Man Genezen van Lyme

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Tulipano

Re: Man Genezen van Lyme

Berichtdoor Tulipano » Vr 8 Nov 2013 1:04

Hmm Bamboe,

misschien ben je nog wakker;

dit komt uiteraard weer uit complothoeken:

http://www.naturalnews.com/042789_Natio ... demic.html

Het is toch schrijnend dat bijna alle dierbaren die ik de afgelopen jaren heb verloren aan kanker (en dat zijn er helaas diverse) hun diagnose pas in ver gevorderd stadium kregen, mede door NALATIGHEID van REGULIERE artsen die hun patiënten ondanks de ernstige klachten met een of andere K smoes naar huis stuurden! Daarbij is het opvallend dat deze dierbaren ondanks hun uitzichtloze situatie perse toch nog aan de chemo moesten.

Het is evenwel schrijnend dat ik 18 jaar lang ziekenhuis in en ziekenhuis uit liep waarvan er 6 jaar in een gerenommeerd ACADEMISCH ziekenhuis, en het uiteindelijk een complementair arts was die:

a) mijn maag-darm aandoening coeliakie vaststelde;
b) mijn darmparasiet dientamoeba fragilis d.m.v. een ontlastingonderzoek aan het licht bracht;
c) mijn ziekte van Lyme vaststelde.

Als het gaat om complementair artsen heb ik nogal moeite met de benaming 'charlatans'. Die ben ik helaas voornamelijk in het reguliere tegengekomen. :(

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 8 Nov 2013 1:35

bamboe schreef:Dat was niet het punt dat ik probeerde te maken

Point taken, NOFI.

bamboe schreef:Op de rest kom ik nog terug als ik puf heb.

Errug herkenbaar! We'll meet again als de kracht(en) er weer mag (mogen) zijn.

Trusten!

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 8 Nov 2013 3:44

Hoi Tulipano,
Tulipano schreef:dit komt uiteraard weer uit complothoeken:

http://www.naturalnews.com/042789_Natio ... demic.html

inderdaad, niet echt objectieve site, hoog Viva-forumghalte.

Tulipano schreef:Het is toch schrijnend dat bijna alle dierbaren die ik de afgelopen jaren heb verloren aan kanker (en dat zijn er helaas diverse) hun diagnose pas in ver gevorderd stadium kregen, mede door NALATIGHEID van REGULIERE artsen die hun patiënten ondanks de ernstige klachten met een of andere K smoes naar huis stuurden! Daarbij is het opvallend dat deze dierbaren ondanks hun uitzichtloze situatie perse toch nog aan de chemo moesten.

Erg verdrietig maar kennelijk tekenend voor het gebied waar jij schijnt te wonen. Naar mijn idee is dat België, maar vorig weekeind stond er hier een artikel in de krant, dat Nederlandse kankerpatiënten, te aldaar onder vergoeding van Nederlandse zorgverzekeraars, een meer levensrekkende behandeling op menswaardig niveau krijgen, dan wat in Nederland normalerwijs op 'evidence based' protocollen wordt aangeboden...

Je geschreeuw/gebler in vette hoofdletters lijkt mij dus zeer ongepast!

Tulipano schreef:Het is evenwel schrijnend dat ik 18 jaar lang ziekenhuis in en ziekenhuis uit liep waarvan er 6 jaar in een gerenommeerd ACADEMISCH ziekenhuis, en het uiteindelijk een complementair arts was die:

a) mijn maag-darm aandoening coeliakie vaststelde;
b) mijn darmparasiet dientamoeba fragilis d.m.v. een ontlastingonderzoek aan het licht bracht;
c) mijn ziekte van Lyme vaststelde.

Ik constateer en stel vast dat je 18 jaar te netjes, te slap, te naïef, te dichtgeplakt, te weinig assertief, en wat al meer niet van dat was, om is goed zelf na te denken. Staat in geen geval in verhouding tot het feit dat je het nu denkt wel te weten en hoe of 'het nu moet'. Met die brakke maar begrijpelijke achtergrond geen recht om die mensen ook maar wat te verwijten.

Oké, het ging in jouw geval bij herhaling meermaals fout, maar je bracht in die 18 jaar zelf ook werkelijk weinig tot niets in. Lekker makkelijk om daar op af te geven...

Straffe stelling van mij, maar:
a: Coelieakie is zonder meer regulier echt goed vast te stellen,
b: dit geldt evenzeer voor het vaststellen van darmparasieten, ook geen hedendaags probleem in regulier, voor zover het dat ooit geweest zou zijn,
c: das dus gezien het voorgaande gezien een probleem, hoe en op welke manier is dit vastgesteld?

Tulipano schreef:Als het gaat om complementair artsen heb ik nogal moeite met de benaming 'charlatans'. Die ben ik helaas voornamelijk in het reguliere tegengekomen. :(

Het vaststellen van probleem c en alle discussie daarom is duidelijk, de rest dus niet.

Wat me zorgen baart is het gebrek aan toetsing in zaken die wel regulier vast te stellen zijn, maar daar komt het nooit van. Alternatief behandelaar stelt vast dat het Lyme is, plus een doos aan andere vergiftigen. Die regulier wel eenduidig zijn vast te stellen,,,

Er is geen 'Gouden Standaardtest' voor Lyme, maar waar 'alternatieve behandelaars' alias charlatans tot op heden ongestraft mee weg komen, dat wordt dus nooit nagecontroleerd...

Bij deze nodig ik Tulipano dus ook uit om alternatief geïndiceerde Lyme behepten, te entameren om alle co-indicaties die ze mee krijgen zoals metaalvergiftigingen en dergelijke, dat alsnog is regulier is te laten toetsen, daar zal geen misverstand over kunnen bestaan.

Tenzij de reguliere labo's natuurlijk ook al deel uitmaken van het complot. :mrgreen:

Ik voel aan mijn sinds de AB zeer krachtig 'uitgestraalde' water dat het naar die beschouwing heel stil gaat blijven, men is zo behekst dat het per definitie niet gehoord mag worden.

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 8 Nov 2013 11:48

@Wouter,

Mijn bericht was aan Bamboe gericht.
Je geschreeuw/gebler
aan mijn adres, met daarin weer zeer voorbarige en onjuiste veronderstellingen kun je beter achterwege laten. Je bent totaal niet op de hoogte van mijn achtergrond en situatie. Kennelijk was mijn boodschap aan jou op viewtopic.php?f=3&t=7316&start=130 niet duidelijk genoeg.

Ik constateer en stel vast dat je 18 jaar te netjes, te slap, te naïef, te dichtgeplakt, te weinig assertief, en wat al meer niet van dat was, om is goed zelf na te denken. Staat in geen geval in verhouding tot het feit dat je het nu denkt wel te weten en hoe of 'het nu moet'. Met die brakke maar begrijpelijke achtergrond geen recht om die mensen ook maar wat te verwijten.

Oké, het ging in jouw geval bij herhaling meermaals fout, maar je bracht in die 18 jaar zelf ook werkelijk weinig tot niets in. Lekker makkelijk om daar op af te geven...

Dankzij jouw grenzeloze kennis, kracht, assertiviteit en doortastendheid liet jouw diagnose Lyme natuurlijk geen 18 jaar op zich wachten. Sterker nog, als jij de praktijk van je arts binnenwandelt, dan staat de man zelfs zijn stoel aan je af en gaat aan de andere kant van zijn bureau zitten.

Wanneer plaats jij op dit forum nou eens een eigen topic/onderwerp in plaats van die van anderen altijd van A tot Z te ontleden, te bekritiseren en forumleden erop af te rekenen?

Elly W

Berichtdoor Elly W » Vr 8 Nov 2013 12:39

Met stijgende verbazing lees ik de reactie van Wouter B, waarin hij op Tulipano zit af te geven op een manier waar de honden geen brood van lusten!! :x

Kan dat dan zomaar op dit forum ,dat iemand zo afgezeken wordt?? :shock:

Admin??

Elly.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 8 Nov 2013 14:50

Hier iets voor Wouter, luister en lees aub goed

Dit is dus iets om van te leren

http://nieuwsuur.nl/video/572464-is-de- ... peerd.html

En dit is dus om te lezen:
http://www.scienceintransition.nl/artik ... s-minister

:!: :!: :!: :!:

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 8 Nov 2013 16:33

Eigenlijk heb ik helemaal niet de behoefte om op deze toon verder te moeten.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Za 9 Nov 2013 1:59

Beste Tulipano,

Tulipano schreef:Mijn bericht was aan Bamboe gericht.
Je geschreeuw/gebler
aan mijn adres, met daarin weer zeer voorbarige en onjuiste veronderstellingen kun je beter achterwege laten. Je bent totaal niet op de hoogte van mijn achtergrond en situatie. Kennelijk was mijn boodschap aan jou op viewtopic.php?f=3&t=7316&start=130 niet duidelijk genoeg.

Ik ga daar recht tegenin, helaas door je giga-stortvloed aan allerlei al dan niet relevante maatschappelijke berichten, is voor mij je persoonlijke verhaal qua ervaringen met Lyme, helemaal verloren geraakt. Jouw keuze, ik heb er eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel bij als WillemT. Beetje het zelfde systeem van destabiliseren maar dan op een andere manier. Overvoer 'de patiënt' met ladingen verwijzingen naar redelijk vage sites die allerlei samenzweringstheorieën promoten. En dan nog overwegend in het Engels, zonder er ook maar ooit is moeite voor te doen om diegene die daar meer moeite mee hebben, ook maar is te voorzien van de minimaalste samenvatting van de strekking van zo'n artikel.

De grote kwantiteit (en gebrek aan inhoudelijke kwaliteit) van dergelijke publicaties, waar jij en nog enkelen vrij bedreven in lijken te zijn, komt mij als Lyme patiënt onwerkelijk over, hoe kun je dat zo constant op blijven brengen? Zijn jullie eigenlijk wel Lyme patiënt, en geen door Syrië betaalde strovrouwen met mega veel tijd en energie om West-Europa te destabiliseren in geloof naar het thans heersende medische systeem? Ik vraag het mij ernstig af...

Als ik voor dit fenomeen van een voor de maatschappij, en voor de echte Lyme patiënt meer in het bijzonder, ontwrichtende systeem dat niet bijdraagt tot genezing door de publicatie van bergen kul, dan zou ik dit voortaan Beptrails willen noemen.

Die Beptrails trekken helaas het grootste wissel op het algemeen aanvaardbaar krijgen van de ziekte van Lyme. Helaas beseffen de 'sprayers' van dit soort algemene onzin in het geheel niet wat ze aan het doen zijn...

Tulipano schreef:Dankzij jouw grenzeloze kennis, kracht, assertiviteit en doortastendheid liet jouw diagnose Lyme natuurlijk geen 18 jaar op zich wachten. Sterker nog, als jij de praktijk van je arts binnenwandelt, dan staat de man zelfs zijn stoel aan je af en gaat aan de andere kant van zijn bureau zitten.

Sorry, maar je bevestigd met deze reactie helaas nogmaals mijn vermoeden/constatering. Kennis vergaren in doortastendheid was me altijd eigen, nooit anders gedaan. Het ging uiteindelijk mis op Lyme qua assertiviteit, en vooral het gebrek aan kracht.

En als ik op de poli mijn arts tref, dan groeten wij elkaar beleefd, wordt de deur voor me opengehouden, krijg ik de gastenstoel aangeboden, en hij neemt plaats op zijn eigen zetel. Daarna hebben we een luisterend oor voor elkaar, en dat is wat ik zes jaar niet heb mogen smaken...

Tulipano schreef:Wanneer plaats jij op dit forum nou eens een eigen topic/onderwerp in plaats van die van anderen altijd van A tot Z te ontleden, te bekritiseren en forumleden erop af te rekenen?

Niet, ondanks dat ik het wel ooit van plan was, maar wegens krachtgebrek is het r nooit van gekomen. Deze speelt zeker mee: viewtopic.php?f=12&t=8127&p=79467#p79467

Ik heb een goede reguliere arts, die vooral zijn naam, en vooral de behandeling niet op het net wil. Anders zit ie alleen nog maar achter de telefoon...

Groetjes, Wouter

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 9 Nov 2013 2:27

Heel goed en verstandig Foetsie
:toost:

WouterB

Berichtdoor WouterB » Za 9 Nov 2013 2:56

Tulipano schreef:

Heel goed en verstandig Foetsie
:toost:

En het koffie-kransje in verontwaardigd wereldbeeld, wat de 'gewone' Lyme-patiënt dus echt niet verder helpt, hapt dus ook per direct.

Hoe durft men ook maar te twijfelen aan alle 'samenzweringscomplotten' die de wereldleiders over ons uitstorten, zonder dat hebben wij geen 'zinnige' daginvulling meer, en de Privé en de Story hebben we ook al uit.

Schande op degene die ons tracht te ontgoochelen, want bij de gratie daarvan zijn we nog iets!

Groetjes en wel te rusten allemaal,

Wouter

Terug naar “Algemeen”