Morgellons en teken

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
savan

Re: Morgellons en teken

Berichtdoor savan » Zo 3 Nov 2013 12:59

Paperwhite, als je bij cz zorgverzekeraar zit dan kan je buiten je eigen huisarts om naar een huisarts in bijv duitsland net over de grens, mocht er iets met je aan de hand zijn dan kan hij je doorverwijzen naar een ziekenhuis daar.
Cz stimuleert dit want ze hebben reeds veel zorg ingekocht.
Ik zit met hetzelfde.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 3 Nov 2013 13:33

Teruggaand naar de essentie van dit topic vraag ik me het volgende af;
Maakt men in de medische wereld misschien niet een fout om de oorzaak van een aandoening altijd toe te willen schrijven aan een bacterie of virus? Is het inmiddels niet een feit dat het lichaam van mens en dier helemaal niet steriel is maar dat het immuunsysteem en onze omgeving mede bepalend zijn voor het wel of niet ontwikkelen van een ziekte?

Het is jammer dat de medische wereld nog steeds de tendens heeft om zich liever aan de theorie van Pasteur vast te houden dan aan die van Béchamp. Zo blijft ze in gebreke om zich eens wat meer te richten op het mogelijke verband tussen aandoeningen en invloeden van buitenaf zoals straling, vervuiling, GMO, additieven in medicijnen, hormonen en kunstmatige toevoegingen in voedsel. Maar zou ze dat wel doen, dan rijdt ze de multinationals in de wielen. En dat mag natuurlijk niet want daar zijn miljarden mee gemoeid.

Het lijkt erop dat M. Neumann op zijn site niets aan het toeval overlaat. Toch mis ik er het een en ander zoals het mogelijke(?) verband met het ecdysone hormoon (waarmee ook miljarden zijn gemoeid!).
En dan het stukje GMO-chemtrails:
http://www.morgellons-research.org/morg ... tments.htm

Zelf zal ik niet beweren dat de DNA-loze fibers van Morgellons door chemtrails worden veroorzaakt. Het is immers niet bewezen (en er zal waarschijnlijk ook nooit serieus onderzoek naar worden gedaan!)
Maar aangezien Neumann chemtrails bestempelt als een HOAX, vraag ik me af of hij kan uitleggen hoe de herten in zijn land hun hoge concentraties zilver, barium en strontium in hun geweien hebben opgelopen?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15236778

Er zijn mensen die bepaalde onderwerpen dermate moeilijk of griezelig vinden dat ze er liever niet mee worden geconfronteerd; het voelt ‘onveilig’. Dan is het makkelijker om ze af te doen met het woordje HOAX. Maar deed men dat tot een tiental jaren geleden ook niet met de ziekte van Lyme?

Net als bij Lyme zal de tijd het (misschien) ooit leren.
En intussen geldt: 'wat niet weet, wat niet deert’, toch?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
Laatst gewijzigd door Tulipano op Zo 3 Nov 2013 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 3 Nov 2013 13:55

Ik heb net een lang artikel geschreven over wat mij is overgekomen en het is al de derde keer dat het hier niet verschijnt.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 3 Nov 2013 14:39

Tulipano schreef: Er zijn mensen die bepaalde onderwerpen dermate moeilijk of griezelig vinden dat ze er liever niet mee worden geconfronteerd; het voelt ‘onveilig’. Dan is het makkelijker om ze af te doen met het woordje HOAX. Maar deed men dat tot een tiental jaren geleden ook niet met de ziekte van Lyme?

Net als bij Lyme zal de tijd het (misschien) ooit leren.
En intussen geldt: 'wat niet weet, wat niet deert’, toch?

Hallo Tulipano,

Ik heb gemotiveerd waarom ik aan een hoax dacht. Er worden foto's getoond van draadwormen en daar wordt opgeplakt "morgellons en teken". Draadwormen zijn echt verschrikkelijke vieze infecties. Ze zijn al heel lang medisch beschreven. Je moet maar eens een oud boek tropische ziekten openslaan, daar zal je die foto wel in terugvinden, evenals foto's van wormen in de ogen. Een hoax speelt in op angst bij mensen. Het zijn juist de hoaxen die belemmeren dat "nieuwe ziekten" de nodige aandacht krijgen.
Ik sta open voor alles nieuw is,maar verzet mij fel tegen hoax-sites die mensen angst aanjagen door foto's van angstaanjagende andere aandoeningen te tonen. Er zijn nog ontelbare ziekten die we niet kennen. De gevolgen van genetische manipulaties kennen we nog niet en het zal ook de doofpot worden ingestopt.
Hoaxen helpen om dit in de doofpot te stoppen.

Hopelijk mag dit verschijnen

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 3 Nov 2013 14:54

Ik las over een amerikaanse arts die twintig verschillende draadmonsters wereldwijd verzamelde en onderzocht had,bij alle draadjes kwam er geen een overeen met de database van vezels van was het nu cia of fbi
Hij sloot kledingvezels die in wondjes kwamen door zichzelf te krabben volledig uit en uit verder onderzoek nam hij aan dat ze biologisch van aard waren...
Zelfde verhaal zag ik nog eens op national geo

http://www.omicsonline.org/2155-9554/21 ... -3-140.pdf
Laatst gewijzigd door Troptard op Zo 3 Nov 2013 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 3 Nov 2013 15:28

Ik sta open voor alles nieuw is,maar verzet mij fel tegen hoax-sites die mensen angst aanjagen door foto's van angstaanjagende andere aandoeningen te tonen. Er zijn nog ontelbare ziekten die we niet kennen. De gevolgen van genetische manipulaties kennen we nog niet en het zal ook de doofpot worden ingestopt.
Hoaxen helpen om dit in de doofpot te stoppen.

Hoi Paperwhite,

Ik ben het helemaal met je eens dat Internet helaas ook vol staat met onzin. En je bewijst er inderdaad niemand, Morgellons patiënten inbegrepen, een dienst mee om domweg dingen de wereld in te sturen zonder eerst de nodige nuchtere overwegingen te hebben gemaakt. Maar wat ik jammer vind is dat het woordje Hoax zo makkelijk wordt gebruikt voor theorieën waarvan ook niet bewezen is dat ze onzin zijn. En om die dan maar gelijk in de doofpot te stoppen....

In dit tijdperk is men zo grensoverschrijdend bezig met het klonen en genetisch manipuleren van alles wat er los en vast zit, dat het eind zo'n beetje zoek is. Zij die zich hard proberen te maken door mensen belangeloos een stukje bewustwording toe te spelen, krijgen het etiketje complotterrorist opgespeld.

Ik neem asbest als voorbeeld; Wie in de 70-er jaren zou hebben verkondigd dat het kankerverwekkend kon zijn, zou voor gek zijn verklaard. Inmiddels is het een feit en wordt dit materiaal met spoed en met de nodige voorzorg uit alle gebouwen verwijderd.

Het is weer een off topic voorbeeld maar kijk eens naar onderstaande link

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/ele ... nederland/

en hoe ene professor E.L. van het kennisplatform Elektromagnetische Velden beweert dat er

geen onomstotelijk bewijs is dat mobiel bellen tot schadelijke gezondheidseffecten leidt.

terwijl risico onderzoekers en oncologen een heel andere mening zijn aangedaan. Waarom die ontkenning? Wat hebben producenten van smart phones en tablets en providers als Vodafone en T-Mobile eraan als dit er straks toe leidt dat niemand meer een smartphone koopt en/of geen wifi meer gebruikt? Trouwens, heeft ook de NSA hier met haar afluisterpraktijken niet verschrikkelijk veel baat bij gehad? Gezondheid? Who cares! Politiek-economische belangen, daar draait het om!

Persoonlijk ben ik bij mysterieuze aandoeningen als Morgellons voorzichtig met het gebruiken van de term HOAX. Ik ben benieuwd tot in hoeverre men dit keer in wetenschappelijke kringen bereid is om alle mogelijke factoren onder de loep te nemen. En dat gaat natuurlijk weer tientallen jaren duren, net als bij Lyme.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 3 Nov 2013 21:01

Hallo Tulipano en Paperwhite, Savan en Troptard,

Graag wilde ik hier alsnog iets plaatsen dat door onze regering zelf is opgesteld.
Dit omdat er veel te weinig bekend is over de gevolgen van nanotechnologie op o.a.de volksgezondheid en het milieu
Dit is wat Nederlandse gezondheidsraad (wie daar in zitten weet ik niet) ervan zegt:

http://www.gezondheidsraad.nl/sites/def ... ologie.pdf
Zie conclussies en aanbevelingen, blz: 15:
• Het inzicht in de mogelijke schadelijkheid van nieuwe, synthetische nanodeeltjes
is nog beperkt. Dat geldt zowel voor de aard als voor de ernst van
mogelijke gezondheids- en milieueffecten. Op grond van de kennis van ‘traditionele’
deeltjes en de eerste onderzoeksresultaten betreffende nieuwe
nanodeeltjes meent de commissie dat er aanleiding is om de toxicologische
eigenschappen van slecht oplosbare en moeilijk afbreekbare nanodeeltjes
(het gekke is hier stopt het rapport, maar waarschijnlijk zijn ze de woorden "te onderzoeken" vergeten in te typen)

En het onderzoek van het RIVM uit 2007:
Rapport RIVM:
http://rivm.openrepository.com/rivm/bit ... 030001.pdf
Pagina 73:
Effecten mens:
Nanodeeltjes kunnen in principe door de darmwand worden opgenomen en zo het lymfesysteem
bereiken. Vanaf daar kunnen nanodeeltjes in de bloedcirculatie terecht komen en zich verspreiden over
het lichaam. In de beschikbare studies zijn deeltjes teruggevonden in diverse organen zoals hart, lever,
milt, nieren en beenmerg. Er zijn aanwijzingen dat nanodeeltjes biologische barrières, zoals de bloedhersen-
barrière, kunnen passeren. Ook moet worden aangenomen dat nanodeeltjes door de placenta in
de foetus terecht kunnen komen. Het lijkt erop dat op cellulair niveau het celmembraan geen barrière
vormt voor het binnendringen van nanodeeltjes. Eenmaal binnen de cel is een groot aantal interacties
met subcellulaire structuren denkbaar.
20. Biologisch afbreekbare nanodeeltjes worden gemetaboliseerd en uitgescheiden. Over het lot van nietbiologisch
afbreekbare nanodeeltjes is echter weinig bekend.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 4 Nov 2013 0:24

Hoi Foetsie,

Bedankt voor je interessante bijdrage
Ik vond er ook een van WIKI, helaas wel Engelstalig, maar het geeft een goed beeld over hoe breed het veld is waarin nanotechniek wordt toegepast en over hoe weinig er bekend is over de mogelijke schadelijke gevolgen:

Nanoparticles present possible dangers, both medically and environmentally.[61][62] Most of these are due to the high surface to volume ratio, which can make the particles very reactive or catalytic.[63] They are also able to pass through cell membranes in organisms, and their interactions with biological systems are relatively unknown.[64] A recent study looking at the effects of ZnO nanoparticles on human immune cells has found varying levels of susceptibility to cytotoxicity.[65] There are concerns that pharmaceutical companies, seeking regulatory approval for nano-reformulations of existing medicines, are relying on safety data produced during clinical studies of the earlier, pre-reformulation version of the medicine. This could result in regulatory bodies, such as the FDA, missing new side effects that are specific to the nano-reformulation.[66]

Whether cosmetics and sunscreens containing nanomaterials pose health risks remains largely unknown at this stage.[67] However considerable research has demonstrated that zinc nanoparticles are not absorbed into the bloodstream in vivo.[68] Diesel nanoparticles have been found to damage the cardiovascular system in a mouse model.[69]

Concern has also been raised over the health effects of respirable nanoparticles from certain combustion processes.[70] As of 2013 the Environmental Protection Agency was investigating the safety of the following nanoparticles:[71]
Carbon Nanotubes: Carbon materials have a wide range of uses, ranging from composites for use in vehicles and sports equipment to integrated circuits for electronic components. The interactions between nanomaterials such as carbon nanotubes and natural organic matter strongly influence both their aggregation and deposition, which strongly affects their transport, transformation, and exposure in aquatic environments. In past research, carbon nanotubes exhibited some toxicological impacts that will be evaluated in various environmental settings in current EPA chemical safety research. EPA research will provide data, models, test methods, and best practices to discover the acute health effects of carbon nanotubes and identify methods to predict them.[71]
Cerium oxide: Nanoscale cerium oxide is used in electronics, biomedical supplies, energy, and fuel additives. Many applications of engineered cerium oxide nanoparticles naturally disperse themselves into the environment, which increases the risk of exposure. There is ongoing exposure to new diesel emissions using fuel additives containing CeO2 nanoparticles, and the environmental and public health impacts of this new technology are unknown. EPA’s chemical safety research is assessing the environmental, ecological, and health implications of nanotechnology-enabled diesel fuel additives.[71]
Titanium dioxide: Nano titanium dioxide is currently used in many products. Depending on the type of particle, it may be found in sunscreens, cosmetics, and paints and coatings. It is also being investigated for use in removing contaminants from drinking water.[71]
Nano Silver: Nano silver is being incorporated into textiles and other materials to eliminate bacteria and odor from clothing, food packaging, and other items where antimicrobial properties are desirable. In collaboration with the U.S. Consumer Product Safety Commission, EPA is studying certain products to see whether they transfer nano-size silver particles in real-world scenarios. EPA is researching this topic to better understand how much nano-silver children come in contact with in their environments.[71]
Iron: While nano-scale iron is being investigated for many uses, including “smart fluids” for uses such as optics polishing and as a better-absorbed iron nutrient supplement, one of its more prominent current uses is to remove contamination from groundwater. This use, supported by EPA research, is being piloted at a number of sites across the country.[71]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Nanoparticle

of deze
http://www.naturalnews.com/024916_nanop ... ealth.html

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 4 Nov 2013 11:56

Tulipano schreef:

Persoonlijk ben ik bij mysterieuze aandoeningen als Morgellons voorzichtig met het gebruiken van de term HOAX. Ik ben benieuwd tot in hoeverre men dit keer in wetenschappelijke kringen bereid is om alle mogelijke factoren onder de loep te nemen. En dat gaat natuurlijk weer tientallen jaren duren, net als bij Lyme.

Hallo Tulipano,

Ik bedoelde met mijn uitspraak "hoax compleet " dat wat op de links staat diamental, grenswetenschappen.nl : dat is wel degelijk een hoax . Foto's van andere aandoeningen plaatsen met de naam morgellons erop is toch pure hoax ?
Foetsie, bedankt voor het artikel, klinkt al wat aanneemlijker.

Over de asbest: dat lag toch even anders. Verscheidene artsen hadden vastgesteld dat werknemers van de asbestfabriek ziek werden. De bedrijfsarts zelf ontkende dit jaren. Het bedrijf Eternit was toen een machtig concern met de nadruk op macht. De vele artsen erkenden dat werknemers ziek waren van asbest, maar de macht van het geld was groter. :cry:

In België waarschuwt de overheid toch degelijk over het gevaar van straling oa bij wifi, mobiel bellen. Vooral het mobieltje ligt onder vuur. Er is een gedetailleerde folder over. Maar ook hypocrisie.. In het kader van de besparingen raadt onze minister af om regelmatig Ct-scans, rx foto's te nemen, wegens stralingsgevaar. Vreemd dat dit voor de besparingen geen probleem was :mrgreen:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 4 Nov 2013 12:35

Hoi paperwhite,

Foto's van andere aandoeningen plaatsen met de naam morgellons erop is toch pure hoax ?

Ik heb er geen verstand van. Ik weet niet op hoeveel verschillende manieren Morgellons zich kan manifesteren dus ik kan zoiets ook niet beoordelen. Ik sluit in elk geval niet uit dat er wordt gefotoshopt. Misschien is het wel een hulpkreet; een manier om meer aandacht te krijgen. Maar dan inderdaad niet zo'n gelukkige.

Over de asbest: dat lag toch even anders. Verscheidene artsen hadden vastgesteld dat werknemers van de asbestfabriek ziek werden. De bedrijfsarts zelf ontkende dit jaren. Het bedrijf Eternit was toen een machtig concern met de nadruk op macht. De vele artsen erkenden dat werknemers ziek waren van asbest, maar de macht van het geld was groter

Zeg nou zelf. Misschien werd er van de artsen die dit destijds vaststelden wel beweerd dat ze zelf ziek waren (in hun hoofd). En dit bewijst maar weer hoe overheden bereid zijn om over lijken te gaan alleen maar omdat er veel geld op het spel staat.

In België waarschuwt de overheid toch degelijk over het gevaar van straling oa bij wifi, mobiel bellen. Vooral het mobieltje ligt onder vuur. Er is een gedetailleerde folder over. Maar ook hypocrisie.. In het kader van de besparingen raadt onze minister af om regelmatig Ct-scans, rx foto's te nemen, wegens stralingsgevaar. Vreemd dat dit voor de besparingen geen probleem was :mrgreen:

Ik heb toch het idee dat de Belgische Overheid in ethisch opzicht en stuk eerlijker is dat haar noorderbuur.
Mobieltjes worden hier tot vervelends toe d.m.v. sluwe TV spotjes aangeprezen waarbij de doelgroep het best wordt bereikt als je er voetbalidolen en kinderen bij gebruikt. http://www.youtube.com/watch?v=Ojv8E-T6RR8

Over RX foto's: elk jaar worden er hier honderduizenden vrouwen opgeroepen voor het 'niet invasieve, vrouwvriendelijke' preventieve borstonderzoek waarbij je borsten tussen twee glazen platen worden platgedrukt en omgetoverd tot twee pannenkoeken. Mocht je toevallig nogal last hebben van klierweefsel dan schreeuw je het uit van de pijn en in het ergste geval loopt het bloed je tepels uit.

Helaas komen louche praktijken en risico's voor de volksgezondheid hier voornamelijk aan het licht dankzij klokkenluiders en TV programma's zoals Zembla, Tegenlicht of Nieuwsuur. Zolang het ze lukt, houden onze verantwoordelijke instanties lekker hun kop dicht of steken ze hem in het zand. Behalve bij vaccinaties, daarin is Nederland natuurlijk haantje de voorste 8)

Terug naar “Algemeen”