Helpt een panty of legging?

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
marcv

Re: Helpt een panty of legging?

Berichtdoor marcv » Do 6 Mei 2010 12:06

Beetje zoeken levert enorme hoeveelheid online-winkels op die het hebben, veel in UK, zoals deze helemaal profi 5 liter set, tegen huismijt, nog zo'n weinig aaibare 8-potige:
http://www.hygienesuppliesdirect.com/products/prod132881

Specifiek voor kleding impregneren:
http://www.purpleturtle.co.uk/acatalog/Permethrin_Fabric_Spray_for_Repelling_Insects.html

En zowaar ook in NL, weliswaar bedoelt voor hondevachten, maar dat is toch ook gewoon een soort kleding:
http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink0615.htm#bestel
Laatst gewijzigd door marcv op Do 6 Mei 2010 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

sheer-fan

Berichtdoor sheer-fan » Ma 13 Dec 2010 12:45

Ja hoor, het kan goed helpen.

Tijdens een vakantie in Canada kwamen we in een gebied met veel muggen. Ik heb gauw last dat ik gestoken wordt. Ik werd getipt door een plaatselijke drogist om een speciaal geprepareerde panty te proberen, een Anti-Mosquito panty van SarahBorghi.
De muggen komen wel eerst in de buurt van je benen maar het lijkt erop dat de geur van de panty de muggen afschrikt. Het zou volgend de beschrijving ook andere insecten weren.
Je kunt ook een panty behandelen met een speciale anti insecten spray.

arnaud

Berichtdoor arnaud » Vr 11 Feb 2011 17:45

Om dit weer even op te pakken; het sokken over de broek trekken wordt vaak genoemd, en dan? ik heb mensen gezien die na een wandeling, bij de parkeerplaats hun broek er weer uit trokken.. ze waren immers niet meer in het risicogebied. Deze mensen, die wellicht broer en zus als ouders hadden, snapten kennelijk niet dat een teek dan alle tijd heeft om alsnog contact te zoeken.
Heeft hier iemand weet van een doen-baar goed protocol??

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 13 Feb 2011 17:32

De magnetron als je kleding hebt zonder ijzer of de droogtrommel op de hoogste stand (en etherische olie van teatree daar houden insecten niet van, maar het is wel erg sterk spul qua geur en sommige mensen zijn allergisch voor linoleen, een inhoudsstof van deze olie):

viewtopic.php?f=2&t=3910

matthijsse

Berichtdoor matthijsse » Za 7 Jun 2014 8:10

dat helpt zeker kijk maar is vrouwenblog en kijk daar naar mannen met pantys daar zijn honderden mannen die (zeggen) dat ze pantys dragen, ik doe het echt dagelijks draag ik pantys en dan helpt enorm tegen teken

anonymous777

Berichtdoor anonymous777 » Ma 23 Jun 2014 2:19

Als ik het had geweten, vroeger was ik lid van de NJN (nederlandse jeugdbond voor natuurstudie) ik kwam veel in tekenrijk gebied en zo ben ik besmet geraakt, dan had ik deet gebruikt op de broekspijpen, de nek en had ik een panty gedragen en mijn broek in mijn sokken gestopt. Ik had zelfs sokken met deet gekocht en er zijn tegenwoordig ook t-shirts met deed beschikbaar.

Ik had al het mogelijke gedaan om teken te voorkomen. Jammer dan dat het een beetje warm is. Of ik had tekenrijk gebied gemeden. Zoals het bos. Dan had ik wel gebieden gezocht om te ontspannen waar dat risico veel minder groot is.

Ik ben niet ernstig ziek geworden van de Lyme. Althans, qua symptomen. Klinisch ben ik een wrak en ik moet een lange antibiotica kuur volgen, heel veel extreme leefstijlveranderingen doorvoeren en het kost me ook wat centen.

Ik zou gewoon alles doen wat mogelijk is om elke tekenbeet te voorkomen.

jeanette

Berichtdoor jeanette » Ma 23 Jun 2014 7:16

lichte kleding,sokken over je broekspijpen. kleding inspuiten met listerine geel (mondspoelmiddel) tip uit USA. dokter KD;op de paden blijven

Damrak

Berichtdoor Damrak » Do 26 Jun 2014 7:09

Als ik in de tuin werk draag ik een thermobroek met lange sokjes erover en een long sleeve t-shirt met handschoenen die een elastische band hebben. Daarnaast vermijd ik dan ook elk onnodig contact met planten. Als ik echt veel planten moet aanraken gebruik ik zo een wit wegwerp pak dat het hele lichaam bedekt van de praxis, ziet er debiel uit maar dat kan mij echt niks schelen. Na zo een dag meteen alles in de was en een halfuur douchen + inspectie. Heb ook meeste lichaamshaar kortgewiekt zodat ik niks mis! Haha ☺️

Verder smeer ik dagelijks thieves oil op de voetjes.

Engste plek dat ik een teek zag was op kantoor; tijdens de lunch op het bureau nadat er een houten kratje met mandarijnen had gestaan.

Terug naar “Algemeen”