neuro borreliose

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
ma44

neuro borreliose

Berichtdoor ma44 » Ma 14 Okt 2013 9:25

Ik heb een vraag, wie hebben er neurolyme? En hoelang hebben jullie dat al? Wie is er na antibiotica opgeknapt?
Dat houd in dat je niet tegen geluid, chemische sensitiviteit, etc. kunt
na een heleboel antibiotica kuren, ben ik eigenlijk nog niet zoveel opgeknapt. Soms is mijn spraak wat beter....Ben benieuwd...

Tulipano

Re: neuro borreliose

Berichtdoor Tulipano » Ma 14 Okt 2013 15:41

Hoi Ma44,

Vlgs. Burrascano is elke Lymepatiënt een potentiële neuro Lymie als hij niet in een vroeg stadium aan de antibiotica is gezet. De stam waarmee je bent geïnfecteerd zal ook een grote rol spelen. Eenmaal in de bloedbaan komt de bacterie in elk deel van je lichaam, dus ook in de hersenen. Mijn arts heeft me uitgelegd dat de hersenen een van de plekken is waar antibiotica het moeilijks komt. Dat is misschien een van de redenen waarom veel patiënten ook ondanks lange, veelvuldige kuren nog klachten houden, ook al zijn ze dan misschien genuanceerder. Terwijl ik mijn fysieke lymeklachten doorgaans kan associeren met een verslechterde weerstand (door oververmoeidheid, fout eten en/of stress), heb ik het vermoeden dat mijn neurologische klachten daar iets losser van staan. De door jou genoemde symptomen, de tintelingen, nekkrampen en stekende hoofdpijn kunnen zomaar opeens komen opzetten. Een paracetamolletje helpt dan echt niet. :(

sportliefhebber

Berichtdoor sportliefhebber » Vr 18 Okt 2013 23:48

Niet helemaal officieel, maar ik lijk ook neurolyme te hebben. Sinds 9 jaar.
De bloeduitslagen wezen op Lyme en mijn klachten zijn voor het grootste deel neurologisch van aard.
Een lumbaalpunctie (zo is de officiële procedure dacht ik) was niet nodig. De Lyme wordt behandeld als neurolyme, met een antibiotica-infuus. Gevolgd door 2 a 4 maanden tabletten. De behandeling start zondag.
Zelf heb ik geen last van chemische sensitiviteit. Wel: hersenmist, derealisatie, veel slapen (ook overdag), blokkeren bij veel prikkels, vergeetachtig, verward en moeite met informatieverwerking en een logisch verhaal vertellen. Ook black outs en desoriëntatie.
Heeft veel invloed op mijn sociale vaardigheden heb ik het idee.

Krijg je de antibiotica in de vorm van een infuus? (beste remedie tegen neurolyme dacht ik) en hoelang heeft de Lyme onbehandeld in je lichaam gezeten? Hopelijk knap je snel op.

Angel239

Berichtdoor Angel239 » Za 19 Okt 2013 0:15

Hallo Ma,

Mijn dochter heeft neuroborreliose, vastgesteld door haar internist. Ze is negen maanden lang behandeld met een combi van orale AB, zonder resultaat. De internist heeft ons uitgelegd dat hier echt wel ceftriaxon gecombineerd met een combi van orale AB voor nodig is. De ceftriaxon kan tot in de hersenen doordringen, wat enkel met orale AB niet mogelijk is.

succes en sterkte.

ma44

Berichtdoor ma44 » Za 19 Okt 2013 9:27

Hallo Angel,

Ik heb net ook 2 keer een infuus gehad met ceftriaxon, na de 2e kuur werd ik een stuk zieker.
Kan niet zeggen dat het tot nu toe iets heeft opgeleverd. De antibiotica schijnt ook nog een tijdje na te werken...even afwachtten. De hyper acusis schijnt een syndroom te zijn.....en geen ziekte. Misschien dat vanzelf weer overgaat. Ik kon niet tegen geluiden, dat wordt ietsje beter nu.

Ik wou alleen graag horen dat er hier ook mensen helemaal beter zijn geworden.

ma44

Berichtdoor ma44 » Za 19 Okt 2013 9:27

Hallo Angel,

Ik heb net ook 2 keer een infuus gehad met ceftriaxon, na de 2e kuur werd ik een stuk zieker.
Kan niet zeggen dat het tot nu toe iets heeft opgeleverd. De antibiotica schijnt ook nog een tijdje na te werken...even afwachtten. De hyper acusis schijnt een syndroom te zijn.....en geen ziekte. Misschien dat vanzelf weer overgaat. Ik kon niet tegen geluiden, dat wordt ietsje beter nu.

Ik wou alleen graag horen dat er hier ook mensen helemaal beter zijn geworden.

Terug naar “Algemeen”