Oh ja, de klachten zijn zeer herkenbaar! Ik wou dat ik de symptomenlijst van protomyxzoa eerder gevonden had, dan had ik al veel eerder in deze richting kunnen zoeken. Mijn klachten momenteel:
Vermoeidheid, spierpijn, spierzwakte, spiertrillingen, misselijkheid, irriterende darmen, brain fog, versuftheid, concentratieproblemen, duizeligheid, aanvallen van depressie / emotioneel / suicidaal, geirriteerdheid, paniekaanvallen (zelden), onrust in hoofd, koude handen (doorbloedingsproblemen in zijn algemeenheid), problemen met temperatuurregeling (heb het meestal koud), irriterende ogen (droog, gevoelig), hartkloppingen en ritmestoornissen (hartslag is altijd voelbaar in mijn hele lichaam), moeite met slikken (gevoel van brok in de keel).
In het verleden ook wat meer last gehad van nachtzweten en kortademigheid.
Dit komt aardig in de richting van de lijst van Corson.
Vet eten veroorzaakt bij mij de aanvallen van depressie / emotie / suicidaalheid. Zoals het er nu naar uitziet lijkt dat dus een PR flare te zijn (groeicyclus van het beestje). Nu ik vetten compleet vermijd is dat het eerste wat bijna direct compleet verdwenen is. Maar nu nog de herx zien door te komen... ugh...
Het zou mij niet verbazen dat Protomyxzoa de veroorzaker is van alle ellende. Ik vermoed overigens dat ik al langer drager was van PR. Nog voor mijn tekenbeet 1.5 jaar geleden. Dit zal vermoedelijk via muggen zijn gegaan. De tekenbeet is wel de trigger geweest waardoor het zich sterk heeft kunnen ontwikkelen.