Supplementen en extra vitamines ongezond

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
savan

Re: Supplementen en extra vitamines ongezond

Berichtdoor savan » Wo 18 Dec 2013 21:44

Je begint een beetje te schreeuwen. Rustig blijven bevorderd de genezing.
Valeriaan als supplement schijnt goed te helpen bij de meesten.(ik spreek uit ervaring)

WouterB

Berichtdoor WouterB » Wo 18 Dec 2013 22:03

savan schreef:Je begint een beetje te schreeuwen. Rustig blijven bevorderd de genezing.
Valeriaan als supplement schijnt goed te helpen bij de meesten.(ik spreek uit ervaring)

Pardon?

Naar beleefdheids- en schrijfetiquette, ben ik bekend met het gebruik van hoofdetters aan het begin van een zin, evenzeer als ze gebruikt dienen te worden in het geval van een 'eigennaam' ('savan' en 'bamboe' zijn dus onjuist).

Voorts probeer ik, voor zover mij dat lukt, mijn bijdrages door het gebruik van interpunctie zo leesbaar mogelijk te krijgen.

Helaas kan dat als gevolg hebben dat de strekking van mijn betoog daardoor meer duidelijk wordt aan mensen die dat niet geheel welgevallig is.

Daar kan dus Valeriaan uitkomst brengen!

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 19 Dec 2013 0:38

Had ik deze nog even over het hoofd gezien!

savan schreef:Denk jij dat het ook maar iemand iets kan schelen wat jou boodschap is in dit topic?

Mij in elk geval wel, en ik denk niet dat ik de enige ben! Waarschijnlijk wel de enige die er over durft te schrijven, dat dan ook nog eens.

savan schreef:Dat vitamines niet zo gezond zijn als men beweert, who cares.

Alweer ikke. En Diesel vast ook. Wij zijn beide meer dan aardig ziek geweest van het stompzinnig aanvullen van onze vitamines waar er regulier een tekort was vastgesteld. Niemand die zich af vroeg waar dat 'tekort' nu door veroorzaakt werd...

Het is dus nog stompzinniger om aan te gaan vullen waar er helemaal niets is vastgesteld, en men alleen op vage aannames de pillendoos aan supplementen opentrekt.

savan schreef:En wat is je doelstelling met dat bericht? dat men geen vitamines meer neemt?

Al zou het er alleen maar toe leiden dat mensen er inhoudelijk over na gaan denken, en niet besmet raken met allerlei opgeklopte verhaaltjes op onzinsites die anticiperen op de algemene kwaliteit van voedsel, zodat ze feitelijk deze middelen gaan gebruiken om hun 'geweten' psychisch af te kopen. Feitelijk helpt het natuurlijk hoegenaamd geen moer, maar kost het bakken geld. Zoals Willem al opmerkte.

savan schreef:http://www.profnews.nl/998418/omzet-en-afzet-uit-vitamines-mineralen-supplementen-nemen-toe.

Duidelijk geen 'Big Farma', maar evenzeer 'Big Business'!

savan schreef:Het antwoord wat je gaf op mijn vorige bericht bevestigd wat ik al zei.

Dat is nogal een erg boude bewering, komt mij meer voor dat dit deze wens de vader van de gedachte is...

Groetjes, Wouter

Ps. Het valt me inmiddels op dat jij evenals Tulipano en Bamboe qua profiel ook wegduikt onder de radar. Merkwaardige overeenkomst...

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 19 Dec 2013 1:11

Ps. Het valt me inmiddels op dat jij evenals Tulipano en Bamboe qua profiel ook wegduikt onder de radar. Merkwaardige overeenkomst...

Waarom ga jij dat in 't vervolg ook niet doen WouterB? Dan zien we jouw naam tenminste niet meer tot vervelends toe onder aan de tabbladen verschijnen! En ga je nou eens wat meer inlezen op topics zoals 'wetenschap' en 'medisch'. Daar kun je misschien nog wat leren!

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 19 Dec 2013 1:22

lieve Tulipano,
Tulipano schreef:

Waarom ga jij dat in 't vervolg ook niet doen WouterB? Dan zien we jouw naam tenminste niet meer tot vervelends toe verschijnen! En ga je nou eens wat meer inlezen op topics zoals 'wetenschap' en 'medisch'.
Daar kun je misschien nog wat leren!

Waarom geef je geen antwoord op een eerlijke, en op traceerbare grond gestelde vraag?

Ik snap heel goed dat je met je postingtechniek van twijfel zaaiende sites bijzonder ver gekomen bent, maar je moet nu ook eens accepteren dat je hierin over je hoogtepunt heen bent.

Ga nu eerst eens openbaar toegankelijke vluchtrapporten opvragen en vergelijken met wat je in de lucht meent te zien.

Eerst dan kom je weer eens gezond met je benen op aarde te staan, de beste basis om dan eens verder te kijken!

Groetjes, Wouter

savan

Berichtdoor savan » Do 19 Dec 2013 12:06

Nog even over de supplementen,

Iedereen moet zelf weten of ze supplementen nemen of niet. Je bent zelf oud en wijs genoeg om hierin met of zonder je behandelaar hier een keuze in te maken. Sommige van ons hebben veel behoefte om ze te nemen en andere weer niet, elkaar in de waarde laten is op zijn plaats.

Ik stop met deze discussie omdat ik met mijn hoofd bij Jeroen zit. Zodoende is voor mij deze discussie niet belangrijk. Zijn ouders en andere nabestaanden hebben elk jaar weer rond deze tijd een moeilijke periode, kerst zal voor hun altijd anders zijn.

Tegelijkertijd vraag ik mij af in welk ziekenhuis hij is geweest ,wie heeft hem laten stikken, hoe heeft het ooit zover kunnen komen.

Laat elkaar in de waarde en als ik wel of geen hoofdletter of een afkorting van mijn naam gebruik,
lekker belangrijk.

Ik wens voor zover het mogelijk is iedereen een fijne kerst. :wink:

moon2

Berichtdoor moon2 » Do 19 Dec 2013 17:12

savan schreef:Nog even over de supplementen,

Iedereen moet zelf weten of ze supplementen nemen of niet. Je bent zelf oud en wijs genoeg om hierin met of zonder je behandelaar hier een keuze in te maken. Sommige van ons hebben veel behoefte om ze te nemen en andere weer niet, elkaar in de waarde laten is op zijn plaats.

Ik stop met deze discussie omdat ik met mijn hoofd bij Jeroen zit. Zodoende is voor mij deze discussie niet belangrijk. Zijn ouders en andere nabestaanden hebben elk jaar weer rond deze tijd een moeilijke periode, kerst zal voor hun altijd anders zijn.

Tegelijkertijd vraag ik mij af in welk ziekenhuis hij is geweest ,wie heeft hem laten stikken, hoe heeft het ooit zover kunnen komen.

Laat elkaar in de waarde en als ik wel of geen hoofdletter of een afkorting van mijn naam gebruik,
lekker belangrijk.

Ik wens voor zover het mogelijk is iedereen een fijne kerst. :wink:

Daar sluit ik mij bij aan, discuteren is niet erg, maar soms zoals in dit geval , gaat het eigenlijk nergens meer over, met alle respect hoor naar de betrokken partijen.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 19 Dec 2013 18:05

discuteren is niet erg, maar soms zoals in dit geval , gaat het eigenlijk nergens meer over

Helemaal mee eens, Moon en Savan.

Josie

Berichtdoor Josie » Do 19 Dec 2013 20:07

Ik sluit me ook aan bij wat savan schrijft.

Elkaar aanvallen en afvallen is zo makkelijk via internet, in vijandigheid, wantrouwen en verstard proberen te overtuigen i.p.v. te delen...
En dat terwijl we elkaars steun zo goed kunnen gebruiken. We hebben toch allemaal hetzelfde doel. En waarschijnlijk ook behoorlijk wat overeenkomstige frustraties.
Laten we hoop zaaien ipv. haat en angst.

Over het topic voedingssupplementen:
Ik heb zelf jarenlang alle voedingssupplementen geslikt die ik voorgeschreven kreeg, dat waren er heel erg veel. Wat mij dat opgeleverd heeft is kennis en ervaring en vaak ook korte symptoombestrijding. Het heeft me geen genezing gebracht, o.a. mijn maag beschadigd en me financieel uitgekleed.
Ik neem nu uitsluitend een klein aantal supplementen waarvan de werking degelijk is aangetoond én op mijn lichaam van toepassing is.
Zoals bijv. glutathion, magnesium en vitamine C, van deze merk ik direct baat.
Ik zou anderzijds niet weten wat ik zonder supplementen zou moeten, voor mij zijn ze een uitkomst, op veel reguliere medicijnen reageer ik overgevoelig, supplementen bieden mij een alternatief. Antibiotica alleen, is voor mij niet toereikend.

Op deze sites staan per supplement voors en tegens, met wetenschappelijke referenties erbij:
http://www.naturafoundation.nl/?objectID=45
http://www.webmd.com/vitamins-supplements/default.aspx
Op http://www.pubmed.com zijn bij goed zoeken ook onderzoeken naar supplementen te vinden.

Josie

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 19 Dec 2013 21:32

Dank je Josie,
Een andere site die heel wat info geeft over goede en slechte supplementen is Natual News. Er worden regelmatig testen gedaan zodat je kunt zien waar op te letten en welke supplementen vooral niet te kopen.

enkele voorbeelden:
http://www.naturalnews.com/039145_chlor ... tests.html
http://www.naturalnews.com/039638_toxin ... ments.html
http://www.naturalnews.com/034021_iron_ ... rmful.html

Health Ranger houdt zich trouwens ook bezig met het testen van voeding/dranken.
Je kunt jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief zodat je op de hoogte blijft van alles op dit gebied.

P.S. In Amerika supplementen bestellen scheelt enorm in de kosten (en dan heb ik het niet over de producten die worden gepromoot door Natural News zelf). Als je dan ook nog een lotgenoot kent, dan kun je gezamenlijk een order plaatsen en deel je de verzendkosten ( bij hele grote bestellingen wel even checken hoe het zit met mogelijke invoerrechten) :wink:

Terug naar “Algemeen”