Zorgverzekering vergoed helemaal niets van mijn behandeling

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
mely

Zorgverzekering vergoed helemaal niets van mijn behandeling

Berichtdoor mely » Za 29 Jun 2013 10:01

Zorgverzekering vergoed helemaal niets van mijn behandeling in Duitsland Augsburg...
In hun brief stond: Behandeling vergoeden wij niet omdat deze niet voldoet aan de stand van wetenschap en praktijk.
Ik had eigenlijk niet anders verwacht maar wel gehoopt dat er toch tenminste iets werd vergoed.
Ik ben hartstikke goed en aanvullend verzekerd en al erg lang ziek.. Het is toch belachelijk dat k dan eindelijk een behandeling heb gevonden om beter(der) te worden ze je gewoon laten zitten..

Lymefighter

Re: Zorgverzekering vergoed helemaal niets van mijn behandel

Berichtdoor Lymefighter » Za 29 Jun 2013 10:05

Helaas. Wat zijn je kosten en je plan, plus diagnose? Bca is erg goed heb ik begrepen.
Wat zit er in je systeem? Co infecties? Zware metalen? Infecties? Virussen? Allergies? Je wilt meer weten als alleen Borrelia. Detox detox detox. Restore essentials B12, magnesium, calcium. Then threat spirochete Train je immuunsysteem

mely

Berichtdoor mely » Za 29 Jun 2013 11:56

Ik ga binnenkort weer heen, dan heb ik er 3 maanden behandeling opzitten waarvan de eerste weken in het BCA.
Het is dan weer kijken hoe verder..

eus

Berichtdoor eus » Za 29 Jun 2013 12:04

Vraag om een herbeoordeling, stuur een brief van je behandelend arts mee en als dat op niets uitloopt;
vraag of ze dan bereid zijn om in ieder geval het bedrag, behorend bij de DBC voor Lyme te vergoeden. Dat ligt rond de 700 Euro.

Lees de folder; "Wat te doen als Uw zorgverzekeraar Uw zorgkosten niet wil vergoeden" van de Stichting Tekenbeetziekten;
http://www.tekenbeetziekten.nl/info-en-downloads/
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

mely

Berichtdoor mely » Za 29 Jun 2013 12:18

Bedankt voor je reactie, wat bedoel je met bijbehorende bedrag DBC voor lyme? Ik had op zich al een brief van de arts meegstuurd...ik kan het nog eens proberen. Maar ja als ze het gaan gooien op wetenschap en praktijk veilige behandeling niet genoeg bewijs bla dan schiet het niet echt op ?

eus

Berichtdoor eus » Za 29 Jun 2013 13:00

Jij maakt kosten voor Lyme, het bedrag wat dat kost in de reguliere zorg ligt rond 700 Euro volgens de DBC (Diagnose Behandel Code). Het kan zijn, dat ze je rekening wel onder "kosten buitenland" af willen boeken en dan tot maximaal het bedrag van de DBC voor Lyme.

Het vergoeden is een groot probleem. Ik heb Augsburg wel grotendeels vergoed gekregen bij IZZ, een kennis van mij niet. Avitae, waar ik nu ben, vergoed ook gewoon. Maar het is altijd afhankelijk van wie de nota in behandeling neemt. Ik moet er meestal ook een herbeoordeling voor aanvragen en er achteraan bellen.

Heb je de brochure van de Stichting Tekenbeetziekten al gelezen?
De overwinning is
of de sterksten,

Lymefighter

Berichtdoor Lymefighter » Za 29 Jun 2013 13:16

mely schreef:Ik ga binnenkort weer heen, dan heb ik er 3 maanden behandeling opzitten waarvan de eerste weken in het BCA.
Het is dan weer kijken hoe verder..

Hoelang ben je in bca gezeten wat waren de kosten en wat waren je klachten. Zijn deze verbeterd.
Wat zit er in je systeem? Co infecties? Zware metalen? Infecties? Virussen? Allergies? Je wilt meer weten als alleen Borrelia. Detox detox detox. Restore essentials B12, magnesium, calcium. Then threat spirochete Train je immuunsysteem

mely

Berichtdoor mely » Zo 30 Jun 2013 13:05

Ja de brochure heb ik gelezen was mij al bekend maar ik vroeg mij af of het ivm met hun reden ( volgens wetenschap en praktijk vergoeden we niet) nog zin had...

Ik was trouwens in de war, ik heb er dan 2 maanden opzitten en geen 3 maanden. :roll: Ik ben er 3 weken in behandeling geweest wat mij erg goed bevallen is. Het liefste ga ik er nog eens een aantal weken heen maar ja, kosten he...
Ik ben thuis verder gegaan met de antibiotica en de aanvullende vitaminen etc. En ik voel mij sinds een aantal weken eigenlijk alleen maar erg slechter worden. Veel hoofdpijn migraine en zwaar vermoeid ook in mijn hoofd. Ik ga overleggen of ik misschien kan overstappen op een ander antibiotica. Het is mij ook wel verteld dat het een aantal maanden tot een half jaar kan worden alvorens ik enige verbetering zou moeten kunnen voelen.

Oh ja de kosten; per behandelingsweek ongeveer 1000 euro. Dan heb je nog consulten, bloedafname's, labonderzoeken, verblijf, heen en terugreis..

eus

Berichtdoor eus » Zo 30 Jun 2013 13:18

Zoals ik de brochure lees, moet je een klacht indienen bij de zorgverzekeraar en daarbij verwijzen naar het arrest. Belangrijke info over het arrest vind je op bladzijde 11.

Ik zou zeggen; probeer het. Wie niet waagt, wie niet wint en daar gaan ze eigenlijk vanuit...
De overwinning is
of de sterksten,

Terug naar “Algemeen”