vergoeding oosteinde walborg kliniek (dr.hofman)

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
essie

vergoeding oosteinde walborg kliniek (dr.hofman)

Berichtdoor essie » Vr 5 Dec 2008 11:12

Hoi Allemaal

Sinds twee weken wordt ik behandelt in de kliniek van dr. Hofman.
In eerste instantie zei mijn zorgverzekering cz, dat ik een grote gedeelte zou terugkrijgen.
nu blijkt dat hij als natuurarts staat genoteerd, willen ze dat niet meer doen en ook niet de moeite nemen om het behandelingsprotocol te lezen( en te zien dat ik gewoon een regulier middel is)

Nu heb ik van de een adviseur de vraag gekregen of ik mensen wil zoeken die ook bij cz aangesloten zijn en die ook deze behandeling gedaan hebben. Wat hun ervaring met cz is en of ze wat vergoed hebben.

Hopelijk kan ik via dit forum mensen bereiken die mij kunnen helpen.

Heb je een zorgverzekering die wel alles vergoed heeft, zou het ook super als je dat laat weten.

alvast bedankt

groetjes esther

Annie de Muis

Re: vergoeding oosteinde walborg kliniek (dr.hofman)

Berichtdoor Annie de Muis » Vr 5 Dec 2008 19:18

essie schreef:Hoi Allemaal

Sinds twee weken wordt ik behandelt in de kliniek van dr. Hofman.
In eerste instantie zei mijn zorgverzekering cz, dat ik een grote gedeelte zou terugkrijgen.
nu blijkt dat hij als natuurarts staat genoteerd, willen ze dat niet meer doen en ook niet de moeite nemen om het behandelingsprotocol te lezen( en te zien dat ik gewoon een regulier middel is)

Nu heb ik van de een adviseur de vraag gekregen of ik mensen wil zoeken die ook bij cz aangesloten zijn en die ook deze behandeling gedaan hebben. Wat hun ervaring met cz is en of ze wat vergoed hebben.

Hopelijk kan ik via dit forum mensen bereiken die mij kunnen helpen.

Heb je een zorgverzekering die wel alles vergoed heeft, zou het ook super als je dat laat weten.

alvast bedankt

groetjes esther

Vraag eens na bij CZ of de natuurarts wel in een aanvullend pakket vergoed wordt.

WillemT

Berichtdoor WillemT » Vr 5 Dec 2008 20:40

Hallo Essie,

In de diverse aanvullende verzekeringen van CZ worden vergoedingen voor alternatieve behandelingen incl. geneesmiddelen genoemd uiteenlopend van €200 tot €600 (incl. geneesmiddelen). http://www.cz.nl/
Ik vermoed dat het er niet toe doet of er sprake is van een "regulier" middel of niet.
Van belang is in dit verband ook een uitspraak van de Geschillencommissie voor de Zorgverzekeringen, waarin te lezen valt waarom een vergoeding in een vergelijkbaar geval geweigerd is. http://www.skgzpro.nl/web/show/categori ... gemeen/608

WillemT

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Vr 5 Dec 2008 21:09

WillemT schreef:In de diverse aanvullende verzekeringen van CZ worden vergoedingen voor alternatieve behandelingen incl. geneesmiddelen genoemd uiteenlopend van €200 tot €600 (incl. geneesmiddelen). http://www.cz.nl/

Essie,

De aanvullende verzekering helpt je mogelijk een eindje op weg (ga dan wel precies de voorwaarde na), maar ik denk dat als kosten echt een probleem zijn je met Hoffman ook over kosteneffectiviteit kunt babbelen. In principe kun je oraal ook al een heel eind komen voor dat bedrag, laat Hoffman daarvoor eens wat ILADS-artsen consulteren, en misschien moet je er zelf dan toch nog wat bijleggen.

Het is de vraag of veel anderen hun verzekeraar prijs zullen geven, want zolang er geen goede afspraken zijn over de ziekte ontstaat er een ONVZ-situatie als het bekend wordt dat één verzekeraar wel dure behandelingen vergoedt en horden lymepatiënten daar massaal naar overstappen.

Helaas werkt het concurrentiemodel op dit moment zo, dus het is even niet anders.

Tetracycline (zoals Donta voorschrijft) is volgens mij een van de goedkoopsten, met zo'n € 0,50 per dag voor 1500mg.

RobertF

Berichtdoor RobertF » Za 6 Dec 2008 0:23

De uitspraak was dat;
De vergoeding werd geweigerd omdat deze niet door een reguliere arts was voorgeschreven. De behandeling volgens ILADS doxy en ceftriaxon werd niet in twijfel getrokken en zou vergoed zijn als de arts bevoegd was geweest.
Laatst gewijzigd door RobertF op Za 6 Dec 2008 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Jans

Berichtdoor Jans » Za 6 Dec 2008 0:32

Volgens mijn informatie wordt de Ceftriaxon door de verzekering standaard vergoed omdat het een regulier medicijn betreft.
Het toedienen wordt niet vergoed omdat het niet uitgevoerd wordt in een regulier ziekenhuis waar zorgverzekeringen contracten mee hebben.

marietje

Berichtdoor marietje » Za 6 Dec 2008 1:22

Ik heb iemand in mij directe omgeving die bij menzis werkt. Ik kan wel vragen hoe het daar geregeld is.

Hier vast de link naar de website: http://www.menzis.nl/
Luctor et Emergo

essie

Berichtdoor essie » Za 6 Dec 2008 12:49

dank je wel voor alle reacties.

Tegen ons was ook gezegd dat de antibiotica zowiezo vergoed zou worden, omdat het een regulier middel is. Maar we krijgen maar een klein procent ervan terug, omdat het door dr. hofman is voorgeschreven. Het maakt bij cz niet uit dat het een regulier middel is, het gaat om de persoon die het voorgeschreven heeft bij hun.

annie, jij had over oraal antibiotica welke bedoel je dan.
Want ik heb namelijk al doxycecline gehad maar die werkt niet goed bij mij. Deze werkt maar een maand en dan komt alles nog erger terug.

Marietje, dank je wel als je bij menzis na zou willen vragen hoe het daar geregeld is.

Zodra ik meer weet van de verzekering zal ik het laten horen

groetjes essie

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Za 6 Dec 2008 13:36

essie schreef:annie, jij had over oraal antibiotica welke bedoel je dan.
Want ik heb namelijk al doxycecline gehad maar die werkt niet goed bij mij. Deze werkt maar een maand en dan komt alles nog erger terug.

Ik heb er slechts één supergoedkoop middel bij naam genoemd: Tetracycline. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat dat ook hét middel is waarmee je in een maand geneest, en ook niet dat dat hèt middel is waarmee jìj geneest. Àls dat al lukt is het eerder een behandeling van een aantal jaren. Omdat er op het vlak van de orale behandeling nogal wat ontwikkeling is (het is immers aanzienlijk goedkoper en makkelijker voor te schrijven) is het van belang Hoffman of een andere behandelend arts daarover zelf de voortschrijdende inzichten te laten bijhouden door in nauw contact te blijven met de ILADS-artsen in het veld.

De huidige Hoffman-kuur werkt de eerste paar maanden relatief vlot, maar op het laatste restje van de ziekte heeft hij m.i. nog geen goed antwoord, en hoewel men met de huidige IV-pulskuur enorm opknapt betekent dat vaak dat er daarna toch af en toe weer klachten opspelen, of mensen na het stoppen van de kuur snel weer terug bij af zijn, net als bij de reguliere IV-ceftriaxonkuren, of jouw afgebroken doxycycline-kuurtje, dat volgens een eerder bericht van je best goed werkte, maar net als vele andere kuren niet het laatste restje wegkreeg.
Laatst gewijzigd door Annie de Muis op Za 6 Dec 2008 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

RobertF

Berichtdoor RobertF » Za 6 Dec 2008 13:55

Ik denk dat de artsen van de ABNG goed op de hoogte zijn. Ik heb regelmatig contact met de voorzitter van de Lyme-werkgroep Dr. van Montfort, deze wederom heeft een presentatie gegeven op het laatste congres van de Deutsche Borreliose Gesellschaft. Hij heeft regelmatig contact met Dr. Meer in Zwitserland de Europese director van ILADS
Bij de Lymebehandelaars zijn ook BIG geregistreede artsen.
RobertF
http://www.borreliose-gesellschaft.de/V ... Hahnenklee
Laatst gewijzigd door RobertF op Za 6 Dec 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Algemeen”