Magnesium + Sushi!

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
d4acn

Magnesium + Sushi!

Berichtdoor d4acn » Wo 21 Aug 2013 22:23

Zijn er mensen die herxen OF het idee hebben dat ze juist zieker worden van magnesium? Lyme heeft magnesium nodig, maar ik weet niet of als je wat meer magnesium dat de lyme dan ook sneller gaat vermenigvuldigen...

Ennn ik heb een aantal maanden voordat ik ziek werd dagelijks rauwe vis op, kan dat too much zijn voor een immuunsysteem als je bacterie al jaren met je mee draagt? En is het af te raden om te eten als je lyme hebt?

Liefs :)

Daan

Tulipano

Re: Magnesium + Sushi!

Berichtdoor Tulipano » Wo 21 Aug 2013 23:13

Hoi Daan,

Het schijnt dat Borrelia magnesium gebruikt voor haar biofilm. Net als bij mangaan is de hamvraag: dit mineraal dan juist wel of niet slikken? Want vul je enerzijds het tekort aan, anderzijds voorzie je de bacterie juist van bouwstoffen. Eerlijk gezegd ben ik kort geleden toch magnesium gaan slikken. Ik kreeg namelijk behoorlijk last van spierkrampen en ik merk dat de klachten nu aanzienlijk afnemen.

Over vis: eet gezond en afwisselend d.m.v. verse voeding zonder kunstmatige toevoegingen, suikers, gist en transvetten. Dan kan er volgens mij weinig mis gaan.

:zwaaien:

Damrak

Berichtdoor Damrak » Vr 23 Aug 2013 7:30

Je kan magnesiumolie op de huid proberen, wordt beter opgenomen door je lichaam en voed borrelia minder. Je lichaam gebruikt magnesium voor 1000 en 1 processen, denk persoonlijk dat dat zwaarder weegt.

Sushi: Vermijd de rauwe vis (parasieten) gerechten met witte rijst (khoolydraten), de frituurhapjes en de tonijn (kwik) en je zit redelijk veilig. Oh wacht, dan blijft er alleen zeewier over :p

Haaibrid

Berichtdoor Haaibrid » Vr 23 Aug 2013 9:48

Fruit vermijden? Hoe zit dat? En hoe drastisch moet dat?

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 25 Aug 2013 18:32

@ haaibrid

Ik eet al jaren geen fruit meer (afgezien van een gestoofd appeltje) en mijn darmen zijn 100x gezonder dan 5 jaar geleden. Al die fructose (?) deed mij geen deugd.

Maar we wijken af :)

diagnosedubieus

Berichtdoor diagnosedubieus » Di 3 Dec 2013 11:57

Ik heb hier ook een vraag over:

Er wordt gesteld dat het eten van rauwe vis niet goed is als je lyme hebt. Als de rauwe vis besmet zou zijn kan ik me dat voorstellen, maar dit is toch zelden het geval? Anders mag het helemaal niet verkocht worden. Ik vraag me daarom af waarop dit allemaal is gebasseerd? Mensen halen misschien allergische/intolerantie door elkaar. Eet gezond (natuurlijk, zonder schadelijke e-nummers, en toegevoegde kleurstoffen/etc) en en met variatie.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 3 Dec 2013 21:18

Hoi Diagnose dubieuse,

Je zegt:
Anders mag het helemaal niet verkocht worden.

Dat is nog maar de vraag.....

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Wo 4 Dec 2013 1:18

Ik eet 400 tot 800 mg magnesium per dag en ga gewoon netjes vooruit.
Slik het al jaren en merk geen nadelen.
Enige nadeel is als ik het niét slik, dan is het net of ze al het kraakbeen tussen mijn nekwervels vandaan getrokken hebben zo zeer doet alles.
Dus ik weet wel wat ik doe, ik word ook echt onrustig zonder, restless legs ook enzo.
Gebruik nu toch MMS en dat werkt goed tegen biofilm..

Elly W

Berichtdoor Elly W » Wo 4 Dec 2013 11:50

Op advies van een Lymearts slik ik al een jaar Magnesium. Ik heb het idee dat het wel wat doet tegen de zere benen.
Nu gebruik ik het ook op advies van een homeopaat.
Het kan zijn dat de Borrelia het ook gebruikt, maar je moet het in de eerste plaats toch voor je eigen lichaam slikken. Van tekorten aan bepaalde stoffen word je ook niet beter.

Gr. Elly.

Fynn

Berichtdoor Fynn » Wo 4 Dec 2013 12:04

Welke soort magnesium slikken jullie dan?

Volgens mijn arts is Magnesium Malaat het beste bij Lyme.

Terug naar “Algemeen”