Hier nog een interessante. Recent begonnen met behandelen van
systemische candida. Fluconazol, Lufenuron. Voor zover bekend zijn deze middelen behoorlijk specifiek voor schimmels, daar ze de aanmaak van de specifieke schimmelcelwand onderdrukken.
Ik kan je zeggen, ik voel me ronduit klote, vermoeidheid, spieren voelen toxisch en slap, brainfog en gemoedstoestand niet normaal, hartproblemen, etc. Nystatine en andere candida kruiden / middeltjes deden niet erg veel, maar het is bekend dat deze vooral in de darmen werken.
Bloed laat nu iets interessants zien:

En dan doel ik met name op de blauwe spatters verspreid over de gehele uitstrijk. In eerste instantie dacht ik wederom aan verontreiniging, maar 3 giemsa's op rij laten hetzelfde beeld zien.
Ter vergelijking, een giemsa van het bloed van een gezond persoon (mijn moeder heeft zich even opgeofferd...) :

Zoals te verwachten is deze wel schoon. Er is dus niks mis met het maken van de giemsa's.
Dus wat zijn de blauwe spatters die zich recent ontwikkeld hebben in mijn bloed? Ik kom tot de conclusie dat het de restanten van de systemische Candida zijn. En als het geen Candida is, dan wel een andere schimmelsoort in het bloed. Het is bekend dat de antischimmelmiddelen de celwand van de candida beschadigen waardoor de inhoud uit de cel lekt en de schimmel overlijdt. De spatters zijn naar alle waarschijnlijkheid de restanten (genetisch materiaal oid).
Dit kan het bewijs zijn dat Candida wel degelijk in een chronische vorm in het bloed voor kan komen. Dit in tegenstelling tot wat de reguliere geneeskunde beweert. En daarmee kom ik direct tot een volgend punt, een stelling uit de 2008 guide van Burrascano, pagina 22:
"In addition, yeast superinfections are seen, but these are generally easily recognized and managed."
Ik vraag me sterk af in hoeverre Candida dan altijd makkelijk te herkennen is? Bij mij was het ronduit onduidelijk. Ikzelf heb altijd sterk focus gehad op candida behandeling in mijn darmen (dieet, probiotica, natuurlijke middelen) en vertoonde verder weinig typerende candida symptomen. Ook geen enkele arts of natuurarts/lymearts die het bij mij geopperd heeft. En toch lijkt de behandeling voor systemische candida nu aan te slaan.
En ik zal vast niet de enige zijn die dit probleem heeft. Hoeveel lymepatienten hebben iets dergelijks zonder het te weten?