Over lyme en autisme

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
bamboe

Over lyme en autisme

Berichtdoor bamboe » Za 8 Dec 2012 16:41

Moeder heeft lyme, kind autisme: http://our-lyme-autism-journey.blogspot.nl/

Komt van Mason Kuhn MS http://www.ilads.org/lyme_programs/ilad ... sfield.php , spreker op de ilads-conferentie die is uitgezonden op 8-10 dec online

2 zoons van moeder met lyme:

oudste had autisme: pas later na autismediagnose behandeld met antibiotica; de eerste tekenen van verbetering kwamen pas na inzet van antibiotica.
autisme begon na de eerste vaccins.

tweede zoon is gelijk na de geboorte getest op lyme.
en daarna gelijk behandeld op lyme gedurende een half jaar.
geen lichamelijke / psychische problemen bij dit kind.
Laatst gewijzigd door bamboe op Wo 18 Sep 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

rpv1

Re: Over lyme en autisme

Berichtdoor rpv1 » Za 8 Dec 2012 17:23

Lees ook ;

http://www.lymebook.com/lyme-autism-connection

AN INVESTIGATIVE REPORT — The Lyme-Autism Connection, a book written in collaboration with the Lyme-Induced Autism (LIA) Foundation, provides critical new research on the emerging science supporting a link between Lyme disease and childhood developmental disorders.

Awareness of the Lyme-autism connection is spreading rapidly, among both parents and practitioners. Medical Hypothesis, a scientific, peer-reviewed journal published by Elsevier, recently released an influential study entitled "The Association Between Tick-Borne Infections, Lyme Borreliosis and Autism Spectrum Disorders." Here is an excerpt from the study:

“C

hronic infectious diseases, including tick-borne infections such as Borrelia burgdorferi, may have direct effects, promote other infections, and create a weakened, sensitized and immunologically vulnerable state during fetal development and infancy, leading to increased vulnerability for developing autism spectrum disorders.

An association between Lyme disease and other tick-borne infections and autistic symptoms has been noted by numerous clinicians and parents."

—Medical Hypothesis Journal.
Article Authors: Robert C. Bransfield, M.D., Jeffrey S. Wulfman, M.D., William T. Harvey, M.D., Anju I. Usman, M.D.
Read the full article (PDF)

From the Book's Introduction: The Twin Epidemics

Over the last decade, two disease epidemics have gone from mild ripples in the water to roaring, ravenous, all-consuming tidal waves, destroying thousands of lives and tearing apart countless families.

These two diseases are Lyme disease and autism. Until recently, these afflictions were believed to be unrelated. Actually, that is an understatement. They were believed to have absolutely nothing in common, occupying distinct and opposite positions in the medical field. Whereas bronchitis and Strep throat have some relationship in that they are both infections, Lyme disease and autism were thought to have nothing in common at all—one is a tick-borne infection which healthy people contract while camping, and the other is a prenatal brain development disorder. Recently, however, science has found similarities between Lyme disease and autism that cannot be ignored. When one looks beneath the surface of these seemingly diverse disorders, the underlying discoveries are shocking.

An Investigative Report

Written by health care journalist Bryan Rosner and LIA Foundation co-founder Tami Duncan, this book set out to investigate the explosive increase in both Lyme disease and autism cases. The book is based on objective scientific data as well as the vast wisdom and experience of physicians, researchers and parents. The book was written to explore the simple question, Is there a significant connection between the exploding rates of Lyme disease and autism, and if so, what are the mechanics of that connection? Although the Lyme-autism connection is an area of research that is brand new and continually developing, there is an ever-increasing amount of information and science to support the connection hypothesis. The following are some of the discoveries which were made by the authors and presented in the book:

Studies spanning the last 30 years have shown that Borrelia burgdorferi (the causative bacteria in Lyme disease) can be transmitted from mother to baby during pregnancy, resulting in early childhood infection. John Drulle, M.D., conducted pioneering research in this area in the 1990's—his work is included in the book.

Autism causes many of the same immune system irregularities that are also present in Lyme disease.

Numerous infections appear to be involved in autism, not just Borrelia burgdorferi. Borrelia appears to be one of the more important infections due to its skyrocketing prevalence and epidemic proportions

The Lyme-autism connection has been substantiated by clinical experience, both in the physician’s office and at home among numerous observant mothers and fathers.

The symptoms of Lyme disease overlap with the symptoms of autism, and in fact, the two diseases share in common many of the same “mimicking diagnoses,” especially mental disorders, such as schizophrenia, obsessive compulsive disorder, depression, and attention deficit disorder (ADD). Both Lyme disease and autism are characterized by clustering of these diseases within family histories.

The Lyme-autism connection is being studied with increasing frequency, by researchers with an ever-growing list of qualifications and credentials.

The Lyme-autism connection is comprised of not one or two elements, but instead, numerous puzzle pieces which support one another to create and substantiate the connection hypothesis.

If you intend to take action and apply Lyme disease treatment to your child, please do so only under the supervision of a licensed physician. The book provides guidelines for finding a helpful physician

This field is evolving rapidly. To stay up to date, keep connected with the LIA Foundation, http://www.liafoundation.org.

moon2

Berichtdoor moon2 » Do 13 Dec 2012 22:42

Tja, daar heb ik toch een beetje moeite mee.
Ik heb nm. 2 zoons met autisme (en echt behoorlijk autistisch, beiden kluster 4), maar daar is geen kruid tegen gewassen en zeker geen ab.
Je hebt dan blijkbaar ook autisme like aandoeningen?

Elly W

Berichtdoor Elly W » Vr 14 Dec 2012 12:05

Moon, ik ben het met je eens.

Ook ik heb een zoon met autisme (Asperger) dus ik lees dit met gemengde gevoelens.

Je hebt autistisch en autistiform, en dat is wel even wat anders.
Inderdaad: dingen die op autisme lijken maar een heel andere oorzaak hebben.

max225

Berichtdoor max225 » Vr 7 Feb 2014 14:46

Bij lyme komt Autisme achtige klachten voor doordat spieren en vooral zenuwen geblokkeerd zijn geraakt door de toxines oftewel afvalstoffen.

Mijn dokter dacht altijd dat ik autisme had maar het is nu stuk minder geworden bij Lyme patiënten komen meestal emotieloos over of hebben geen gezichtsuitdrukking :D

lulu

Berichtdoor lulu » Vr 7 Feb 2014 15:35

Steeds meer geleeerden denken dat de stijging van autisme/ADHD alsmede astma (vervijfvoudigd sinds 1986) en andere allergieën alsmede auto immuunziekten een gemeenschappelijke oorzaak hebben, namelijk het verlagen van de infectiedruk en dan met name het uitroeien van de kinderziekten door de overheid.

Vele tientallen studies tonen aan dat austisten (of verwante condities) op jonge leeftijd afwijkingen hebben in hun immuunsysteem]

http://rondom10archief.ncrv.nl/forum/ko ... n-gestegen

Mijn zoon heeft ADHD en wel degelijk ook kenmerken van mijn ziekte. Elk geval is weer anders, maar ik zie zeker een lichamelijke oorzaak bij hem. Daarom staat de Ritalin me ook tegen, dat is een symptoombestrijder. Liever gaf ik hem wat om het immuunsysteem op te krikken, maar ja, zo ver is de wetenschap helaas nog niet.

Bij autisme wordt ook wel LDN ingezet, volgens sommigen met succes (LDN, low dose naltrexone, is ook een oppepper van het immuunsysteem en wordt bij aandoeningen als MS en ME ingezet met redelijk succes).

Ik weet echter niet of dit soort mechanismen bij alle kinderen met deze aandoeningen geldt... (Vaak zien ouders het het beste. Zou ook kunnen dat ons gecompromitteerd immuunsysteem kan leiden tot kinderen met deze gedragsproblemen? Het komt wel vaker voor nl...).

Anne-roos

Berichtdoor Anne-roos » Za 8 Feb 2014 15:47

Lyme kan ADHD immiteren of autisme.
Het kan ook (nog) een gevolg zijn van de stoffen in vaccinatie's.
Kwik of kwikverbindingen zorgen voor een magnesium tekort en vervolgens weer tot aluminium-opstapeling.
Jonge kinderen nemen heel gemakkelijk stoffen als kwik/formaldehyde en aluminium op en komen daar zonder hulp niet meer van af...
Vaak hebben kinderen met ADHD of autisme hierdoor( soms ernstig) magnesium tekort en een opstapeling van aluminium in het lichaam.

Massage met magnesiumolie kan voor deze kinderen heel goed zijn
http://www.nujij.nl/.../kinderarts-help ... 9641780....

Lymepatienten hebben ook praktisch allemaal een magnesiumtekort omdat de Borrelia magnesium gebruikt om zich te delen.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Za 8 Feb 2014 22:00

Ik heb magnesium heel hard nodig anders heb ik echt overal pijn, word ook nerveus en dergelijke.
Zelf heb ik ook wel een vorm van autisme trouwens, maar dit is echt pas sinds de tekenbeet dat ik de lyme verschijnselen heb.
Mijn moeder heeft ook zeker geen Lyme als ik alles op een rijtje zet.
Die diagnose heb ik ook al sinds mijn 7e of iets in die geest, en het was daarvoor al een tijd gaande de onderzoeken.

moon2

Berichtdoor moon2 » Di 11 Feb 2014 22:53

Bij beide van mijn kinderen, was al heel vroeg duidelijk dat er iets niet klopte, ze waren nog geen jaar...maakten praktisch geen oogcontact etc.
Van de jongste dachten ze zelfs dat ie doof was...omdat ie simpelweg nergens op reageerde...
Ze hebben beiden hele mappen vol met verslagen, testen, en onderzoeken van artsen, orthopedagogen, psychologen en kinderpsychiaters...IQ is overigens bij de oudste normaal, en bij de jongste hoog.

Terug naar “Algemeen”