Man Genezen van Lyme

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Tulipano

Re: Man Genezen van Lyme

Berichtdoor Tulipano » Ma 11 Nov 2013 19:28

Thanx Diesel, voor al het leesvoer. Ik ben me er stukje bij beetje in aan het verdiepen maar dat valt niet mee. Hoop dat je het niet erg vindt als ik binnenkort weer met een lijstje vragen kom. Naar een ding ben ik wel nieuwsgierig. Ik begrijp dat je begeleid wordt door een goede arts, maar dat het een lange weg is met pieken en dalen. Je bent nu zelf ruim 4 jaar met dit protocol bezig. Als je de balans opmaakt, wat voor een cijfer zou je dan geven aan je huidige fysieke situatie t.o.v. 4 jaar geleden? (ik gaf mezelf een 7 toen ik 6 maanden aan de Doxy zat. Maar op dit moment is het weer een 5 :( )

Hoi Joorn,

Ik kom even terug op wat je schrijft over neurotoxinen die worden opgeslagen in de cellen. Op Lymenet Europe kwam ik toevallig een interessant stukje tegen over hoe ziekmakende Prion proteïnen zich van de ene zenuw-/hersencel naar de andere verplaatsen en in het celmembraan samenklonteren: Klikken op 'new video of prion trafficking in nerve cells'
onder: SCIENTISTS OBSERVE INFECTIOUS PRION PROTEINS INVADE AND MOVE WITHIN BRAIN CELLS

http://www.niaid.nih.gov/topics/prion/P ... video.aspx

Misschien moeten we ons bij neuroborrelia iets soortgelijks voorstellen en is dat ook een soort Prion ziekte? Misschien zijn Borrelia Prion proteïnen hetzelfde als neurotoxinen'? Bij dieren en bij mensen met de ziekte van Creutzfeldt-Jakob heeft dit dus fatale neuro degenererende gevolgen. Waarom zou dit bij een Lymepatiënt niet zo kunnen zijn? Denk aan Alzheimer. Misschien beter een apart topic voor dit onderwerp openen?

Meer over Prion proteïnen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prion

Mogelijke trefwoorden: Borrelia Prion neurotoxicity

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 11 Nov 2013 20:44

hoi Tulipano: ik ben niet Joorn, maar: over prionen: dat ken ik alleen van de gekke koeienziekte: Creutzfeldt Jacob idd.
Twee behandelaren zagen het bij mij ook, die gekke koeienziekte.
Maar die ene zei dat het in mijn celgeheugen zit, maar mijn lichaam had er wel mee weten af te rekenen al.
Wat ik van Alzheimer begrijp: dat heeft wel ook te maken met plaquevorming (zou dat ook iets van eiwitten zijn?) in de hersenen.
Plaque in de mond is biofilm in elk geval.
Men noemt Alzheimer ook wel diabetes type III en aluminium schijnt er ook altijd een rol bij te spelen.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 11 Nov 2013 22:26

Hoi bamboe,

dit is wat Pandora (LNE) er van zegt:

Prion IS Spirochetal disease and they knew it always was!!!

en ze verwijst daarbij naar onderstaand foto's:

http://molecularalzheimer.org/files/Cel ... tic_Bb.pdf

(zie: http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... f=5&t=5129)

Als je bedenkt dat de aandoening spongiform encephalopathies (TSE) bij herten ook een prionziekte is en er praktisch geen hert op aarde is die geen Borrelia bij zich draagt, dan zou het me niet verbazen als er ook een link is met Lyme.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Ma 11 Nov 2013 22:38

:!: :shock:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 11 Nov 2013 23:41

Onderwerp over neurotoxinen verplaatst naar: 'Lyme en neurotoxinen'

viewtopic.php?f=22&t=7175&start=60

Diesel

Berichtdoor Diesel » Ma 11 Nov 2013 23:56

Beste Tulipano,

Tulipano schreef:Ik begrijp dat je begeleid wordt door een goede arts, maar dat het een lange weg is met pieken en dalen. Je bent nu zelf ruim 4 jaar met dit protocol bezig.

Idd. ik heb een arts die mij begeleid. Het Marshall Protocol is een lange en geen gemakkelijke weg om te bewandelen. Ik ben in sept 2010 begonnen. Zelfstudie van het protocol is gewenst en noodzakelijk om te begrijpen waar je mee bezig bent.

About the Marshall Protocol

http://bacteriality.com/about-the-mp/

The Marshall Protocol is a medical treatment being used by physicians worldwide to treat a variety of chronic inflammatory and autoimmune diseases including (but not limited to) sarcoidosis, Chronic Fatigue Syndrome, fibromyalgia, Crohn’s Disease, and rheumatoid arthritis. While other treatments for chronic disease use palliative medications in an effort to cover up symptoms, the Marshall Protocol is a curative treatment, which strives to address the root cause of the disease process.

Information about the treatment can be found at the study site, marshallprotocol.com and also at autoimmunityresearch.org. The site is run by the staff of the Autoimmunity Research Foundation, a California-based non-profit agency. Over 200 health professionals are members of the site, and discussions are moderated by volunteer moderators. There is no charge to use the website or the treatment and all patients are welcome to participate.

The FDA has already granted orphan product designations for two of Autoimmunity Research Foundation’s six applications – Sarcoidosis, and Post Treatment Lyme Disease Syndrome (PTLDS, commonly known as chronic Lyme). The Foundation continues to work with the FDA to make effective therapies available in an even wider array of chronic diagnoses.

Length of the Marshall Protocol

http://mpkb.org/home/patients/mp_duration

Tulipano schreef:Als je de balans opmaakt, wat voor een cijfer zou je dan geven aan je huidige fysieke situatie t.o.v. 4 jaar geleden?

Een cijfer geven vind ik moeilijk. Wat ik al heb gezegd het gaat met pieken en dalen. Maar neem maar van mij aan dat ik inmiddels uit een diepe put ben geklauterd. In 2008 na mijn Vit.D crash was ik verworven tot een zombie (zowel fysiek als mentaal). Fysiek zijn momenteel dagelijkse wandelingen, zonder dronken mans gang, van een half uur haalbaar. Tevens ben ik weer in staat om dagelijks piano te spelen. Geen last meer van hyperacusis (wel tinnitus al ruim 30 jaar zowel links als rechts).

Elders het volgende gemeld:

viewtopic.php?f=2&t=3902&start=20

Diesel schreef:Waar ik wel jaren lang last van heb gehad is een haartong, landkaart tong. Ja, werkelijk :arrow:

http://www.thuisarts.nl/haartong

http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1146684244

https://www.google.nl/search?q=candida+ ... 80&bih=949

Met tevens Candida, metaalsmaak en burning mouths syndrome. Meer dan 25 jaar last van gehad. Nu praktisch geheel van verlost na het Vit.D gebruik debacle.
Tevens Vit.D in voeding een paar jaar lang volledig elimineren en niet de zon opzoeken en het MP.Afbeelding

viewtopic.php?f=2&t=8133

Diesel schreef:Na mijn Vit.D crash (2008) maanden in een geblindeerd huis moeten vertoeven en zonlicht weren waar mogelijk was.

Dit is momenteel overdag niet meer permanent nodig slechts frequent van toepassing. Draag wel een speciale (NoIR) bril. Niet meer permanent. Wel in het donker met autorijden. Met name de felle xenon lichten in het verkeer zijn hinderlijk.

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Di 12 Nov 2013 12:18

Varkensvlees bevat in verhouding tot vis, schaal en schelpdieren weinig histamine. Zuurkool is de topper qua histamine. Heb je histamine-intolerantie, dan blijf je daar best af. Histamine op zich is geen schadelijke stof maar kan reacties opwekken bij bepaalde personen. Het aantal gevallen van histamine-intolerantie neemt wel zeer sterk toe.

Dieetmaatregelen kunnen helpen bij lyme. Algemeen wordt aangenomen dat suiker te mijden is.Smoothies bevatten meer suiker dan limonade en zijn dus absoluut niet zo gezond als wordt aangenomen.
Als je histamine-intolerantie hebt, kan je volledig genezen met een dieet. Bij lyme geloof ik daar geen moer van.

Olmesartan is een bloeddrukverlager. Als je lage of normale bloedruk hebt, is het volgens mij zeer gevaarlijk om dit middel te slikken.

Er wordt meestal geadviseerd om hoog gedoseerde ab te slikken, maar Marshall ziet dat anders. Ik denk dat je schade kan oplopen door te zware herxen.

De piste van vitD vind ik interessant , ik ben mij nog wat aan het inlezen. Het werd ook door prof DM aangehaald.

Bamboe, tandplak is een biofilm. Plaque bij Alzheimer en MS zijn verhardingshaarden. Wie weet zijn het misschien ook geen biofilms ?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 12 Nov 2013 12:28

Hoi Diesel,

Het is fijn om te lezen dat je uit je diepe put bent geklommen. Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor.
En hopelijk krijgen de pieken uiteindelijk de overhand en kun je de dalen achter je laten.
Binnenkort het ik een afspraak met de internist i.v.m. een onderzoek naar vasculitis (door mijn chronisch ontstoken slijmvliezen/kleine bloedvaten). Ik zal dan vragen of deze man mijn vit. D waarden ook eens onder de loep wil nemen. Maar aangezien je zelf al aangaf dat men in het reguliere niet erg ontvankelijk is voor dit onderwerp, denk ik dat ik het uiteindelijk door een complementair arts zal moeten laten uitzoeken. Daar heb ik over 2 maanden een afspraak mee. In elk geval bedankt voor het protocol.

Beterschap
Tulip

Haaibrid

Berichtdoor Haaibrid » Di 12 Nov 2013 14:50

Heb onlang mijn kh's opgeschroefd, begrijp die vrees van kh's niet echt, voel me ook beter met wat meer.

Haaibrid

Berichtdoor Haaibrid » Wo 13 Nov 2013 13:05

Begrijp wel dat kh's sommige ziektekiemen voeden maar je bloed glucose gehalte moet toch consistent binnen bepaalde grenzen gehouden worden. Wanneer je minder kh's eet maak je simpelweg meer kh's via gluconeogenese om je hersenen van deze broodnodige energiebron te voorzien. Tenzij je een ketogeen dieet volgt natuurlijk, maar ik voelde me al wazig in mijn hoofd bij circa 50 - 55% energie uit vetten. Wellicht door het dik bloed waarvoor coagulatie factor vIII verantwoordelijk is. Die wordt gestimuleerd door dergelijke hoog vetgehalte diëten. Ook door de zogenaamd gezonde vetten zoals olijfolie. Hoeveel % energie zou volgens jullie maximaal uit kh's mogen komen? Ik wil eindelijk eens een punt zetten achter dit hoofdstuk. Heb alle extremen (hoog vet, laag kh's en het tegenovergestelde) al uitgeprobeerd en ben het een beetje moe om mijn hoofd er over te breken. Dat stressen over de juiste verhoudingen is ook niet gezond.

Terug naar “Algemeen”