Diagnostiek middels microscopie

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Tulipano

Re: Diagnostiek middels microscopie

Berichtdoor Tulipano » Ma 10 Mar 2014 20:41

Hoi Eus,

Dat is jammer. Mijn foto's zijn inmiddels 20 jaar oud maar ik ben blij dat ik ze altijd heb bewaard.
En maar beweren dat de alternatieve geneeswijze kwakzalverij is. Het tweede bloedbeeld bewijst hoezeer ik ben opgeknapt van die kwakzalverij.

@Roel,

Complimenten voor je mooie foto's en bedankt voor je duidelijke uitleg over de Giemsa uitstrijkjes.
Mocht je het interesseren,op Lymenet Europe werden gisteren 2 links geplaatst met mooie microscopische beelden van Borrelia (wel even iets naar beneden scrollen):

http://counsellingme.com/microscopy/Exp ... gfont.html

http://counsellingme.com/microscopy/Spi ... ology.html

Groetjes

Susann

Berichtdoor Susann » Zo 16 Mar 2014 18:47

@ Roel, dank voor je uitleg over hoe de uitstrijkjes te maken, ik heb momenteel teveel cognitieve klachten om een microscoop aan te schaffen en de uitstrijkjes te gaan maken, maar hoop dit wel eens te kunnen doen, erg interessant allemaal.

Ben jij al bezig met het behandelen van de protomyxzoa ?

Groetjes, Susan

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 16 Mar 2014 19:10

Voor zover mogelijk al wel ja.
Laag vet dieet, hyperbare zuurstof, cistus thee, enula, mora, cryptolepis, cumanda, coptis, wobenzym en lumbrokinase. Volgende week nog artemisinine en liposomale EDTA. Eventueel nog afwisselen met interfase plus. Ook slik ik nog minocycline en plaquenil (en rifampicine voor de bartonella).

Nu vooral erg veel vermoeidheid, snel buiten adem, zware brainfog, spiertrillingen en hartkloppingen. Ook lichte pijntjes overal. Het valt me erg zwaar. Maar goed, dat is dan misschien ook te verwachten...

RobertF

Berichtdoor RobertF » Zo 16 Mar 2014 20:56

RoelA schreef
Laag vet dieet, hyperbare zuurstof, cistus thee, enula, mora, cryptolepis, cumanda, coptis, wobenzym en lumbrokinase. Volgende week nog artemisinine en liposomale EDTA. Eventueel nog afwisselen met interfase plus. Ook slik ik nog minocycline en plaquenil (en rifampicine voor de bartonella).

Zo!!!

Maar goed, dat is dan misschien ook te verwachten...

ja dat is te verwachten als je zoveel zaken door elkaar slikt.

Susann

Berichtdoor Susann » Ma 17 Mar 2014 1:15

Jeetje Roel, wat slik je al veel middelen, kan je lichaam dat allemaal wel verdragen ??
Doe je dit onder begeleiding of ook een beetje op eigen houtje ?

Ik ben zelf begonnen met Samento, heel langzaam aan het opbouwen om hier tzt Cumanda en Enula aan toe te voegen.
Mag ik vragen wat jij gebruikt om te detoxen ?

Sterkte in ieder geval met de herxheimers...

Grt Susan

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 17 Mar 2014 13:53

De antibiotica is uiteraard onder begeleiding. De andere middelen zijn op eigen houtje. Tja je moet toch wat. Hoe je het ook bekijkt, het is en blijft een experimentele behandeling.

De meeste reactie krijg ik overigens van het dieet en de hyperbare zuurstof. De kruiden lijken wel iets te doen, maar geven veel minder reactie dan de andere 2. Vergeet niet dat ik al langer bezig ben deze lijst aan middelen op te bouwen. Met de antibiotica heeft mijn lichaam geen probleem.

Voor detox gebruik ik FIR sauna (af en toe), red root en chlorella.
Wat gebruik jij hiervoor? En ga je ook nog iets gebruiken tegen de biofilm? Van Samento ben ik niet zeker of dit helpt bij biofilms, maar ik geloof dat onderzoek van Sapi dit wel aantoont. Tenminste, borrelia biofilm.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 29 Sep 2014 11:38

Timelapse van de borrelia "string of pearls" groeiend uit een borrelia cyste in mijn eigen bloed:

http://youtu.be/ObT6IHXHVFw

De string of pearls is kenmerkend voor borrelia en ontstaat vaak vanuit de cystevorm aldus Macdonald:
http://youtu.be/1ojq_2-HlNg?t=34m34s

Josie

Berichtdoor Josie » Di 30 Sep 2014 8:06

Zeer indrukwekkend Roel!!! :shock:

jozzie

Berichtdoor jozzie » Di 30 Sep 2014 13:01

Hoi Roel,

Het lijkt me uitermate frustrerend als je al een paar jaar AB slikt, die sprirocheten nog steeds vrij door je bloed ziet zwemmen. En eigenlijk begrijp ik het niet. Als er druk, in de vorm van AB, op die bacterie wordt uitgeoefend, dan gaat ie toch over op bv een cyste vorm. En dan zou je 'm toch niet vrij moeten zien rondzwemmen. Of zie ik dat verkeerd?

In ieder geval sterkte en geneziging toegewenst.

Jozzie

RoelA

Berichtdoor RoelA » Di 30 Sep 2014 14:26

ja dat is zeker frustrerend. Maar wat je daar ziet zijn ook de cystevormen, niet de mobiele spirocheet vormen. Ook de string of pearls is niet gelijk aan de mobiele spirocheet vorm.

Terug naar “Algemeen”