Lyme of geen lyme? diagnose

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Haaibrid

Re: Lyme of geen lyme? diagnose

Berichtdoor Haaibrid » Wo 13 Feb 2013 12:27

Hoi melvin :zwaaien:

Hier ook een man van 19 jaar met al jaren klachten. Onze klachten gelijken verbazingwekkend op elkaar :mrgreen: . Met dat ene verschil dat de mijne meer consistent zijn, terwijl die van jou meer schommelen. Financieel is het bij mij ook een wezenlijk dilemma. Je wilt er niet teveel geld tegenaan smijten maar aan de andere kant wil je toch ook zekerheid, niet? :D Tja, kiezen is verliezen. wou gewoon even dag zeggen, heb niets medisch relevant te melden.

doei :toost:

Haaibrid.

melvin

Berichtdoor melvin » Wo 13 Feb 2013 14:43

ja heel vervelend, ik heb nu met pro health gebeld en de pcr test plus de blod testen aangevraagd, eventueel daarna wellicht nog de ltt maar eerst maar eens blod en pcr. Ik ga hier prikken in de buurt en mijn huisarts proberen over te halen het formulier te ondertekenen, want die tropenkliniek in het amc slaat nergens op. Hopelijk wil hij het ondertekenen dan krijg ik eindelijk mijn test, heel vervelend dat die huisartsen er echt niets vanaf weten van lyme, het enige wat ze vragen is is er een rode kring, ik zei geen kring maar wel een vlek, vervolgens zei hij ja dan weet ik het ook niet. Maar iig bedankt voor jullie hulp, erg fijn om ergens hulp te krijgen en bruikbaar advies over lyme

melvin

Berichtdoor melvin » Wo 13 Feb 2013 14:45

Haaibrid schreef:Hoi melvin :zwaaien:

Hier ook een man van 19 jaar met al jaren klachten. Onze klachten gelijken verbazingwekkend op elkaar :mrgreen: . Met dat ene verschil dat de mijne meer consistent zijn, terwijl die van jou meer schommelen. Financieel is het bij mij ook een wezenlijk dilemma. Je wilt er niet teveel geld tegenaan smijten maar aan de andere kant wil je toch ook zekerheid, niet? :D Tja, kiezen is verliezen. wou gewoon even dag zeggen, heb niets medisch relevant te melden.

Haaibrid.

hooi haaibrid, haha ja maar ik kies toch voor mijn gezondheid, ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik de helft betaal en dan kom ik er nog goed vanaf. trouwens ik heb is op het internet zitten zoeken maar onze klachten komen ook bij candida voor. Maargoed eerst lyme uitsluiten dan maar weer op naar de volgende:P

melvin

Berichtdoor melvin » Wo 13 Feb 2013 14:47

Haaibrid schreef:Hoi melvin :zwaaien:

Haaibrid.

Ik probeer alnog het uiterste uit me leven te halen hoor ondanks die irritante klachten :toost:
Das het beste

Haaibrid

Berichtdoor Haaibrid » Wo 13 Feb 2013 15:28

Twijfel wat aan candida. T'is meer van de alternatieve kant dat er beweerd wordt dat candida tot X klachten kan leiden. Maar heb mij er nooit in verdiept. Imo is het ondenkbaar voor mij dat mijn klachten door een dieet kunnen wegkwijnen. Maar dat hoeft niet zo te zijn en zeker ook niet te gelden voor anderen.

melvin

Berichtdoor melvin » Do 14 Feb 2013 15:12

Wat even in me opkwam en me wel bang maakt, die plek op me been is toch geen ACA plek hoop ik? Dat Zou vreselijk zijn want dan zou ik chronisch lyme hebben:0

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 14 Feb 2013 19:29

Hoi Melvin,

kijk en vergelijk (niet schrikken)

http://www.google.nl/search?q=acroderma ... 39&bih=588

D.m.v. een PCR test op een huidbiopt kan ACA worden vastgesteld.

http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... eliose.htm
(de onzin in dit artikel even buiten beschouwing gelaten! :x )

Een tekenbeet op zich is geen reden om antibiotica te starten of om de huisarts te bezoeken of antistoffen te bepalen, daarvoor is het percentage besmette teken in Nederland te laag.

melvin

Berichtdoor melvin » Vr 8 Mar 2013 20:17

hoi mensen,

Even een update voor zover jullie geinteresseerd zijn haha,

ik heb vorige week mijn bloed naar pro health gestuurd en een pcr bloed, antilichamen igg igm aangevraagd en een candida igg aangevraagd en mijn arts had 2 weken geleden de aanvraag ondertekend

Nu helaas even wachten. Klachten zijn nog steeds sluimerend maar hb er jeuk in de oren en spiertrillinjes bijgekregen terwijl mijn stijve nek is verdwenen evenals mijn plek op mijn been die is verdwenen.

We zullen het zien, ik hoop dat deze test een stuk betrouwbaarder is dan de elisa test. Ik hoop om eerlijk te zijn dat ik geen lyme heb want heb er allemaal enge verhalen over gehoord, oa dat je blijvend in een rolstoel kan komen en dat je ook een stuk grotere kans hebt om te overlijden met die bacterie in je lichaam.

Duimen maar!

melvin

Berichtdoor melvin » Vr 8 Mar 2013 20:19

Tulipano schreef:Hoi Melvin,

kijk en vergelijk (niet schrikken)

http://www.google.nl/search?q=acroderma ... 39&bih=588

D.m.v. een PCR test op een huidbiopt kan ACA worden vastgesteld.

http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... eliose.htm
(de onzin in dit artikel even buiten beschouwing gelaten! :x )

Een tekenbeet op zich is geen reden om antibiotica te starten of om de huisarts te bezoeken of antistoffen te bepalen, daarvoor is het percentage besmette teken in Nederland te laag.

ok nja ik hoop niet dat dat het is en ik heb er totaal geen verstand van maar lijkt er niet echt op toch hoop ik?

melvin

Berichtdoor melvin » Do 28 Mar 2013 15:22

Hoi mensen, ik had laatst iets van mijn dokter gehoord over iets in medical contact waarbij werd geschreven dat pro health helemaal geen laboratorium heeft en wss oplichtingspraktijken en kwakzalverij? Hb ik dan nu 200 euro weggegooid? Ik mag toch hopen van niet, dat kan ik er niet bijhebben.

Terug naar “Algemeen”