help

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
MamaAns

help

Berichtdoor MamaAns » Ma 20 Jan 2014 19:12

Hallo ik ben Angela ben 26 jaar oud.
ik vanaf mijn 11e jaar tot aan mijn 26e jaar 6 x een aangezichtsverlamming gehad.
nu inmiddels 4 jaar niets weer gehad.
ik krijg nu veel pijn en met name hoofdpijn soms op verschillende plaatsen
ben heel erg moe vooral na even stofzuigen of dweilen dan zweet ik het uit en ben ik uitgeput.
soms duizelig en lijk ik wel een evenwicht verlies te hebben.
aangezichtspijn al weer een tijdje en een warm branderig gevoel in de benen
ook mijn polsen doen soms erg pijn en de nek.

ik heb gekeken op symptomen en er komen veel overeen
maar na al die keren dat ze onderzoeken hebben gedaan is er geen stof van lyme of wat gevonden
waarom nou die 6 keer dat is een raadsel van vele artsen in nederland die mij hebben gezien.

wie weet wat ik moet doen ik word gek van deze dingen en telkens maar te horen nee het is niks en we kunne niets doen .

groetjes angela

Foetsie

Re: help

Berichtdoor Foetsie » Ma 20 Jan 2014 19:55

Hallo Mama Ans,

Graag wil ik op je bericht reageren.
Omdat je zegt dat je getest bent en dat er geen stof van lyme bij jou is gevonden.

Ik weet natuurlijk niet welke testen er bij jou zijn gedaan.
Maar als je de Elisa test bedoelt, dan is deze test sowieso zeer omstreden.

Eigenlijk ben je aangewezen op de symptomen om te kunnen weten of je al dan niet lyme hebt.
En natuurlijk op de rode ronde plek die ontstaat na een tekenbeet, maar als je geen tekenbeet kunt herinneren, ben je genoodzaakt om te kijken naar de klachten die je hebt en hebt ontwikkeld in de loop van de tijd.

Wel zou je bv een afspraak kunnen gaan maken met Berlijn test voor lyme:
www.imd-berlin.de Tel.0049-30 77 001 22

Ik geloof dat er hier ook wel aardig goed getest wordt naar wat ik heb begrepen.

Of anders wat ook goed is een afspraak maken met Pro Health in Weert.
Het tel. nr. staat op hun site vermeld

Sterkte toegewenst van Foetsie

MamaAns

Berichtdoor MamaAns » Di 21 Jan 2014 11:37

Hallo foetsie bedankt voor je reactie ik heb vanmiddag een geprek met mijn huisarts. ik weet idd niet welke test er destijdsgedaan is en of het 1x is gedaan of bij ''zeg maar'' 3 vd 6 aangezichtsverlammingen. Ik las ook een verhaal van iemand die niets in het bloed had maar het toch wel had. Dat is toch vreemd? Nogmaals bedankt

Elly W

Berichtdoor Elly W » Di 21 Jan 2014 12:02

MamaAns schreef: Ik las ook een verhaal van iemand die niets in het bloed had maar het toch wel had. Dat is toch vreemd?

Hallo Ans,

Eigenlijk is dat niet zo vreemd, want de bacterie zit maar kort in het bloed en gaat daarna in de weefsels zitten.
Bij mij is nog nooit een positieve bloedtest gedaan, en ik heb wel een rode kring gehad, en dat is een zeker teken voor besmetting.
Sterkte!

Gr. Elly.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 21 Jan 2014 12:05

hallo Angela,
omdat de testen op de ziekte van lyme onbetrouwbaar zijn, geldt ook een beperkt aantal klinische klachten / symptomen als indicatie voor lyme.
1 daarvan is de halfzijdige gezichtsverlamming.
Men zou lyme in jouw geval als optie zeer serieus moeten overwegen Angela.

Probeer wat Foetsie zegt: een afspraak te krijgen ook bij pro health om een LTT-test te laten uitvoeren, liefst via je huisarts.
De LTT-test is betrouwbaarder dan de testen die je normaal via de huisarts kan laten doen.
Vraag je huisarts om medewerking daarbij en vraag anders vast de prikformulieren per mail op via pro health: kun je vanmiddag aan de slag.

Of: je kunt 1 van deze artsen per telefoon vragen of zij voor jou opdracht willen geven voor een goede lyme-test: viewtopic.php?f=2&t=7646
Vraag eerst voor je tot een consult besluit of deze artsen volgens de richtlijnen van de ilads http://www.ilads.org -internationale lymevereniging voor artsen- handelen.
Hier http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=63 vind je de samenvatting van de ilads-richtlijnen in het nederlands als je naar beneden scrollt.
Probeer anders ook eens contact op te nemen met de http://www.lymevereniging.nl of http://www.tekenbeetziekten.nl
Zij hebben beide een contact-hulptelefoon.

sterkte!

Troptard

Berichtdoor Troptard » Wo 22 Jan 2014 0:06

Hoy

Hier ietswat het zelfde verhaal,ze zien aan antistoffen dat ik lyme had en dat is het enige verschil met jou,ik zou kerngezond moeten wezen volgens de artsen maar had net als jij ook aangezichtsverlammingen,ook na mijn genezenverklaring !
Zoals hierboven beschreven niet opgeven en toch eens denken aan test in weert of duitsland

Alvast veel sterkte !!
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Terug naar “Algemeen”