Er moeten duizenden Lyme-patienten in Nederland zijn!

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
RobertF

Berichtdoor RobertF » Wo 3 Mar 2004 23:03

Hallo allemaal
Ik had fibromyalgie en was doodop. De UWV arts schreef een rapport dat ik wel kon werken en schreef allerlei dingen die voor mij beledigend waren. Ik heb een klacht ingediend bij de UWV directie en om herziening van het rapport gevraagd. Dat is gebeurd. Toen heb ik een beroepsprocedure bij de Rechtbank gestart, die heeft 18 maanden geduurd.

Intussen kreeg ik een trombosebeen en een longembolie en werd door mijn volhouden een autoimmumziekte vastgesteld en IgG voor lyme. De rechter zei dat ik een klacht had ingediend tegen de rapportage van het UWV en hij vond dat ik daarin gelijk had, je hoeft je niet laten te beledigen, zei hij. Mijn advocaat vroeg de rechter een onhafhankelijke arts aan te wijzen die de zaak nog eens bekeek omdat er in tussen zoveel gebeurd was. Dat deed hij.

Hoewel de reumatoloog zei dat IgG alleen duidt op een doorgemaakte ziekte, wat niet klopt, vond de onafhankelijke arts dat het duidelijk was dat ik lyme had zeker met de autoimmumziekte erbij. Het rapport van de onafhankelijke arts werd naar de rechtbank en naar het UWV gestuurd.

Het UWV schreef de rechtbank nog voor de uitspraak dat ik gellijk had. Met deze aktie was er geen onenigheid meer tussen het UWV en mij en zodoende ook geen uitspraak van de rechter meer nodig. Dit alleen maar om niet voor de kosten op te hoeven komen.
Ik heb de rechter niet meer om een uitspraak gevraagd maar wel om een veroordeling van de kosten. Die gingen naar het UWV, hoewel je maar een standaard bedrag krijgt moest ik er zelf 2500 oude guldens op toe leggen. Het belangrijkste voor mij was dat ik gelijk had.
Dus als je denkt dat je gelijk hebt, geef niet op en blijf vechten voor iets.
groet Robert

Terug naar “Algemeen”