help

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
heamla

help

Berichtdoor heamla » Vr 13 Dec 2013 22:51

Mijn zoon heeft lyme. Hij gebruikt nu ruim een week antibiotica. Het probleem is dat hij al enkele weken overal boos om wordt. Een normale vraag kan al resulteren in een woedeaanval. Vragen over hoe hij zich voelt zijn helemaal funest. We lopen hier in huis op onze tenen uit angst om een woedeaanval uit te lokken.
Is dit een bekend verschijnsel bij lyme?
Wat moet ik hiermee doen? Ik ben bang, is hij te laat met antibiotica begonnen?
Ook ben ik bang voor zijn woede.
Kan iemand me tips geven?
Alstjeblieft help me.

Een bezorgde moeder.

bamboe

Re: help

Berichtdoor bamboe » Vr 13 Dec 2013 22:54

hoi Heamia, het uitroeien van een infectie gaat vaak gepaard met een overschot aan afvalstoffen in het lichaam.
Er zijn veel soorten ontgiftigingsverschijnselen, maar geprikkeldheid hoort er zeker bij.
Veel water drinken en rust nemen, als je je zoon zover kan krijgen.
Een andere goede maatregel zou zijn: probiotica zonder suiker of kunstmatige zoetstoffen 2 uur bij de antibiotica vandaan geven aan je zoontje om de darmflora goed op peil te houden.

Sterkte!

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 13 Dec 2013 23:00

Hallo Heamla,

Welkom op Lymenet. Stemmingswisselingen kunnen inderdaad een uiting zijn van Lyme. Een weekje antibiotica is erg kort dus misschien verbetert de situatie naarmate jullie zoon langer slikt. Voor hoeveel dagen/weken krijgt hij antibiotica voorgeschreven? En hoelang had hij al Lymeklachten voordat de ziekte werd gediagnosticeerd? Hopelijk krijg je meer tips. Maar je kunt ook contact opnemen met Stichting Tekenbeetziekten. Die heeft een speciaal contactadres voor ouders met kinderen met de ziekte van Lyme:

http://www.tekenbeetziekten.nl/contact- ... stichting/

Sterkte Heamla, en misschien iets minder er boven op zitten als jullie zoon zo reageert. Hij voelt jullie bezorgdheid en liefde ongetwijfeld evengoed. :wink:

heamla

Berichtdoor heamla » Vr 13 Dec 2013 23:05

Beste Bamboe, dank je voor je snelle reactie. Mijn zoon zit bij de landmacht. Rust is er helaas niet bij, veel drinken waarschijnlijk ook niet. Ik heb geprobeerd om hem opnieuw naar de arts te laten gaan, maar dit doet hij niet. Hij heeft ook weken gewacht met naar de arts gaan toen ik de ring op zijn huid zag en lyme vermoedde.
Probiotica ga ik morgen meteen halen. Goede tip.
Wat moet ik me voorstellen bij ontgiftigingsverschijnselen?

heamla

Berichtdoor heamla » Vr 13 Dec 2013 23:14

Beste Tulipano, hij slikt nu 10 dagen antibiotica. Hoe lang hij hij al klachten heeft weet ik niet wel weet ik dat hij 3 maanden geleden 3 dagen koorts heeft gehad en enkele weken later een paar dagen flink hoofdpijn.
Ik zit hem absoluut niet op zijn huid, hij is ook niet veel thuis. Echter een doodsimpele opmerking als: wat ben je vroeg thuis, niet druk op de weg? lokt zijn woede al op. Ik krijg dan woedend te horen dat hij zeker niet welkom is, en hij gaat kwaad de deur uit.
P.s. hij is 19

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 13 Dec 2013 23:39

Wat moet ik me voorstellen bij ontgiftigingsverschijnselen?

Hallo Heamia, de volgende symptomen kunnen wijzen op ontgiftiging: verergering van klachten: bijv. hoofdpijn, gevoel van onbehagen, diarree, misselijkheid, koude voeten, toegenomen pijn waar dan ook en gewrichtspijnen en vermoeidheid. Ik ben er vast nog heel veel vergeten.

Sterkte!

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 13 Dec 2013 23:45

Heamla, Lyme gaat doorgaans gepaard met extreme vermoeidheid. Uiteindelijk loopt de patiënt hierdoor op zijn/haar tandvlees waardoor het lontje aanzienlijk korter kan worden.
Daarnaast sterven er zoals Bamboe schreef, bacteriën af door de medicatie. Hierdoor ontstaan er toxinen die ook nog eens allerlei reacties kunnen geven. Ik denk dat het nog even afwachten is. En hopelijk heeft jullie zoon minimaal 4 weken antibiotica voorgeschreven gekregen. Mocht dat niet zo zijn, probeer er dan op aan te dringen bij jullie huisarts dat de kuur wordt verlengd. Ik snap dat het, i.v.m. met het werk van jullie zoon, moeilijk is om veel te rusten. Maar geloof me Heamla, dat is, naast veel drinken, gezonde voeding en probiotica echt een must. Het immuunsysteem staat nu onder grote druk en kan wel wat ondersteuning gebruiken.

eus

Berichtdoor eus » Vr 13 Dec 2013 23:47

Misschien Bartonella als co-infectie? Daarbij staan stemmingswisselingen wel voorop, naast pijnlijke voetzolen, pijn in de schenen.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

heamla

Berichtdoor heamla » Za 14 Dec 2013 10:14

Hij heeft voor 2 weken antibiotica voorgeschreven gekregen, doxycycline. Contact opnemen met zijn arts kan ik niet, het is een arts van defensie. Ik kan alleen proberen om er op aan te dringen bij mijn zoon om naar zijn arts terug te gaan, maar dat lukt tot dusver niet.
Ik ken verdorie mijn zoon niet meer terug.
Of hij last heeft van voetzolen en schenen weet ik niet, ik ga dit later vandaag proberen te vragen.

flouwertje

Berichtdoor flouwertje » Za 14 Dec 2013 13:15

Halo Heamia,

Wat naar dat je je zoon niet meer herkend. Woede aanvallen komen zeker voor bij Lyme, maar zoals hier geschreven wordt ook bij Bartonella. De twee weken antibiotica die door de arts wordt voorgeschreven is in veel gevallen niet voldoende. Als er niet lang genoeg behandeld wordt met antibiotica, kunnen er later weer klachten optreden die van mild tot zeer ernstig kunnen verlopen. Het is beter om minimaal vier weken antibiotica te nemen zoals hierboven worden genoemd, om te voorkomen dat hij later (ernstige) klachten krijgt. Je kan contact opnemen met Stichting Tekenbeetziekten voor meer informatie en over de duur van antibiotica. Als hij klachten blijft houden is het het best om een arts te zoeken die je zoon langer zou willen behandelen. Ook hier kan Stichting Tekenbeetziekten advies over geven. Heel veel succes en sterkte!

Terug naar “Algemeen”