Diagnostiek middels microscopie

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
WouterB

Re: Diagnostiek middels microscopie

Berichtdoor WouterB » Ma 23 Dec 2013 0:20

Tulipano schreef:Je hebt gelijk Eus. Vooral niet aan figuren die hetgeen dat ze schrijven mogelijk aangereikt krijgen door derden.

:zwaaien:

Tot u beiden een en ander nader weet te verklaren, dan wel inhoudelijk onderbouwt moet ik helaas alweer uitgaan van compleet tendentieuze quatsch, inbreng totaal zinloos voor een Lymepatiënt.

Nogmaals, de man waar de bacterie naar vernoemd is, heet:
Willy Burgdorfer

Groetjes, Wouter

edit: Na terechte opmerking van Willem T, bleek ik de naam ook verhaspelt te hebben.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 9 Jan 2014 20:49

Onderstaand een microscopische studie van Brorson & Brorson (2001); Aanwezigheid van Borrelia in het hersenvocht van tien op de tien MS patiënten.

http://www.lyme-ms-pathology.com/ms-spi ... relia.html

Met dank aan Alan MacDonald - Lymenet Europe

http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... f=6&t=5180

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 22 Jan 2014 2:10

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 3 Feb 2014 11:16

Al een paar jaartjes oud maar in deze sheets van Eva Sapi staan veel foto's van microscopie, die ik nog niet hier was tegengekomen. (maar dat kan natuurlijk aan mij liggen)
Bijv. op pagina 18 en 19.
Op pagina 15 de L-vorm. De spirocheet-vorm en round bodies van de borrelia.
Op pagina 38 'draden' die zich tot biofilm kunnen ontwikkelen. In de rest van de tekst de reactie op verschillende antibiotica.
http://www.neuroborreliose.net/download ... ible_-.pdf

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 3 Feb 2014 22:55

Goede post!
Ik denk dat Eva Sapi erg goed bezig is.

Zelf heb ik enige tijd geleden nog deze foto gemaakt:
Afbeelding

Bartonella of BLO, duidelijk zichtbaar plakkend aan de RBC's. De juiste pH waarde van de Giemsa oplossing maakt dat ze nu eenvoudig te herkennen zijn.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 6 Feb 2014 20:50

Deze is echt goed gelukt, duidelijk te zien.

Eigenlijk vind ik ze wel op micoplasma lijken, tenminste die stipjes.
En dan zit er nog ergens een verdwaalde babesia als vlindervorm?????

Afbeelding
Babesia caballi in een rode bloedcel van een bloeduitstrijkje

http://paarden.dapbodegraven.nl/teken-b ... paard.html

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 6 Feb 2014 23:14

Die vlindervorm op mijn afbeelding is een cluster van een aantal kleinere bacterien. Op de foto is dit net niet goed te zien, maar onder de microscoop wel. Zeer waarschijnlijk geen babesia maar bartonella. Ik durf pas met zekerheid te zeggen dat het om babesia gaat als ik grotere ringvormen of "stropdas"vormen zie.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 20 Feb 2014 16:21

Hier nog een interessante. Recent begonnen met behandelen van systemische candida. Fluconazol, Lufenuron. Voor zover bekend zijn deze middelen behoorlijk specifiek voor schimmels, daar ze de aanmaak van de specifieke schimmelcelwand onderdrukken.

Ik kan je zeggen, ik voel me ronduit klote, vermoeidheid, spieren voelen toxisch en slap, brainfog en gemoedstoestand niet normaal, hartproblemen, etc. Nystatine en andere candida kruiden / middeltjes deden niet erg veel, maar het is bekend dat deze vooral in de darmen werken.

Bloed laat nu iets interessants zien:
Afbeelding

Afbeelding

En dan doel ik met name op de blauwe spatters verspreid over de gehele uitstrijk. In eerste instantie dacht ik wederom aan verontreiniging, maar 3 giemsa's op rij laten hetzelfde beeld zien.

Ter vergelijking, een giemsa van het bloed van een gezond persoon (mijn moeder heeft zich even opgeofferd...) :
Afbeelding

Zoals te verwachten is deze wel schoon. Er is dus niks mis met het maken van de giemsa's.

Dus wat zijn de blauwe spatters die zich recent ontwikkeld hebben in mijn bloed? Ik kom tot de conclusie dat het de restanten van de systemische Candida zijn. En als het geen Candida is, dan wel een andere schimmelsoort in het bloed. Het is bekend dat de antischimmelmiddelen de celwand van de candida beschadigen waardoor de inhoud uit de cel lekt en de schimmel overlijdt. De spatters zijn naar alle waarschijnlijkheid de restanten (genetisch materiaal oid).

Dit kan het bewijs zijn dat Candida wel degelijk in een chronische vorm in het bloed voor kan komen. Dit in tegenstelling tot wat de reguliere geneeskunde beweert. En daarmee kom ik direct tot een volgend punt, een stelling uit de 2008 guide van Burrascano, pagina 22:
"In addition, yeast superinfections are seen, but these are generally easily recognized and managed."

Ik vraag me sterk af in hoeverre Candida dan altijd makkelijk te herkennen is? Bij mij was het ronduit onduidelijk. Ikzelf heb altijd sterk focus gehad op candida behandeling in mijn darmen (dieet, probiotica, natuurlijke middelen) en vertoonde verder weinig typerende candida symptomen. Ook geen enkele arts of natuurarts/lymearts die het bij mij geopperd heeft. En toch lijkt de behandeling voor systemische candida nu aan te slaan.

En ik zal vast niet de enige zijn die dit probleem heeft. Hoeveel lymepatienten hebben iets dergelijks zonder het te weten?

eus

Berichtdoor eus » Do 20 Feb 2014 16:34

Mijn man en ik hebben pas een levend bloedanalyse gedaan. De aanwezige Candida was duidelijk zichtbaar in het bloed, zat als witte bolletjes aan de buitenzijde van bloedcellen bij met name mijn man. Zelf had ik Fluconazol geslikt vanaf vijf dagen voor de analyse dagelijks 200 mg. Bij mij waren geen witte bolletjes te zien, wel waren in de witte bloedcellen resten zichtbaar maar geen blauwe vlekken, zoals bij jou.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 20 Feb 2014 17:28

Ik heb ook een LBA laten doen anderhalf jaar geleden, maar daar kwam helemaal geen candida uit aldus mijn natuurarts. Ikzelf kan nu ook LBA's doen, maar daarin kan ik de candida niet ontdekken. Candida cellen zijn best groot, bijna net zo groot als rode bloedcellen. Dus ik weet niet of wat jij gezien had wel echt candida was? Heb je misschien een voorbeeld van hoe dit eruit zag?

Ik denk dat de candida normaliter niet veel in het bloed aanwezig is. Ze zitten meer in grote kolonies in de organen is mijn vermoeden.

Voor de duidelijkheid, een LBA is geen Giemsa. Giemsa maakt gebruik van verschillende soorten inkt om specifieke biologische substanties een kleur te geven. Hierdoor kun je beter onderscheid maken tussen bijvoorbeeld cytoplasma, genetisch materiaal, celwanden, etc. Het is dus logisch dat je de blauwe vlekken niet zult zien op een LBA.

Terug naar “Algemeen”