Vraag paperwhite over Marshall Protocol

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Diesel

Vraag paperwhite over Marshall Protocol

Berichtdoor Diesel » Ma 4 Nov 2013 14:15

Het volgende bericht is elders geplaatst (topic: Morgellons en teken) door forumlid paperwhite.

viewtopic.php?f=2&t=3902&start=20

paperwhite schreef:Hallo Diesel,

Bedoel je het Marshall protocol voor lyme of vit D.? Het Marshallprotocol voor lyme (lage dosis, langere inname) vind ik een noodzaak bij diegene met zware herxen. Volgens mij kan een herx even veel schade berokkenen als borrelia zelf.

Ik heb sterke lymeverergering door zonlicht. Als ik 's zomers de hele dag buiten ben, kan ik niet meer slapen, zelfs al was het de superontspannenste dag. De vitamine D is bij mij geprikt en daar staat vit D (25-OH D3), normaal. Actief vit D heeft nog niemand geprikt. Niemand wil dat: er wordt mij medische hulp geweigerd. Ik heb het namelijk aangedurfd om een grote instelling aan te vallen. Ik werd bedreigd: als ik naar de pers zou stappen met mijn verhaal, zou ik nergens meer medische hulp krijgen, maar ik krijg dat nu al niet meer.

Zo kom ik weer bij het verhaal van de morgellons. Als grote machtige instellingen (bv universiteit Leuven, Monsanto en vele anderen..) iets te verbergen hebben, gaat dat de doofpot in. Men kan ook nepgegevens creeëren om de schade die er is te camoufleren en terug te kaatsen.
Ik acht het zeker mogelijk dat door genetische manipulatie gedrochten zijn ontstaan. Maar de meeste groenten die we eten zijn vaak al genetisch gemanipuleerd. Wie een tuin heeft kent de bladluisresistente sla. Niet-inheemse Lieve heerbeestjes werden ingezet voor ongediertebestrijding maar vallen nu massaal de inheemse lieveheerbeestjes aan.

De medische wereld is een wereld van vele schaamteloze schurken, de goede witte raven zijn in de minderheid. De vele dokterssoaps met de integere dokters verdoezelt een grauwe realiteit en heeft als enige doel: oplappen van imago. Natuurlijk kijken we daar graag naar: wie droomt er niet van zo een artsen die zoeken tot ze het vinden, die begripvol zijn naar patiënten toe..daar dromen we allemaal van..

Gelet op de specificiteit qua vraagstelling van paperwhite. Zal ik hier inhoudelijk de vraag van paperwhite beantwoorden:

Beste paperwhite,

paperwhite schreef:Bedoel je het Marshall protocol voor lyme of vit D.?

Kan beide. De ontregeling van beide Vit.D metabolieten is een gevolg niet de causatie. Of je voor behandeling van je Lyme en Co voor het Marshall Protocol kiest is een keuze. Momenteel zelf in het vierde jaar MP. :D

paperwhite schreef:Het Marshallprotocol voor lyme (lage dosis, langere inname) vind ik een noodzaak bij diegene met zware herxen.

Zou je dit kunnen toelichten, waarom jij dat noodzakelijk vindt: Lyme patiënten met zware herxen het Marshall protocol?

Bij het Marshall Protocol is de medicatie Olmesartan de sleutel op weg naar herstel. De lage dosis gepulseerde AB is om de bacterie soep te kietelen (verzwakken zeg maar). Heb niet de illusie dat je met AB gebruik al je (intracellulaire) bacteriën kunt elimineren.

Science behind olmesartan (Benicar)

http://mpkb.org/home/protocol/olmesartan

Olmesartan's action as VDR agonist makes it a critical component of the Marshall Protocol. This is evident in patients taking MP antibiotics who do not experience immunopathology until they take olmesartan. For this reason, olmesartan meets the definition of an antibacterial.

Korte samenvatting essentie Marshall Protocol:

De andere kant van het Vit.D verhaal Marshall Protocol

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... rhaal.html

In essentie bestaat het MP uit vier belangrijke componenten, die worden ondersteund door de nieuwste inzichten uit de moleculaire wetenschap.

(1) Het gebruik van een dosis Vit.D receptor agonist; namelijk Benicar/Olmesartan dit is een bloeddruk verlager en heeft een hoge affiniteit met de Vit.D receptor deze wordt ingezet om de door bacteriën gesynthetiseerde eiwitten als mede Vit.D te verdrijven uit de Vit.D receptor (VDR)

(2) Het gebruik van combinaties gepulseerd lage dosis specifieke bacteriostatische antibiotica ter ondersteuning van het eigen afweersysteem.

(3) Uitsluipen eventuele immuun suppressieve medicatie c.q immuun suppressieve therapieën.

(4) Consumptie levensmiddelen met Vit.D vermijden als mede een aantal andere immuun suppressieve levensmiddelen o.a soja (bevat isoflavonen). Tevens Vit.D suppletie, Multi. vit/min suppletie, foliumzuur en ijzer suppl. vermijden (beiden voedt bacteriën) in levensmiddelen zijn deze vitamines en mineralen geen bezwaar, mits het niet verrijkte producten gaat. Patiënten dienen eveneens blootstelling aan (zon)licht te beperken, de huid te bedekken dan wel in te smeren met een sun blocker (zinkoxide zalf), ogen beschermen met speciale (NoIR) zonnebrillen die UV-A en B en IR stralen reduceren.

Trevor Marshall zelf was Sarco patient (7), vandaar dat zijn kennis over de connectie Vit.D en Sarcoidose het grootst is. Maar hij stelt tevens dat pathogenen die verantwoordelijk zijn voor diverse andere aandoeningen allen het Vit.D metabolisme verstoren doordat macrofagen grote hoeveelheden 1,25 D gaan produceren, waardoor uiteindelijk het immuunsysteem de pathogenen niet meer herkend en niet meer kan bestrijden. Een reactie van het lichaam op deze buitenproportionele productie van 1,25 D is het verlagen van de 25 OH. Een lage 25 OH hoeft dus niet op een tekort te duiden, het kan ook een aanwijzing voor een (te) hoge 1,25 D zijn.

paperwhite schreef:Ik heb sterke lymeverergering door zonlicht. Als ik 's zomers de hele dag buiten ben, kan ik niet meer slapen, zelfs al was het de superontspannenste dag.

Ben niet verrast dat door zonlicht je (Lyme)klachten verergeren. Na mijn Vit.D crash (2008) maanden in een geblindeerd huis moeten vertoeven en zonlicht weren waar mogelijk was. Leg dit maar eens uit aan je artsen die de visie aanhangen dan wel 'zwaan kleef aan' in ganzenpas achter de stoet van o.a. de Vit.D Council en Grassrooth opportunisten aanhobbelen.

De door Lyme geïnfecteerde lymfknopen produceren abnormaal 1,25-dihydroxy vitamine D in de macrofagen op plaatsen waar inflammatie haarden van toepassing zijn in tal van organen. Het aanbod Vit.D uit de zon, supplementen etc. wordt in de macrofagen omgezet naar actief Vit.D 1,25-dihydroxy (kortweg 1,25D).

Dr. Klinghardt op het Lyme- congres in San Fransisco (febr. 2005)

http://desiree.rover.holoversity.eu/wp- ... ghardt.pdf

door Désirée L. Röver

Veel patiënten met MS, ALS, Parkinson, autisme, gewrichtsartritis, chronische vermoeidheid, sarcoïdose, en zelfs kanker, blijken besmet met Borrelia burgdorferi. De kip- en- ei- vraag is: is deze infectie de oorzaak van hun ziekte, of is borreliose een opportunistische infectie als gevolg van hun verzwakt immuunsysteem?

Vaak ontwikkelen patiënten vaak sarcoïdose, dat vervolgens meestal niet wordt herkend. De door Lyme geïnfecteerde lymfknopen produceren abnormale hoeveelheden 1,25 dihydroxy vitamine D. Vaak ontwikkelt de patiënt, samen met andere typerende Lyme symptomen, een duidelijke vorm van osteoporose. meestal aan de ruggenwervel. Met waarden boven de 45 toont een 1.25 di-OH vit D labtest de pathologie meestal aan, waarna het Marshall Protocol dient te worden ingezet.

(De 1,25D waarde van 45 is in de meeteenheid pg/ml komt overeen met 108 pmol/l)

Institute Of Tropical Medicine Antwerp

http://itg.content-e.eu/Generated/pubx/ ... alacia.htm

The various vitamin D metabolites are measured in plasma. In healthy people, normal levels for 25-OH-D3 are 25 to 40 ng/mL (62 to 100 nmol/L) and 20 to 45 pg/mL (48 to 108 pmol/L) for 1,25-(OH)2-D3.

Diverse wetenschappers zijn namelijk overtuigd dat o.a. de 'Borrelia burgdorferi' bacterie ook bij Sarcoïdose patiënten gevonden kan worden. Lyme arts Dr. Dietrich Klinghardt is blijkbaar overtuigd dat Lyme patiënten uiteindelijk vanzelf, al dan niet (h)erkend, vaak Sarcoïdose patiënten worden. Wat menig Lyme/Sarcoidose patiënten, ook wel Slymmies genoemd, met elkaar gemeen hebben is een ontregeld D metabolisme, namelijk een lage 25D waarde met een (te) hoog 1,25D waarde.

Vit.D supplementen (brandstof) gebruik bij een reeds te hoog 1,25D is olie op een reeds smeulend dan wel brandend vuur. Artificieel (verborgen Vit.D toegevoegd dan wel verrijkt) in voeding is eveneens brandstof voor de 1,25D (waarvan acte :( )

paperwhite schreef:Maar de meeste groenten die we eten zijn vaak al genetisch gemanipuleerd.

Niet alleen groenten wordt gemanipuleerd, het reikt verder dan dat ...

Secosteroïd Vit.D en voeding: Verrijking niet verplicht, toevoeging ook niet verboden.

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... jking.html

paperwhite schreef:De vitamine D is bij mij geprikt en daar staat vit D (25-OH D3), normaal. Actief vit D heeft nog niemand geprikt. Niemand wil dat: er wordt mij medische hulp geweigerd.

De Vit.D3(25-OH)bepaling is een onbruikbare test zonder een Vit.D 1,25-dihydroxy bepaling. Vit.D is geen vitamine, het is een set van metabolieten die in balans zijn bij een gezond persoon, maar die uit balans raken wanneer de patiënt ziek wordt.

Gelet op je klachten (zie o.a. dr. Klinghardt etc.) is het aanvullend van belang dat naast de 25D tevens de actief Vit.D 1,25 bepaald wordt. Zie dit hoe dan ook voor elkaar te krijgen. Wellicht is de strategie die Savan je heeft aangereikt een optie indien je HA in gebreke blijft.

Vit.D bepaling: 25D en 1,25D zijn klinische markers in auto-immuun ziekten.

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... _6367.html

Wellicht zijn bovenstaande info bronnen van toegevoegde waarde.

Beterschap,

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

paperwhite

Re: Vraag paperwhite over Marshall Protocol

Berichtdoor paperwhite » Di 19 Nov 2013 12:36

Hallo Diesel,

Je verwijst ook naar een blog over vitamineb12 tekort. Ik heb alvast geen tekort aan actief B12 en ik heb toch een forse lyme met nogal ernstiger klachten zoals spieratrofie, radiculitis, artritis..

Diesel

Re: Vraag paperwhite over Marshall Protocol

Berichtdoor Diesel » Di 19 Nov 2013 13:09

Beste paperwhite,

Ik verwijs je naar twee Vit.D onderwerp artikelen om ze te lezen voor meer inzicht, weet niet of je dit ook gedaan hebt, in het tweede artikel wordt ook Lyme aangehaald :wink:

Secosteroïd Vit.D en voeding: Verrijking niet verplicht, toevoeging ook niet verboden.

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... jking.html

Vit.D bepaling: 25D en 1,25D zijn klinische markers in auto-immuun ziekten.

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... _6367.html

Een fragment uit bovenstaand artikel:

Vitamin D and mucosal immune function (30)

Citaat: Vitamin D/VDR have multiple critical functions in regulating the response to intestinal homeostasis, tight junctions, pathogen invasion, commensal bacterial colonization, antimicrobe peptide secretion, and mucosal defense. Interestingly, microorganisms modulate the VDR signaling pathway.

Citaat: Studies have indicated that the dysregulation of VDR may lead to exaggerated inflammatory responses, raising the possibility that defects in Vitamin D and VDR signaling transduction may be linked to bacterial infection and chronic inflammation.

Citaat: A number of autoimmune diseases have been shown to be reversed by gradually restoring VDR function with the VDR agonist olmesartan and subinhibitory dosages of certain bacteriostatic antibiotics [25]. Diseases showing favorable responses to treatment so far include systemic lupus erythematosis, rheumatoid arthritis, scleroderma, sarcoidosis, Sjogren’s syndrome, autoimmune thyroid disease, psoriasis, ankylosing spondylitis, Reiter’s syndrome, type I and II diabetes mellitus, and uveitis [25].

Citaat: Researchers have also warned against the usage of Vitamin D in infectious and autoimmune diseases [10,25]. Increased levels of Vitamin D in the immune system may contribute to the dysfunction of nuclear receptors and subsequent negative consequences for immune and endocrine function.

paperwhite schreef:een forse lyme met nogal ernstiger klachten zoals spieratrofie, radiculitis, artritis..

Omdat je forse Lyme hebt met nogal ernstige klachten o.a je spieren is een 1,25D bepaling van belang.

A Review - Vitamin D and Calcium in Sarcoidosis

http://www.sarcinfo.com/calcium.htm

High levels of the 1,25-D hormone affect muscle function, especially the cardiac muscle[8,9,10]. It is thus critical for a Clinician to measure this hormone and keep its level under control.

Hoge 1,25D waarden beïnvloedt de spierfunctie. in het bijzonder de hart spier. Het is dus cruciaal voor een arts, een meting van dit actieve hormoon en de hoogte onder controle te houden.

Naked at Noon, Understanding Sunlight and Vitamin D.

http://www.sunlightandvitamind.com/samples.htm

If you suffer from any autoimmune disease and/or chronic fatigue syndrome, have both your 25(OH)D and 1,25(OH)2D tested.

Wanneer u lijdt aan een auto-immuun aandoening en/of het Chronisch Vermoeidheid Syndroom, laat beide Vit.D metabolieten zowel de 25D en 1,25D testen.

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

Terug naar “Algemeen”