Magnesium + Sushi!

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
anoniem1992

Re: Magnesium + Sushi!

Berichtdoor anoniem1992 » Wo 4 Dec 2013 15:25

Ik vul de capsules zelf met magnesium oxide officieel voor koeien. Ooit eens een kilo overgenomen van iemand die het haar paard voerde. Ik neem het prima op, het zit ook in o.a. de kruidvat variant.. Gewoon de pure grondstof dus eigenlijk, we slikken hier met zijn drieen magnesium bij. Mijn vader ivm restless legs en mijn moeder is nogal gevoelig op haar spieren.

Elly W

Berichtdoor Elly W » Wo 4 Dec 2013 18:05

Fynn schreef:Welke soort magnesium slikken jullie dan?

Volgens mijn arts is Magnesium Malaat het beste bij Lyme.

Ik slik Magnesium malate van Nutramedix op advies van de homeopaat.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 4 Dec 2013 18:07

Ik slik ook een homeopatisch middel:
Magnesium Muriaticum D6

Wordt ook meteen opgenomen.
Ik denk dat magnesium malate ook heel goed is.

vibriation11

Berichtdoor vibriation11 » Wo 4 Dec 2013 21:24

Hallo iedereen,

De afgelopen jaren heb ik me redelijk verdiept in het mineraal magnesium.
Je kunt veel op internet vinden. Zelf heb ik (nu ga ik even reclame maken) veel gehad aan het boek van Carolyn Dean, M.D, N.D titel The magnesium miracle. in het engels maar simpel en leuk om te lezen. Deze mevrouw heeft met wetenschappelijk onderbouwde studies wat mij betreft een heldere kijk op de zaak.

1 van de dingen die in het boek beschreven is dat je beter geen magnesium oxide kunt gebruiken, het wordt door het lichaam maar voor een paar procent opgenomen. Dat is zonde geld zelfs al koop je het bij de kruitvat.

Goedkope beter opneembare alternatieve vormen die gemakkelijk in nederland te verkrijgen zijn (volgens de schrijver):
magnesium citraat
magnesium chloride (olie)
magnesium malaat

De olie is wel duurder je betaald voor een flesje zo 10 euro
voordeel is dat de magnesium direct via de huid wordt opgenomen. Het hoeft niet eerst opgenomen te worden door maag en darm stelsel. Vooral voor mensen met verstoord darmflora kan dat een voordeel zijn.
Ook wanneer je antibiotica's als doxi,minocycline, en tetracycline slikt kan dit handig zijn. Magnesium slikken kan de opname van deze antibiotica namelijk verhinderen.

Deze vormen

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Wo 4 Dec 2013 22:04

Nee joh olie kost geen drol! Ja kant en klaar bij de Tuinen ofzo.
Gewoon een pot vlokken bestellen van Zechsal van 1.2 kilo voor 13 euro bij Iherb en klaar is kees.
Ik gebruik het regelmatig op pijnlijke plekken als quick fix!
Werkt echt heel erg snel ook, ik heb het van de week nog op mijn kuiten gesmeerd.
Gisteravond nog in een bak gezeten met mijn voetjes in de magnesiumolie.
Ik smeer het ook wel op mijn rug, maar mijn huid vind dat niet altijd fijn omdat het best uitdroogd.
Dan douche ik als het er een half uur op zit, en dan ff bodylotion voor onder de douche erop van nivea.

Als iemand het wil testen ben ik bereid tegen een vergoeding vlokken op te sturen.
Dan moet je het zelf mengen met warm water en dan heb je magnesiumolie.
Wat ook heel fijn werkt is Natriumbicarbonaat bij pijn.
In bad, of als dat niet kan doe ik het in groene klei als pakking.

Over de oxide, het kost mij geen drol dus daarom gebruik ik het ook.
Het was 3 euro voor die hele kilo en ik ben nog niet eens op een kwart.
Het kost echt geen drol bij de welkoop per 15 kilo ofzo.

vibriation11

Berichtdoor vibriation11 » Wo 4 Dec 2013 22:48

Het neemt ook voor geen drol op :D

Waarom toch slikken dan?

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Do 5 Dec 2013 0:32

Dan mag jij verklaren waarom ik verrek van de pijn als ik het niet slik, ik rusteloze benen krijg en ronduit nerveus word.
Niet een beetje ook hoor, net alsof ik dikke artrose in mijn nek en bovenrug heb zitten en met name mijn rechterschouder gaat meteen lopen gallen. Die is beschadigd na uit de kom geweest te zijn.
Ik verga van de pijn zonder magnesium oxide, zelfs als ik het onbewust vergeten ben.
Zelf lig ik er echt niet wakker van, maar ik heb het al vaak zat gehad dat ik dagen pijn had, alles na ging en bleek dat ik al een week vergeten was magnesium te slikken.
Zou er maar niet zo stellig in zijn dat het niet of nauwelijks werkt.
Ik ken theorieën over wat wel en niet slikken qua magnesium, maar waarom een duurdere stof gebruiken als dit meer dan prima bevalt?

Alle supplementen bij elkaar kosten me nogal wat geld dus ik ga niet onnodig duurdere middelen kopen.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 5 Dec 2013 22:14

Hallo Vibriation,

magnesium chloride is hetzelfde als magnesium muriaticum
Alleen gebruik ik het in een homeopatische verdunning

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Do 5 Dec 2013 23:35

Die vlokken die ik heb is magnesium chloride.
Als je 100 ml hebt en je lost 30 gram vlokken op heb je 130 ml olie.
Zit flink magnesium in dus en werkt ook heel snel.
Ik heb de dosis gehalveerd vanwege reactie van mijn huid.
Laatst heb ik het gebruikt na het hardlopen om zo snel mogelijk de opgelopen tekorten aan te vullen.
Op mijn kuiten heb ik het toen gedaan..

vibriation11

Berichtdoor vibriation11 » Ma 9 Dec 2013 17:08

Hallo Anoniem1992,

Mijn doel is niet jou van de magnesiumoxide te krijgen. Mijn doel hier is om kennis te delen met anderen.
Zodat anderen daar profijt van kunnen hebben. Als ik lees dat iemand magnesiumoxide slikt waarvan bewezen is dat het een van de slechtst opneembare vorm van magnesium is dan wil ik dat gegeven delen.
Ik hoop dat mensen dan deze kennis zelf opzoeken en zelf hun eigen conclusies trekken.
Jj komt goedkoop aan grote hoeveelheden magnesiumoxide. De meeste mensen kopen gewoon een potje magnesium pillen in de winkel. Als je dan voor magnesiumoxide kiest ben je langer bezig om je magnesium pijl op te krikken. Dit omdat is gebleken dat deze vorm minder goed opneembaar is. Als je dan magnesiumoxide pillen in de winkel koopt ben je in verhouding veel duurder uit.
Daarnaast komt nog bij dat velen hier een verstoorde darmwerking hebben en dat het magnesiumverbruik bij stress en ziekte een stuk hoger ligt. Vandaar dat ikzelf niet kies voor magnesiumoxide

Dat magnesiumoxide voor jou werkt en dat jij er goedkoop aan kunt komen is voor jou een zegen.
Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel je gebruikt. (hoe jouw lichaam functioneert) Je verteld dat je naast de oxide ook magnesiumchloride de beter opneembare vormgebruikt, welk effect heeft die vorm op je gestel?

Terug naar “Algemeen”