Supplementen en extra vitamines ongezond

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Foetsie

Re: Supplementen en extra vitamines ongezond

Berichtdoor Foetsie » Za 4 Jan 2014 18:17

Ik heb het verder niet precies gelezen, maar ik krijg dus ijzer voorgeschreven van mijn huisarts omdat ik onder de 30 zat.
Ook weet ik dat dit staalcapsules zijn die maar moeilijk worden opgenomen door het lichaam, bovendien raak je erdoor verstopt.
Hierdoor ben ik genoodzaakt om dure varianten van ijzer supplementen zelf te kopen waar je niet van verstopt en ook wordt het goed opgenomen door het lichaam.
Dit is voor mijn gezondheid van groot belang, gezien ik nog maar een fractie ben van wat ik voor de tekenbeet ooit was.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo de behoefte om dit alles te moeten gaan bewijzen via pubmed. o.i.d.
Mijn waardes zijn door deze inname verbeterd, en dat is voor mij genoeg om te weten.

Als je mij niet gelooft, zoals je al eens eerder zei over mijn schrijven:
Ook heb ik niet de behoefte om mijn medisch dossier aan jouw door te mailen.

Josie

Berichtdoor Josie » Za 4 Jan 2014 20:16

@Foetsie, je hoeft het voor mij niet te bewijzen via pubmed. We zijn toch allemaal individueel op zoek naar dingen die voor ons zelf persoonlijk werken, dat maakt het voor ons persoonlijk evidence-based. Onderlinge vijandigheid is hier niet nodig. Een beter bewijs kan je voor jezelf niet hebben dan dat je geen last meer voelt en/of je ijzerwaarden omhoog zijn gegaan. :D
Ik herken het van de ijzerpillen, ik heb als kind na een ongeluk met veel bloedverlies ook langdurig ijzerpillen van de huisarts geslikt, zonder enig effect, ik ben langer dan een half jaar ontzettend duizelig en zwakjes geweest met te lage ijzerwaarden.

Ik neem nu alleen supplementen waar ik werkelijk baat bij voel (helaas vaak alleen kortdurende symptoombestrijding) of welke voor aangetoonde tekorten zijn óf wanneer het deel uitmaakt van een in mijn ogen degelijke behandeling. Geen supplementen die zogenaamd goed voor me zouden moeten zijn, daar begin ik niet meer aan. Ik heb een hoop 'trial&errors' gehad. Alleen al op de vulmiddelen en toevoegingen die ze erbij stoppen.
Vervolgens ga ik verder uitzoeken hoe het komt dat ik daar baat bij voel. Bijv. dat Lyme het magnesiumtekort kan veroorzaken, zoiets had ik echt eerder willen weten. :?

Josie

joorn

Berichtdoor joorn » Za 4 Jan 2014 22:10

Wouter schreef; In een volgende bijdrage zal ik aangeven dat de onvoorwaardelijk aangenomen orthomoleculaire grootheid Dokter Gertje toch eigenlijk een hele grote jokkebrok blijkt te zijn...

Beschamend deze reactie en denigrerend. Succes met je achterhoedegevecht. Als je op de man speelt, dan moet je nog veel leren Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 5 Jan 2014 17:42

Dank je wel Josie, voor het inlevingsvermogen
Maar sommige uitlatingen doen gewoon echt pijn om te lezen...

Verder had ik nog iets over bv Pellagra, dat is een ziekte die je krijgt bij een vitamine B3 tekort.
Wel goed om te weten hoor, dat zoiets bestaat.
Zie hier:
http://pcccc.info/gezondheid/2010/01/Wa ... lagra.html

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Zo 5 Jan 2014 18:05

Ik besterf het zo van de pijn zonder magnesium..
Bloedwaardes geen idee, maar het is net of ze het kraakbeen tussen mijn wervels vandaan trekken. :(
Ik ben het al tig keer vergeten en ik me dan na een paar dagen afvragen wat er fout ging, juist magnesium vergeten!

Verder heb ik heel veel baat bij L-theanine bij overprikkeling en vitamine E bij spierpijn.
Ook doen ijzertabletten tijdens mijn menstruatie wonderen, ik kom met meer energie eruit en ben minder slap gedurende het festijn.
Af en toe een bijnierconcentraatje sla ik ook niet af als het nodig is.

B12 heb ik een tijd hooggedoseerde smelttabletten van gebruikt maar merkte ik niets van.
Vitamine C heb ik ook een tijd geslikt maar kan nu niet met de MMS ivm opheffen van de werking.
Er zijn zat supplementen die ik niets vond, maar ook heel veel waar ik veel baat bij heb.

Josie

De gulden middenweg

Berichtdoor Josie » Ma 6 Jan 2014 19:36

Joorn schreef:
Wouter schreef;
In een volgende bijdrage zal ik aangeven dat de onvoorwaardelijk aangenomen orthomoleculaire grootheid Dokter Gertje toch eigenlijk een hele grote jokkebrok blijkt te zijn...

Beschamend deze reactie en denigrerend. Succes met je achterhoedegevecht. Als je op de man speelt, dan moet je nog veel leren Wouter

:? Ik krijg grote zin om me er even mee te bemoeien, dus als ik zo vrij mag zijn.... :D
We hebben uitersten nodig om tot een gulden middenweg te komen.

@Joorn, ik richt me even tot jou vanwege jouw laatste bericht, omdat ik niet het hele topic heb gelezen en ieders aandeel kan afmeten: In jouw bericht van 24 dec. om 10.16u. heb je een bepaalde manier van formuleren. Waarna WouterB toehapt en onbeheerst daar flauw op gaat reageren, wat op mij overkomt als weinig respectvol. Vervolgens vraag jij je af waarom iemand hier zo flauw op reageert en je gaat in de tegenaanval, want je had een andere reactie verwacht en gehoopt. Zo blijven uit meerdere richtingen nutteloze discussies in stand gehouden, en stijgt disrespect, het verspreidt zich als een ziekte over een paar andere topics.
Waar ik op doel is dat jouw (@joorn) manier van formuleren af en toe op mij overkomt als extremisme. Je plaatst bijv. af en toe stukjes uit teksten van internet die ik zelf zou categoriseren onder uitersten, dit is er een voorbeeld van. Regelmatig illustreer je rijkelijk met meer dan nodig uitroeptekens, vette letters, cursieve letters en onderstrepingen, en wat mij betreft te weinig vraagtekens. Je sluit je bij 1 van die uitersten aan en verkondigt dat als waarheid. Daarbij denk ik een ondertoon te merken, maar zeg me als dat niet klopt, dat anderen gek zijn als ze zich er niet bij aansluiten en je waarschuwingen niet met je delen of niet serieus lijken te nemen. De meesten zijn prima in staat om hierin zelf nuances aan te brengen, dat is het probleem niet, de hele maatschappij zit vol uitersten en meningen, dat houdt ons scherp en kritisch.
Waar het mij om gaat is dat we het hier hebben over de ziekte van Lyme waarbij de gulden middenweg tot nu toe echt het meeste heeft opgeleverd. Kan je dat begrijpen? Jij bent niet degene die iedereen kan helpen met jouw adviezen, ook al wil je het nog zo graag. Ik krijg de indruk dat je probeert de gulden middenweg, die ergens tussen allerlei uitersten in ligt, probeert te extremiseren naar 1 uiterste. Daarmee lok je uiteraard discussie, discussie is goed, maar met respect. Hoe extremer hoe minder respect, helaas werkt dat zo, op kleine en op grote schaal.

Hier een voorbeeld van een topic http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=8285 waar een soortgelijk patroon in voorkomt, jij startte dit topic nadat ik had geschreven hier http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8222&start=30 dat ik liever evidence-based en vergelijkbare behandelmethoden volg dan door jouw geadviseerde bioresonantie korrels van 1 specifieke therapeut die geen succesgegevens kan presenteren. Jij probeert mijn keuze 'weg te concurreren'. En WouterB hapt ook hier genadeloos toe.

WouterB en Joorn, ze lijken af en toe wel een kibbelend getrouwd stelletje. :P

@Wouter. Je begrijpt de hint naar jou?

Kusjes Josie
p.s. Mijn excuses voor het uitwijken naar hoe we met elkaar omgaan i.p.v. inhoudelijk over het topic.
p.s. En veel plezier verder. :zwaaien:

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 7 Jan 2014 3:48

joorn schreef:Wouter schreef; In een volgende bijdrage zal ik aangeven dat de onvoorwaardelijk aangenomen orthomoleculaire grootheid Dokter Gertje toch eigenlijk een hele grote jokkebrok blijkt te zijn...

Wat echt beschamend naar Lymepatiënten is, is hoe jij het wil doen voorkomen dat de verklaring van Schuitemaker, als 'wijsheid' van de Volkskrant wilde promoten.

Daarnaast maak je m.i. nog een vergissing m.b.t. het 'op de man spelen', die term wordt vaak misbruikt door mensen die niet willen accepteren dat 'man en paard' genoemd worden, hetgeen meer recht doet aan de waarheid. 8)

Ik heb je alle kansen en de tijd gegeven om je oorspronkelijke publicatie meer in overeenstemming met de waarheid te doen zijn.

Heb je geen gebruik van gemaakt...

En zoals belooft waarom Schuitemaker een jokkebrok is:

Hij stelt in zijn artikel:
Gert Schuitemaker schreef:Daar staat tegenover dat dit jaar in de Verenigde Staten een rapport verscheen van de onafhankelijke organisatie Precision Health Economics die wordt geleid door hoogleraren van topuniversiteiten.

Als je dat is goed uitbeent, blijkt dat Schuitema niet liegt over hoogleraren. En ook niet dat ze van 'topuniversiteiten' afkomen. Allemaal waar!

Alleen, en dat is juist nu zo lullig, het gaat helemaal niet over medici, maar over economen!

En, of het nog niet genoeg is, PHE is helemaal geen onafhankelijke club, gewoon een commercieel adviesbureau, dat door iedereen in te huren is! Met carrière kansen, voor degene die dat willen nastreven!

http://en.wikipedia.org/wiki/Precision_Heath_Economics

http://www.precisionhealtheconomics.com/

Ik zou me in deze toch behoorlijk in de zak gesch*t*n voelen door blind achter Schuitemaker aan gelopen te zijn... :roll:

Groetjes, Wouter

Josie

Berichtdoor Josie » Di 7 Jan 2014 11:14

Heh Wouter, :? ik had stiekem gehoopt dat je ook nog op mij zou reageren en dan met een opgekrikt niveau op Joorn en/of anderen hier of in andere topics zou reageren.

Zo dames.... (bijv. joorn, bamboe, foetsie, tulipano, etc.) (of zitten er ook heren tussen?)
...aan jullie nu de eerste zet om hier helemaal niet ófwel met respect op te reageren. (niet happen)

Ik heb wel ideeën, misschien iets in de trant van dat jullie je kunnen voorstellen dat WouterB gefrustreerd lijkt over het enerzijds niet volledig te kunnen vertrouwen op de reguliere gezondheidszorg en anderzijds wantrouwen voelt naar alternatieve zorg en met al zijn kracht tussen het ernstig ziek zijn door, probeert om dingen te vinden die hem kunnen helpen om beter te worden? En/of dat jullie je ergens wel kunnen voorstellen dat hij getrigggered raakt als voor hem het evenwicht uit balans raakt als hij de indruk krijgt dat er meer dingen op het forum staan die hem niet helpen dan die hem wel helpen? Dat hij zich misschien zorgen maakt over nieuw-komers die wanhopig zijn, misschien op zoek zijn naar informatie en niet kunnen vinden wat ze zoeken doordat de informatie af en toe niet al te serieus opgevat moet worden?
@Wouter wil je dit zelf corrigeren en/of aanvullen?

@Wouter, ik ben enerzijds blij met een kritische blik. Ik merk dat je je inzet om te proberen op te komen voor het algehele belang van chronische lyme-patiënten. Tegelijkertijd ervaar ik de manier waarop je een aantal van je berichten formuleert absoluut als sarcastisch naar een bericht van iemand anders, daardoor te weinig respectvol, en het lijkt te groeien. Heb je dat zelf in de gaten van jezelf? Het is enorm pijnlijk voor de personen in kwestie. Er is toch al zo weinig erkenning en begrip rond chronische Lyme. Ik neem aan dat je er niet op uit bent anderen pijn te doen maar dat je wat anders wil bereiken? Daarbij komt dat het in tekst harder aan kan komen dan sprekend. Je bereikt er niet mee wat je wil. Want de bal wordt teruggekaatst, zelfs regelmatig op een intelligente manier met toelichting. Heb je interesse of vragen aan anderen die berichten plaatsen die bij jou het een en ander oproepen? Ik denk zelf dat ze niet als doel hebben om een overvloed aan dubieuze artikelen te citeren, zoals jij schetst, maar dat het doel echt in de buurt komt van jouw doel, met daarnaast gezellig uitwisselen over vanalles en nogwat rond Lyme, gewoon forum-achtig.
Iemand behoefte om dat te corrigeren en/of aan te vullen?

Wouter, wil je reageren op mijn berichtje?

Probeer gewoon vanuit beide kanten wat minder te denken dat je de enige bent die gelijk heeft, doe allebei wat water bij de wijn. Grijp deze kans.
Neem verantwoordelijkheid voor de sfeer, dat geldt voor iedereen. Anders wordt het voor de admin toch ook alleen maar dweilen met de kraan open?

Zie het topic cyberpesten: http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=8300
en het topic gefeliciteerd!!!!: [url]http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=8279
[/url]
Of, voor de personen waar het over gaat, neem een paar weekjes forum-vakantie?

Josie

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 9 Jan 2014 2:34

Beste Josie,

Is in bewerking!

Groetjes, Wouter

Marlene

Berichtdoor Marlene » Do 30 Jan 2014 17:54

Dank je wel josie :)
Het is bekend dat een neurologische aandoening gedrag kan aantasten in de minst aangename zin en dus ook Lyme patienten zijn hier slachtoffer van.
Daarom ben ik blij dat er iemand een non-judging analyse maakt van de actuele situatie en handvaten aanreikt om de communicatie met elkaar te verbeteren in de toekomst.

Terug naar “Algemeen”