samento-druppels op. Ergens in een winkel nieuwe te koop?

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
sportliefhebber

samento-druppels op. Ergens in een winkel nieuwe te koop?

Berichtdoor sportliefhebber » Wo 14 Mei 2014 8:31

De titel zegt het eigenlijk al. Mijn samentodruppels zijn bijna op (kan er straks misschien nog voor één keer uithalen). Nu heb ik op de één of andere manier gedacht dat het flesje nog vrij vol zat :? en had nog geen nieuwe besteld. Vanmiddag en vanavond moet ik het eigenlijk ook weer nemen, maar als ik het online bestel is het pas morgen binnen.
Weet iemand of het ook te koop is bij een winkel als bijv. de tuinen? Ik kan natuurlijk even gaan kijken, maar misschien weet iemand hier waar het verkrijgbaar is.

savan

Re: samento-druppels op. Ergens in een winkel nieuwe te koop

Berichtdoor savan » Wo 14 Mei 2014 8:59

Je kan contact opnemen met parfum deo .nl.
Zij hebben cats claw tinctuur 15 ml voor rond de 20 euro.
tel:06-12895017
Misschien kan je het afhalen, hun adres is Douwe van epemastraat 35 koudum.
Is misschien niet naast de deur voor je dat weet ik niet.
Ze staan ook op marktplaats hiermee.(met cats claw)

sportliefhebber

Berichtdoor sportliefhebber » Wo 14 Mei 2014 9:09

Oh, dat had ik er niet bij gezet! Ik woon in Utrecht :)
Niet echt naast de deur dus. Ik heb bij mijn ouders nog wel een flesje staan, maar ook dat is een stuk reizen. Daarom dacht ik... misschien kan ik het ergens in de stad kopen.

Elly W

Berichtdoor Elly W » Wo 14 Mei 2014 10:42

Je kunt bij diverse winkels on-line samento kopen. Bij de Roode Roos, maar dan moet je lid zijn van de patientenvereniging of een recept hebben.
Ik bestelde het ook wel bij Accense, daar wordt het heel vlot geleverd. Als je vandaag besteld en betaald heb je het morgen of overmorgen. Meestal is het gewoon op voorraad.
http://www.accense.nl

Succes!

Gr. Elly.

elssp

Berichtdoor elssp » Wo 14 Mei 2014 10:53

Ik volg op een excel schema wanneer ik best bij bestel en knip ook een zijrand van de plakker over de Samento om goed te zien hoeveel ik nog heb.
Excellijstje stuur ik op aanvraag door als je een PM stuurt met je protocol.

sportliefhebber

Berichtdoor sportliefhebber » Wo 14 Mei 2014 21:47

Nog bedankt voor jullie tips. Ik kon er ook nog voor de tweede keer samento uitkrijgen (10 druppels per keer) en hopelijk straks ook nog een keer. Dan is ie echt leger dan leeg :D .
Heb nieuwe druppels besteld op accense.nl en heb ze als het goed is dan morgen al binnen. Ze leveren lekker snel!
Uiteindelijk niet naar de winkel geweest. Beetje een off-day was vandaag, dus ben niet veel uit bed geweest (nu wel). Maar goed, als het er morgen een beetje vroeg zou zijn, heb ik dus niks gemist.
Goede tip elssp, om op die manier bij te houden hoeveel er nog in het flesje zit.

DeWadloper

Berichtdoor DeWadloper » Wo 16 Jul 2014 7:46

Er zijn veel dingen te koop bij kaardeshop.nl
Goedkoper dan wat ik hier voorbij zie komen, dus misschien de moeite waard om een kijkje te nemen.
Via die site kwam ik zelfs een pagina tegen waar de kaardeboltinctuur nog goedkoper wordt aangeboden. Als je diegene durft te vertrouwen is dat natuurlijk een goede optie. Ik zelf ga het in ieder geval proberen.

sportliefhebber

Berichtdoor sportliefhebber » Vr 25 Jul 2014 13:15

Dat is inderdaad een stuk goedkoper... Alleen, het viel me op dat de samento op die site een veel hoger alcoholgehalte heeft. Betekent dat dat er in verhouding minder Cats Claw in zit??

Daisy

Berichtdoor Daisy » Za 26 Jul 2014 20:35

Ik heb de Samento van Nutramedix besteld via de Roode Roos en kost dan 31,45 voor 30 ml. Maar nu heb ik ook erbij tabletten gekocht. Ze werken wat milder dus misschien eerst deze vorm opbouwen en daarna de sterktere variant van de druppels nemen. Ik ga het gewoon uitproberen!
De eerste keer dat ik met de kuur van de druppels begon heb ik behoorlijke herxheimer-reacties gehad. Zo erg dat ik moest stoppen.
Nu ga ik volgende week weer beginnen, maar gebruik eerst om mijn lichaam te laten wennen deze tabletten van het merk: New Care
l-Lysine + Cat's Claw
er zitten 60 tabletten in en moet 3 x p.d. ingenomen worden. Het is kost bij de Roode Roos ongeveer € 10. Bij een goede Natuurwinkel te koop of bestellen, maar dan kosten ze €12. Ik ben er hier natuurlijk ook snel doorheen.
Ik begin maar met 1x per dag en dan opbouwen. Als dit op is begin ik met 1 druppel Samento en dan langzaam opbouwen, daarbij dan de Pinella om te ontgiften. En veel water drinken!
Ik hoop dat het gaat helpen. Ja een dure hobby! :wink:

Daisy

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 26 Jul 2014 22:05

sportliefhebber schreef:Alleen, het viel me op dat de samento op die site een veel hoger alcoholgehalte heeft. Betekent dat dat er in verhouding minder Cats Claw in zit??

Eigenlijk is het product zoals het op die site staat een aftreksel van cat's claw
De naam Samento is hier dus eigenlijk niet van toepassing.
Waarom het toch Samento heet zou je eigenlijk aan de verkoper van die site moeten vragen

De Samento zoals het onder de merknaam nutramedix wordt verkocht is weliswaar ook cat's claw, maar dan een bewerkte vorm van cat's claw.
Dwz er zitten bv. geen TOA's in en er zijn nog een aantal bewerkingen, er is voldoende te vinden hierover online.

Hoogstwaarschijnlijk is dit ook het punt waarom de alcohol percentages van elkaar verschillen.

Het zijn dus verschillende producten van hetzelfde kruid.

De verwarring ontstaat omdat de cat's claw uit de bovengenoemde site eigenlijk een ander product is dan de samento van nutramedix, hoewel ze beide hetzelfde kruid gebruiken, is de bewerking en dus de samenstelling duidelijk anders.

Terug naar “Algemeen”