Magnesium + Sushi!

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
anoniem1992

Re: Magnesium + Sushi!

Berichtdoor anoniem1992 » Ma 9 Dec 2013 18:00

Ik gebruik 400 mg, en ik heb begrepen dat 7 mg per kilo aan te raden is.
Dat zou dus betekenen dat het grootste deel van de mensen niet eens genoeg heeft aan 375 mg per dag van het kruidvat, zou ook een reden kunnen zijn.
Dat betekend dat die kruitvat dosering genoeg is voor iemand van 53 kilo, ik weeg 59 kilo.
Een beetje vrouw of man weegt zo 70-80 kilo, dus dat is veel te weinig.

Als ik minder fit ben heb ik meer nodig en ga ik er door heen dan krik ik het op naar 800 mg.
Als het dan weer goed gaat ga ik weer terug naar 400 mg.
Die pillen van het kruidvat moet je er ook zoveel van slikken, drie minimaal voor 375 mg magnesium.
Verder over het opnemen ervan, ik ben binnen een dag weer op pijl als ik het een tijd vergeten ben.
Dat gaat bij mij heel snel dus, mijn vader met restless legs hetzelfde, ook heel snel.

Darmklachten; ik heb een gluten en melkallergie, intolerant voor soje en varkensvlees en absoluut geen last van de oxidevorm. Ik heb trouwens 3 euro betaald voor een kilo oxide. :lol:

De magnesium olie gebruik ik vooral rondom het sporten eigenlijk.
Ik ben heel gevoelig voor spierpijn en vooral melkzuur in mijn spieren is meer dan killing.
Dus met verkrampte kuiten doe ik er magnesiumolie op wat echt heel snel werkt en daarna de spierpijn ook flink beperkt.
Ook wel gewoon na het sporten, dan zwem ik nog even en dan meteen magnesiumolie overal op en even in laten trekken. Daarna douchen, wel moet ik mijn huid vet houden anders droogt het zo uit.
Ik wil magnesium ook regelmatig een voetenbad mee nemen als ik toch de natrium bicarbonaat doe trouwens. Sinds ik ook nog de bicarbonaat toegevoegd heb heb ik amper nog spierpijn trouwens, als ik mijn eiwitten neem erna. :D
Ik heb dus het idee dat dat ook een hele grote factor geweest is.

Qua melkzuur of als ik heel veel pijn heb en magnesium helpt niet gebruik ik natriumbicarbonaat.
Dan doe ik dat in een groene klei pakking of in een voetenbad, want een tekort daar aan zorgt dat je melkzuur niet weg kunt werken.
En ik moet zeggen dat dat heel goed werkt, af en toe eens een voetenbad ermee.

Terug naar “Algemeen”