last van. Pas op: tekort aan vit D kan botontkalking veroorzaken en dat kan nog erger zijn dan lyme :zwaaien:

Diesel

Berichtdoor Diesel » Za 2 Nov 2013 23:36

Hallo paperwhite,

paperwhite schreef: Een candidatong zal wel door lang ab komen. Het gaat wel weg hoor.

Vast wel voor degene die AB gebruikt. Echter, Ik had wel meer dan 25 jaar lang last van een haar/candida/landkaart tong en geen 25 jaar lang AB gebruikt. Bij mij dus niet van toepassing.

paperwhite schreef: Ja de zon is niet zo goed als je lyme hebt, al hebben er veel geen last van.

Niet alleen Lyme patiënten.

paperwhite schreef: Pas op: tekort aan vit D kan botontkalking veroorzaken en dat kan nog erger zijn dan lyme

Ik heb reeds botontkalking (jonge leeftijd) en niet door een gebrek aan Vit.D

Ik pas op een teveel aan actief Vit.D

Juist een teveel (te laat ontdekt) aan Vit.D 1,25 (actief Vit.D) veroorzaakt o.a. botontkalking en het dichtmetselen van je bloedvaten. Ik mag blij zijn dat ik hier nog kan berichten. Als het je aandacht heeft. Lees mijn relaas en let op de symptomen lijst. Vergelijk ze eens met de Lyme symptomen en zoek de verschillen.

Gebrek aan Vit.D: of zijn het Vit.D intoxicatie verschijnselen?

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... -vitd.html

Met betrekking kwetsen door het ‘medisch establishment’ kom ik wel in aanmerking voor een ‘king size’ beeld scherm. O.a. de gospels van artsen op diverse disciplines die ik mij jarenlang heb laten aanleunen over haarlemmerolie Vit.D als panacee. Voor deze dwaalleer, door schade en schande, veel tol betaalt.

Wat ik al zei ik heb geen last meer van decennia lang metaalsmaak, haartong, candida tong, burning mouth syndroom. Puur door het elimineren van Vit.D supplementen en het Marshall Protocol als remedie gelet op mijn persoonlijke problematiek.

Een ware verademing en niets anders. :toost:

Diesel

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 3 Nov 2013 12:40

Hallo Diesel,

Bedoel je het Marshall protocol voor lyme of vit D.? Het Marshallprotocol voor lyme (lage dosis, langere inname) vind ik een noodzaak bij diegene met zware herxen. Volgens mij kan een herx even veel schade berokkenen als borrelia zelf.

Ik heb sterke lymeverergering door zonlicht. Als ik 's zomers de hele dag buiten ben, kan ik niet meer slapen, zelfs al was het de superontspannenste dag. De vitamine D is bij mij geprikt en daar staat vit D (25-OH D3), normaal. Actief vit D heeft nog niemand geprikt. Niemand wil dat: er wordt mij medische hulp geweigerd. Ik heb het namelijk aangedurfd om een grote instelling aan te vallen. Ik werd bedreigd: als ik naar de pers zou stappen met mijn verhaal, zou ik nergens meer medische hulp krijgen, maar ik krijg dat nu al niet meer.

Zo kom ik weer bij het verhaal van de morgellons. Als grote machtige instellingen (bv universiteit Leuven, Monsanto en vele anderen..) iets te verbergen hebben, gaat dat de doofpot in. Men kan ook nepgegevens creeëren om de schade die er is te camoufleren en terug te kaatsen.
Ik acht het zeker mogelijk dat door genetische manipulatie gedrochten zijn ontstaan. Maar de meeste groenten die we eten zijn vaak al genetisch gemanipuleerd. Wie een tuin heeft kent de bladluisresistente sla. Niet-inheemse Lieve heerbeestjes werden ingezet voor ongediertebestrijding maar vallen nu massaal de inheemse lieveheerbeestjes aan.

De medische wereld is een wereld van vele schaamteloze schurken, de goede witte raven zijn in de minderheid. De vele dokterssoaps met de integere dokters verdoezelt een grauwe realiteit en heeft als enige doel: oplappen van imago. Natuurlijk kijken we daar graag naar: wie droomt er niet van zo een artsen die zoeken tot ze het vinden, die begripvol zijn naar patiënten toe..daar dromen we allemaal van.. :zwaaien:

Terug naar “Algemeen”