Erg bang en onzeker help!

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Claire83

Erg bang en onzeker help!

Berichtdoor Claire83 » Za 29 Jun 2013 13:21

Hallo,
Afgelopen donderdag ben ik van 18.00 tot 20.00 in het bos geweest. Bij terugkomst gekeken of ik teken had, er was niets te zien.
Op vrijdagavond(dag erna) om 21.30 ondekte ik een teek op mijn buik.
Deze was erg klein.
Ik heb mijn buurvrouw erbij gehaald, zij is verpleegkundige.
Omdat we geen tekentang oid hadden heeft zij om de teek heen in mijn buike geknepen, dus net in de teek. Uiteindelijk kwam de teek eruit.
Nu ben ik er onzeker en bang!
Ik weet nu niet of er iets fout is, heb ik nu de ziekte van lyme?
Ik heb contact gehad met de huisarstenpost want het is inmiddels zaterdag. Eerst zeiden ze daar kijk het even 4 weken aan of je klachten of rode plek krijgt, nadat ik vertelde dat de teek er +/- 30 uur in had gezeten werd er gezegd ga maandag maar naar je huisarst om bloed te prikken
Nu lees ik overla dat bloedprikken geen nut heeft omdat je niet kan uitsluiten of je het wel of niet hebt!
Ik weet nu even niet meer wat te doen........
Moet ik nogmaals huisarstenpost bellen en doorvragen of even afwachten tot maandag en contact met mijn eigen huisarst opnemen?
Daarnaast als ik antibiotica zou moeten slikken, weet ik net wat te doen want ik ben er allergisch voor
Is er dan nog iets anders wat ik kan krijgen?
Ik ben erg onzeker en zelfs bang nu!
Ik heb net een kleintje en voel er niets voor om e ziek te worden door die rot teek!!!!!!
Ik vole er ook wienig voor om maar af te wachten of ik ziek ga worden....
Ik hoop zo dat er hier iemand is die mijn vragen kan beantwoorden en me wat gerust kan stellen, ik weet het even niet

Groetjes CLaire

Tulipano

Re: Erg bang en onzeker help!

Berichtdoor Tulipano » Za 29 Jun 2013 13:36

Terug naar “Algemeen”