Diagnostiek middels microscopie

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
eus

Re: Diagnostiek middels microscopie

Berichtdoor eus » Do 20 Feb 2014 17:37

RoelA schreef:Ik heb ook een LBA laten doen anderhalf jaar geleden, maar daar kwam helemaal geen candida uit aldus mijn natuurarts. Ikzelf kan nu ook LBA's doen, maar daarin kan ik de candida niet ontdekken. Candida cellen zijn best groot, bijna net zo groot als rode bloedcellen. Dus ik weet niet of wat jij gezien had wel echt candida was? Heb je misschien een voorbeeld van hoe dit eruit zag?

Ik denk dat de candida normaliter niet veel in het bloed aanwezig is. Ze zitten meer in grote kolonies in de organen is mijn vermoeden.

Voor de duidelijkheid, een LBA is geen Giemsa. Giemsa maakt gebruik van verschillende soorten inkt om specifieke biologische substanties een kleur te geven. Hierdoor kun je beter onderscheid maken tussen bijvoorbeeld cytoplasma, genetisch materiaal, celwanden, etc. Het is dus logisch dat je de blauwe vlekken niet zult zien op een LBA.

Candida was inderdaad groot maar zeker niet bijna even groot als de rode bloedcellen. Ik heb geen voorbeeld meegekregen. Wat er in mijn witte bloedcellen zat, dat was identiek aan hetgeen ik zag bij mijn man's rode bloedcellen. Bedankt voor de uitleg over een Giemsa.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 20 Feb 2014 18:24

Had je wel een reactie op de Fluconazol?
Zelf gebruik ik 400mg per dag in combinatie met de lufenuron. Nu al voor meer dan 2 weken. En ik heb nog minstens 6 weken op het recept staan. Voor mijn gevoel is de "herx" nu pas een beetje op zijn hoogtepunt aan het komen.

eus

Berichtdoor eus » Do 20 Feb 2014 18:38

Ik heb ongeveer 3 maanden achtereen 200 mg. Fluconazol per dag geslikt in het verleden, had daar nauwelijks reactie op.
Op Tinidazole reageerde ik wel ontzettend heftig.
De overwinning is
of de sterksten,

eus

Berichtdoor eus » Vr 28 Feb 2014 9:47

Op deze Facebookpagina 3 mooie plaatjes;
"Giemsa stained blood smears from my practice with remarkable findings: 1) free swimming spirochetes, 2) large number of Babesia like organisms in patient seropositive for B. duncani, 3) swarm of bacteria engulfing red cells causing feathers edges by adherence of Bartonella like organisms."

https://www.facebook.com/drjaller?ref=stream
De overwinning is
of de sterksten,

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 28 Feb 2014 19:43

Wow, die spirocheten ben ik zo nog niet tegengekomen op de giemsa!

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 28 Feb 2014 19:50

Ouch, de verontreiniging op de vorige pagina kan wel eens veroorzaakt worden door Protomyxzoa Rheumatica :!:

Ik ben dit namelijk ook op het spoor gekomen in mijn bloed:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat lijkt sterk op de biofilms die door PR wordt gemaakt, aldus Corson:
http://protomyxzoa.org/wp-content/uploa ... matica.pdf

Wordt PR het volgende puzzelstukje voor de nederlandse lymepatient?

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 28 Feb 2014 22:10

Hoi Roel,

Ik volg je blog en dank voor je interessante beschrijvingen.

Wil graag reageren op die candida:
dat Candida wel degelijk in een chronische vorm in het bloed voor kan komen

Ik weet dat aspergilus niger zich ook in het hoofd nestelt, hoe komt deze schimmel in het hoofd?
Dat wordt dan waarschijnlijk door het bloed getransporteerd.
Dat kan niet anders.
Dit is een schimmel soort die vooral achter je oren en ogen gaat zitten.

Een dienstdoende arts heeft dit bij mij gediagnosticeerd, toen mijn eigen huisarts met vakantie was.
Het begint met een zwarte tong.
Ik heb een half jaar 4 keer per dag zo'n zalfje op m'n tong moeten smeren, maar het hielp gewoon niet.

Na verloop van tijd ging het in mijn slokdarm zitten en later ook achter de ogen en oren en voorhoofd.

Het klopt dat de buitenkant van de schimmel aangepakt moet worden voordat je de schimmel zelf kunt doden.
Omdat ik nu na een jaar me wat meer bezig met co-infecties heb ik me ook op de aspergillus gestort.
Zelf gebruik ik hiervoor:
Reishi tinctuur, om de celwand af te breken (hierin zit hetzelfde middel: ergosterol)
Ergosterol of provitamine D2 (ergosta-5,7,22-trien-3β-ol) is een sterol, waarvan de chemische structuur veel lijkt op die van cholesterol. De zuivere stof is een witte kristallijne vaste stof, die bijna onoplosbaar is in water. De naam is afgeleid van het woord ergot, hetgeen Engels voor moederkoorn is, waaruit het voor het eerst werd geïsoleerd
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ergosterol
Dit ergosterol zit in reishi
http://www.natuurlijkerwijs.com/vitamin ... amine_d3_1

http://www.kennislink.nl/publicaties/he ... ntraadseld

Verder als het omhulsel v.d. schimmel afsterft, (ik gebruikt daarvoor dus reischi tinctuur), maar je kunt ook dus dat gebruikten wat jij doet,
dan neem ik voor het doden v.d. schimmel het liefste spilanthes, dit werkt speciaal voor de voorhoofdsholtes e.d. en neemt meteen ook de stafylokokken mee.
Maar ik wissel het af met andere schimmeldoders!!

Schimmelinfecties zijn bijzonder hardnekkig
En eisen veel van je lichaam.

savan

Berichtdoor savan » Za 1 Mar 2014 9:02

@Roel,

vraagje,

Gebruik jij fluconazol tijdens ab gebruik? ik denk het niet of wel?
Ik moest itraconazol gebruiken voor candida en aspergilles, zonder ab gebruik.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Za 1 Mar 2014 10:57

Ja ik gebruik het tijdens AB gebruik.
Overigens lijkt het erop dat de reacties die ik had op de candida middelen veroorzaakt werden door Protomyxzoa en niet de Candida. Bij lufenuron dien je veel vetten te eten zodat het medicijn beter wordt opgenomen in het bloed en tijdelijk wordt opgeslagen in je vetreserves. Tegelijkertijd was ik gestart met een candida dieet (meer proteine en goede vetten, minder suikers en koolhydraten).
Ik dacht dat het een herxheimer was, maar raak er meer en meer van overtuigd dat het verslechtering is. En de oorzaak lijkt het vet te zijn. PR leeft op vet...

Dus misschien heb ik wat candida betreft te snel conclusies getrokken. Of het systemisch in mijn bloed aanwezig is betwijfel ik op dit moment.

Ik kan in ieder geval niet met zekerheid stellen dat de blauwe spatters op de vorige pagina het resultaat is van Candida die-off. Mogelijk gaat het om de restanten van de PR of stukken gedegradeerde biofilm.

Susann

Berichtdoor Susann » Za 1 Mar 2014 17:34

@ Roel,mooie een duidelijke foto's, weet jij toevallig of deze protozoa alleen overgebracht wordt door muskieten ?

De symptomenlijst van de protomyxzoa rheumatica(FL1953) komt erg overeen met die van Babesia zie onderstaand stuk:

From BioResource 2012

- Symptoms of FL1953 are similar to Babesia. Symptoms include cold hands and feet, headache behind the eyes, scalp sores, sinus congestion, notable teeth pain, heart palpitations, shortness of breath, dry cough, abdominal pain, nausea, IBS, insomnia, sweats, bladder pain, muscle pain, twitching, profound fatigue, exercise intolerance, insomnia, brain fog, poor balance, anxiety, OCD, irritability, hypercoagulation. Off and on hoarseness can be a symptom of FL1953.

- FL1953 herxes can be massive body pain, headache, anxiety, paranoia, hallucination, irritability, twitching, fatigue, joint pain, tooth pain, congestion or sinus pressure, abdominal pain, bladder pain, and increased hypercoagulability.

Voor meer info volg deze link: http://www.mdjunction.com/forums/lyme-d ... rheumatica

Terug naar “Algemeen”