kiesonsteking en ontgiften

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Lein

kiesonsteking en ontgiften

Berichtdoor Lein » Ma 8 Jul 2013 14:18

Ik ben nieuw op dit forum, heb veel topics gelezen. Vrouw 55 jaar, sinds 9de migrainepatiënt (gebruik 20 jaar sumatriptan en om de dag 9 APC) vaak last van ontstekingen veelvuldig gebruik van verschillende AB. Woon in Amsterdam Watergraafsmeer waar in de tuin veel teken zijn en kampeer zeer regelmatig in bossen Veluwe ook tekenrijk gebied. Regelmatig teken verwijderd, noteer dan datum en plaats.

Lyme: ongeveer 7 jaar geleden 2 maanden na kamperen EM ontdekt onder bil. Teek over het hoofd gezien. Huisarts schreef direct AB voor 3 weken kuur. Blijf daarna moe, hoofdpijn "vage klachten" maar kan ook door migraine komen 3dagen per week of door problemen in werksfeer.

2013 kamperen in maart. Kleine platte teekjes onder trouwring! en op voet verwijderd verder niets.
Vrijdag 14 juni EM ontdekt arm/rug/oksel. Ik herinner mij 4-6 weken ervoor jeuk gehad te hebben, maar geen aandacht aangegeven.
Bij zien van EM wordt me ineens veel duidelijk: achter elkaar 4 AB kuren voor voorhoofdholte, blaas, kaak (maar tandarts vindt niets) dus toch misschien bijholteontsteking. Daarnaast grieperig, neus verstopt, benauwd, kortademig, veel hoesten, veel slijm/snot (maar het was een rare winter iedereen was ziek), hartkloppingen (maar stressige periode) erg moe (maar drukke periode) en fietszadel laten verhogen want pijn aan knie en heup. Conclusie ook voor huisarts: Lyme dus AB doxy 14 dagen kuur.
Na 14 dagen ineens koorts afgewisseld met extreme koude rillingen en pijn onderrug bij nieren. Dacht aan nierbekkenontsteking (ook al eens gehad). Bel de huisarts en meld terloops een slapende voet. Alarmbellen gingen bij hem rinkelen en ik moet meteen komen. Na overleg met neuroloog in OLVG nog 1 week doxy + afspraak onderzoek in OLVG. Urine onderzoek wijst geen ontstekingen aan.

Donderdag 4 juli neurologisch onderzoek wijst 3 slapende tenen aan. Middag meteen maar lumbaal punctie (LP) en bloedafname. Uitslag LP negatief. Bloedonderzoek loopt nog. Na LP exploderend hoofd. Lig nu nog steeds plat. Ga een bloedpatch laten zetten als het over 2 weken nog niet over is. Nu lees ik dat LP geen reële uitslag biedt. Al die pijn voor niets? Wat nu? Wacht eerst nasleep LP af. Maar mijn huisarts en OLVG nemen het serieus!

Vraag: kies doet toch weer zeer: tandarts heeft getest en constateerde 'waarschijnlijke afstervende wortel' moet toch zenuwbehandeling. Kan dat ook van de Lyme komen?

Andere vraag: ik wilde na al die AB kuren 'schoon schip' maken en ontgiften. Daarvoor had ik citroensapkuur (citroensap en Ahornsiroop) bedacht, maar is dat goed en kan dat na LP?
Groet, Lein

Tulipano

Re: kiesonsteking en ontgiften

Berichtdoor Tulipano » Ma 8 Jul 2013 18:53

Hallo Lein,

Welkom op dit forum. Heb je verhaal gelezen. Jeetje, dat moet niet meevallen zeg. na al die tekenbeten is het erg waarschijnlijk dat je bent besmet. Op dit forum kun je een lijst vinden met symptomen die veroorzaakt kunnen worden door Lyme en een groot deel van jou klachten komt er op voor:

http://www.lymenet.nl/info/symptomen-zi ... n-lyme.htm

Maar ik denk dat er nog wel een twintigtal aan de symptomenlijst zouden kunnen worden toegevoegd waaronder kies-/kaakklachten.

viewtopic.php?f=4&t=7459

Je bent niet de enige die last heeft van kies-/kaakpijn waarbij de tandarts niets of nauwelijks iets kan vinden. (Ik heb uit pure wanhoop al 4 kiezen laten trekken). Je sinussen staan in verbinding met je kaakholten en wortels. Heb je last van het een, dan krijg je vaak ook last van het andere. Je schrijft dat je lumbaalpunctie niets uitwees (komt erg vaak voor!) maar dat de bloeduitslagen nog niet binnen zijn. Kun je vertellen welke bloedtest er is uitgevoerd?

P.S. Naast Borrelia (de veroorzaker van Lyme) kan de teek tal van andere ziekteverwekkers overdragen waarvan je ernstige klachten kunt krijgen. Je kunt erop aandringen dat men je ook op co-infecties test. Heb het idee dat jou arts daar wel in meegaat. Maar mocht dat niet zo zijn dan kun je het eventueel ook bij Pro Health in Weert laten doen (http://www.prohealth.nl/). Dit lab heeft diverse priklokaties door Nederland. Weet wel dat het onderzoek moet worden aangevraagd door een arts en dat je ruim 2 maanden voor het bloedprikken al moet zijn gestopt met antibiotica.

Over ontgiftigen; zelf gebruikte ik Burbur detox maar er zijn tal van andere middelen. Er zijn enkele forumleden die hier erg goed in thuis zijn. Hopelijk lezen zij je bericht en geven ze wat goede tips. (ga anders naar 'zoeken' rechtsboven en gebruik bijvoorbeeld het trefwoord 'detoxen' of 'reinigen').

Sterkte en groeten van
Tulip

Terug naar “Algemeen”