ik ben nieuw hier! aantal vraagjes

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Ann18

ik ben nieuw hier! aantal vraagjes

Berichtdoor Ann18 » Di 29 Apr 2014 22:07

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken schijn ik ook de ziekte van lyme te hebben.
Een test, die bestaat uit 3 kleinere testen (c6, igm en igg), was bij mij 3 x de c6 positief. Dus vond het niet helemaal duidelijk?!
Ook heb ik een vitamine b12 tekort, oorzaak onbekend. Kan natuurlijk door de lyme komen heb ik begrepen?!
Loop al jaren met vermoeidheidsklachten, hoofdpijn, gewrichtspijnen, maagklachten, angsten, prikkelbaar, ongeconcenteerd, Koude en altijd zere voeten... noem maar op... Is dan 4 weken doxycycline genoeg?! Gebruik het nu 2 weken en voel me nog geen haar beter.. Heb pas in juni weer een bezoek bij de internist.

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.

Dank alvast :-)

Groetjes

abx

Re: ik ben nieuw hier! aantal vraagjes

Berichtdoor abx » Wo 30 Apr 2014 1:21

Ook heb ik een vitamine b12 tekort, oorzaak onbekend.Kan natuurlijk door de lyme komen heb ik begrepen?!
Ja.
Loop al jaren met vermoeidheidsklachten, hoofdpijn, gewrichtspijnen, maagklachten, angsten, prikkelbaar, ongeconcenteerd, Koude en altijd zere voeten... noem maar op... Is dan 4 weken doxycycline genoeg?!
Nee meestal niet, maar dat had je zeker zelf al uitgevonden, omdat je de vraag zo stelt.

Zie ILADS richtlijn:
http://www.borreliose.nl/Literatuur/ILADS%20richtlijnen.pdf

Koude en altijd zere voeten
zoek ook naar co-infecties!.....Bartonella?

rongenbosch

Berichtdoor rongenbosch » Wo 30 Apr 2014 19:29

Ik moet nog naar internist, maar bij bloedtest was Lyme al geconstateerd, ik vrees dat ik het ook al vele jaren heb, en onder andere ook bijna altijd pijnlijke voeten, overige symptomen v Lyme heb ik eigenlijk voor 99%. Triest dat "wij" steeds naar huis werden gestuurd met "leer er mee leven" het is van de stress, overgang, suiker....jaja mooi niet dus :cry:

Ann18

Berichtdoor Ann18 » Do 1 Mei 2014 11:00

Bedankt abx voor je berichtje. 4 weken antibiotica is dus niet genoeg als ik nu precies 2 weken antibiotica slik, en me precies nog zo voel als voor de antibiotica?! Wat kan ik het beste doen? Nog een kuur, welke dan? En hoelang? Heb eigenlijk pas half juni weer een afspraak...dus zou dan eerder kunnen bellen met de assistente..

Ik had alleen de c6 positief van de test, geen igm en igg. Weet niet of de internist dan ook gelooft dat ik echt lyme heb, en vraag me dus af of hij hier aan wil mee werken.

Rongenbos, erg he die huisartsen!!! Ik heb ok al achter zoveel dingen aangezten, omdat zei maar niet wilde mee werken, vooral met mijn b12 tekort, ook een "ziekte" waar ze niet weten mee om te gaan!! Succes, ik hoop dat je de juiste behandeling krijgt.

abx

Berichtdoor abx » Do 1 Mei 2014 21:13

Wat kan ik het beste doen? Nog een kuur, welke dan? En hoelang? Heb eigenlijk pas half juni weer een afspraak...dus zou dan eerder kunnen bellen met de assistente..
Maak de kuur af, Zorg dat je een plan B hebt voor het geval dat je internist niet wil verlengen als dat nodig is.

Weet niet of de internist dan ook gelooft dat ik echt lyme heb, en vraag me dus af of hij hier aan wil mee werken.
Ja, Ik vrees dat het zo zal gaan.

Plan B: zoek een Lyme kundige arts die er om bekend staat patiënten langdurig te behandelen.

Sterkte.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 2 Mei 2014 11:36

Hallo Ann,

In aanvulling op de adviezen van abx:

Misschien heb je wat aan onderstaand topic:

viewtopic.php?f=2&t=7646&p=74917&hilit=LYMEARTSEN#p74917

Deze artsen zijn vrijwel allemaal big geregistreerd, lid van de AVIG en, in tegenstelling tot wat enkele prominente forumleden beweren, hebben ze een kennis van de ziekte van Lyme en co-infecties die doorgaans verder gaat dan wat in het reguliere wordt gezien. Ze zijn goed thuis op het gebied van Lyme testen en behandelen indien nodig ook met antibiotica. Ben je aanvullend verzekerd dan krijg je de consulten tot een maximum vergoed.

P.S. Informeer voor zover mogelijk op voorhand naar de tarieven. Dat bespaart je onaangename verrassingen. :wink:

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 3 Mei 2014 17:20

Bovendien kun je enkele medicijnen via de belasting weer terug vragen

abx

Berichtdoor abx » Za 3 Mei 2014 17:31

Bovendien kun je enkele medicijnen via de belasting weer terug vragen

Ho ho, je kunt de kosten boven een bepaalde drempel aftrekken van je inkomen voor de inkomstenbelasting (als je inkomsten hebt). Dat is toch even wat anders.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 3 Mei 2014 17:39

Ja, dat is waar
Je kunt het i.i.g. ieder jaar bij de belasting formulieren invullen en dan krijg je iets terug.
Scheelt alweer een beetje in de financien toch?

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 3 Mei 2014 20:21

Hallo Ann,

Kijk ook eens hier op deze site:

Artsenvereniging voor integrale geneeskunde:
http://www.avig.nl/

Terug naar “Algemeen”