Borrelia heeft Mangaan nodig

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Foetsie

Borrelia heeft Mangaan nodig

Berichtdoor Foetsie » Wo 21 Aug 2013 14:51

Tulipano

Re: Borrelia heeft Mangaan nodig

Berichtdoor Tulipano » Wo 21 Aug 2013 16:57

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 1 Sep 2013 21:02

Het betekent dus dat je lichaam voldoende mangaan nodig heeft. Dan pas wordt de borrelia virulent (dwz actief)
Wanneer je mangaan op is (wat dus heel snel gebeurt en goed mogelijk is) dan zal de borrelia bacterie nooit actief (virulent) gaan worden.
Dus als je veel spirulina neemt, wordt de bacterie vanzelf aktief

Goed om te weten toch?

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 1 Sep 2013 21:38

Foetsie schreef:Dus als je veel spirulina neemt, wordt de bacterie vanzelf aktief

Goed om te weten toch?

Sorry Foetsie,

Dit is me vanuit het uiterste 'internet-gebep-simplisme' wat je maar voor kunt stellen.

Waarbij het natuurlijk de vraag is wat hier nu echt aan 'waar' is, voor elke patiënt van belang.

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor mangaan, maar denk ook aan magnesium, ijzer, fosfor, koper en dergelijke. Dat zeker in relatie tot het tot op heden nog steeds niet echt begrepen fenomeen "biofilm".

Daar moet op een goede en verantwoorde manier nader onderzoek naar, en berichtgeving over gedaan worden.

Dit soort 'aannames' is koren op de molen van de mainstream 'old skool' medici, en daar zijn we echt niet mee geholpen!

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 2 Sep 2013 20:16

Ja, Wouter je hebt gelijk.

Het is nogal voorbarig van mij om dit soort conclussies te maken n.a.v. een onderzoekje.
Ik heb ook niet beweerd dat mijn ideeen meteen de vaste waarheid zijn
bovendien ben ik geen wetenschapper op dit vlak, en dacht dat dit geen probleem zou zijn om het te zeggen.
Ging er misschien iets te snel vanuit dat een ander net zoals jij ook wel al zou hebben gedacht: "en hoe zit dat dan met ijzer, magnesium, enz enz.....

O,ja en de biofilm waar je over spreekt is wel weer iets anders dan een borrelia bacterie die virulent wordt, hoor.

O en wat ik nu zo interessant aan dit artikel vind (dat in Febr.2013 is gepubliceerd) is n.l. het feit dat de meeste bacterieen ijzer uit het lichaam nemen om actief te worden, maar de borrelia heeft dat dus niet en gebruikt de mangaan om actief te worden en om zich te delen. (lees het artikel)
Bovendien zegt dit artikel dat de borrelia juist baad heeft bij een te laag ijzergehalte en een hoge mate van mangaan.
Bij een laag ijzergehalte kan de borrelia de mangaan in het lichaam direct opnemen om het enzym SOD (superocide dismutase) uit te maken waardoor de borrelia actief kan worden.

Doordat er in onze voeding weinig mangaan zit en er weinig mangaan in het lichaam is, is dit waarschijnlijk ook de reden dat de borrelia een delingsproces heeft van ronde de 24 uur. Dit in tegenstelling tot andere bacterieen die maar een half uur nodig hebben om zich te kunnen delen.

Enz, enz, enz..........Lees het hele artikel maar een keer goed door.

Bovendien komt de borrelia bacterie vaak met andere microben. Het lichaam herkent deze microben en zal de ijzertoevoer in het lichaam stopzetten of ijzer gaan dumpen om zo het delingsproces van ander microorganismen stop te zetten. Dit is dan de kans voor de borrelia om toe te slaan.

And so on and so on

Dr. Klinghart, een zeer gerenomeerd lymearts heeft enige tijd geleden ontdekt dat 80% van de lymepatienten lijdt aan HPU
Laatst gewijzigd door Foetsie op Za 8 Mar 2014 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 2 Sep 2013 21:13

Hallo Foetsie, ik wil je juist op het hart drukken dat ik het fijn vind dat je hier op dit forum hardop meedenkt buiten de platgetreden paden, te meer omdat jij een ervaringsdeskundige bent.
Veel lymepatienten zijn zoekende omdat anderen die het op een rijtje zouden moeten hebben het af laten weten.
Daarom zijn er te veel onbetreden paden.
Ieder zoekt hier zijn eigen padje (vallen en opstaan): zo staan we samen sterk.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 3 Sep 2013 22:12

Wouter,

Je vraagt je af van wat hier nu echt van waar is.

Een mens moet natuurlijk altijd sceptisch zijn , maar jbc is een een gerenomeerd blad dat wetenschappelijke onderzoeken publiceerd.
Copyright © 2013by American Society for Biochemistry and Molecular Biology

Wanneer je wilt zou je zelf ook nog de moeite kunnen nemen om de auteur van dit bericht te achterhalen.
En eens kijken wat er op de CV van deze persoon staat, bv.

Je komt niet zomaar naar buiten met een onderzoek, bovendien als je goed had gelezen zou je kunnen zien dat er een lange tijd overheen is gegaan voordat dit onderzoek überhaupt gepubliceerd mocht worden, niet alle onderzoeken mogen n.l. gepubliceerd worden, hier gaan weken of soms wel maanden aan vooraf en gaat door een lange rij van wetenschappers die er hun licht op werpen

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 20 Dec 2013 21:12

Om dit onderwerp nog eens extra kracht bij te zetten, plaats ik hier dan nog maar es het officieel gepubliceerde onderzoek:

http://www.jbc.org/content/288/12/8468.short

En dan ook nog maar eentje uit Pubmed. omdat hier zoveel waarde wordt gehecht:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23376276

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 8 Mar 2014 20:16

http://www.c2w.nl/lyme-als-non-ferroziekte.317473.lynkx

Mangaan is in de bloedsomloop relatief schaars. Dat verklaart dan misschien weer waarom het ziektebeeld van Lyme zich zo traag ontwikkelt: de parasiet kan gewoon niet sneller groeien.

De volgende stap is om er achter te komen hoe de mangaanopname precies in zijn werk gaat. Als er een mogelijkheid is om die opname te verstoren, levert dat misschien eindelijk een geneesmidel tegen die ziekte van Lyme op dat echt effectief is.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Zo 9 Mar 2014 14:00

Ik vind het opzich wel boeiend.
Anderzijds slik ik elke dag 8 tabletten spirulina en 8 Chlorella en doe het beduidend beter met als zonder.
Het geeft echt net dat tikkie wat ik nodig heb om veel meer te kunnen doen als zonder qua detox.

Het traag delen merk ik ook wel, ik ben nu een week gestopt met mijn behandeling, ff er tussen uit.
Na een week merkte ik nu echt wel achteruitgang, maar echt niet eerder.
O.a. ik kreeg weer meer pijn, en ik merkte dat de boel langzaam weer overbelast raakte.
Nu weer gestart en voel me weer kiplekker, op 1 hele druppel MMS en 50 mg MMS2.

Magnesium is trouwens ook zoiets, schijnt borrelia ook hard nodig te hebben maar ík ook anders ga ik kapot van de pijn en kan ik niets.
Ik kies er dus voor te luisteren naar mijn lichaam, en gewoon naast MMS ook de bioresonantie er elke week op te zetten, elke dag een andere rotzak/belasting.
En dat bevalt me uitstekend, nu ff er tussenuit maar straks weer aan de bak.
De MMS2 remt de deling en MMS1 dood de boel, dus ik hoop zo niet teveel te verliezen, en zo te voelen doe ik dat ook helemaal niet. :D

Terug naar “Algemeen”