Blijvend verlamd raken lyme?

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
henkie

Blijvend verlamd raken lyme?

Berichtdoor henkie » Zo 13 Okt 2013 17:25

Hallo,

Ik hoor om me heen veel extreme verhalen over mensen die verlamd zijn geraakt door lyme. Is het mogelijk dat je door de ziekte van lyme niet meer zal kunnen lopen, zo ja is dit dan blijvend?

Geeft het lichaam dit dan eerst aan met extreme pijnen? Of kan het zo zijn dat je op een dag wakker wordt en verlamd bent?

Ik hoop dat jullie deze vraag voor mij kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Henk

bamboe

Re: Blijvend verlamd raken lyme?

Berichtdoor bamboe » Zo 13 Okt 2013 17:28

hallo Henkie, de verlamming van de lyme hoeft niet blijvend te zijn.
Ik ken mensen die uit een rolstoel zijn gekomen na een lymebehandeling.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 13 Okt 2013 18:06

Hallo Henkie en Bamboe,

Tja, ik ken ook een pianolerares die die de sterren v.d. hemel speelde, tot ze een hersenontsteking kreeg en abrupt intraveneus Antibioticum kreeg toegediend.
Ze heeft na een lange periode het voor haar zo geliefde pianospelen weer helemaal opnieuw moeten leren, maar het is haar gelukt.
Helaas is ze (nog steeds) niet zo goed op de hoogte van alle soorten behandelmethoden.
Waardoor ze steeds weer opnieuw antibioticum moet nemen wanneer er zich weer een ontstekingshaard voordoet.

Ze is ruim 20 jaar geleden door een teek gebeten. En daarom denkt ze dat ze nooit meer echt zal genezen.
Ik heb haar al een aantal sites laten lezen, zoals die van Eva Sapi e.d.

:)

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 21 Okt 2013 20:22

O, ja en wat misschien ook wel belangrijk is om te weten is dat de zenuwbanen weer kunnen aangroeien.

In dit filmpje spreekt een arts ook hierover
http://www.youtube.com/watch?v=_mm3GlUn ... pp=desktop

(filmpje in ander topic geplaatst door Troptard)

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Di 22 Okt 2013 11:12

Als je verlamming krijgt door lyme kan dat tijdelijk zijn. Hoe meer tijd verstrijkt tussen de verlamming en de behandeling, hoe moeilijker het zal zijn om de verlamming weg te werken. Er zijn al zeer veel patiënten genezen van bv een gezichtsverlamming. Tijdelijke verlamming komen volgens mijn eerste lymebehandelaar veel voor.
Bij mij kwam de verlamming van de ene dag op de andere, ik bleef er 8 maanden mee rondlopen. Na 3 maanden ab kwam er beweging in, na 6 maanden was het volledig weg. Ik heb wel restschade...
Henk, als je verlammingsverschijnselen hebt, heb je een grote kans op herstel mits behandeling...
Dus moed erin houden.. :zwaaien:

Terug naar “Algemeen”