even voorstellen

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
Robd

even voorstellen

Berichtdoor Robd » Di 3 Jun 2014 23:07

Hoi
Ik ben dus Rob en ben 42 en kom uit Assen.

Voor 2 maande terug ben ik met spoed naar de eerste hulp geweest aangezien ik een scheef gezicht had.
Daar werd dus gelukkig (had ook wat anders kunnen zijn) ziekte van Bell geconstateerd. (achteraf weet ik niet of je je later wel gelukkig mag achten)
Moest na het weekened maar even bij de huisarts langs om hem te laten kijken en hoe verder. Hij vond het toch maar beter om mijn bloed te laten testen op lyme en dat is dus gebeurt.
Uitslag was dan ook positief en kreeg doxicicline voor 14 dagen mee (voor de Bell had ik al 14 dagen pretnisolon).
Nu begin ik na veel lezen toch vragen te krijgen of ik al langer last ervan heb of de laatste weken.
Begn van het jaar heb ik al een teelbal onsteking gehad en kom die ook als 1 van de mogelijke symptomen tegen.
Ook heb ik gelezen dat restles leg syndrome ook een symptoom kan zijn en hier slik ik al jaren sifrol voor.

Het ergste op dit moment is het erg moe zijn wat de ene dag beter gaat dan de ander en het best erg prikkelbaar zijn.

Ik heb ook weer een afspraak gehad bij de huisarts hier over en heb bijna met ods gratie nog een kuur doxicicline voor 14 dagen gekregen en ja het zou nu eigenlijk wel al genezen moeten zijn maar voor mijn rust wou hij dit dus nog wel voor me doen.

Dat is wel ongeveer mijn verhaaltje tot nu toe.

bamboe

Re: even voorstellen

Berichtdoor bamboe » Di 3 Jun 2014 23:28

hallo Rob, alvast een vraag aan je:

hierover:
voor de Bell had ik al 14 dagen pretnisolon

Vraagje: bedoel je : in tijd gezien voordat je Bell kreeg?
Want: predniso(lo)n is geen aanrader ivm de ziekte van lyme omdat het juist de deur verder openzet voor infecties als de ziekte van lyme: viewtopic.php?f=4&t=5939
Lijkt mij dat bij Bell men eerst moet uitsluiten dat/of je lyme of andere infecties hebt, alvorens men dit middel aan jou voorschrijft.

Sterkte

Robd

Berichtdoor Robd » Di 3 Jun 2014 23:32

pretnisol kreeg ik mee voor de behandeling van bell

abx

Berichtdoor abx » Wo 4 Jun 2014 0:48

pretnisol kreeg ik mee voor de behandeling van bell
:cry:

Ik kijk nergens meer van op, maar pretnison bij Lyme is schandalig, het is immers zonder onderzoek aannemelijk dat een Bell's parese Lyme als oorzaak heeft.
Ik hoop dat je het ondertussen niet meer neemt (?)

Mogelijk heb je (nu) ook meer antibiotica nodig, eventueel ook ceftriaxon.

Robd

Berichtdoor Robd » Wo 4 Jun 2014 9:27

Nee pretnisolon had ik 14 dagen. Dus een overlap va 1 week tegelijk met AB. Nu dus nog met veel moeite nog weer voor 14 dagen een kuur mee gekregen alleen wel de halve dosis van de eerste 14 dagen. Mag van de week nog wel een keer bloed laten prikken.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 4 Jun 2014 10:29

hoi Rob, bloedprikken waarop?
Als het bloedprikken is op lyme dan is de testuitslag niets waard want de antibiotica die onderdrukt de antistoffenvorming voor lyme.
Je moet eerst minimaal 2-3 maanden wachten na de laatste antibioticapil met testen op lyme wil die test iets zinnigs kunnen zeggen over een lyme-infectie in je lijf.

flouwertje

Berichtdoor flouwertje » Do 5 Jun 2014 17:42

De duur van de antibiotica kuur die jij krijgt is vaak te weinig om de bacterie te bestrijden. Laat je dus niet afschepen door de huisarts dat het geen Lyme meer kan zijn. Helaas weten huisartsen veel te weinig over Lyme en sturen ze patienten met een (vaak te) korte antibioticakuur naar huis.

Robd

Berichtdoor Robd » Za 14 Jun 2014 8:10

Hoi
Uitslag van het bloed was er en ja zoals verwacht was er niks mis mee.
Dus ja als dat zo is zou ik blij zijn maar heb toch erg mijn twijfels.
Want waarom voel ik me nog zo moe en beginnen mijn benen me steeds meer te plagen en ook steeds vaker een ligt gevoel in mijn hoofd. Ook heb ik sinds een paar dagen last van mijn duim en voelen me vingers stijver aan.

En dan nog een vraag bij symptomen staat Bell beschreven bij fase 2 (wat ik overal zie) dus dan zou 100mg Doxy toch ook veel te weinig moeten zijn volgens de richtlijnen zoja moet ik daaar ook maar weer eens met de dokter over praten.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 14 Jun 2014 9:10

hoi Robd, ik mag hopen dat de ogen van je arts nu open gaan dat het niet de patient is die niet klopt, maar de richtlijnen waar je arts geacht wordt zich aan te houden.
Het zijn overigens richtlijnen en geen wetten in steen, dus je arts mag er zeker van afwijken.
Alleen gebeurt het zo weinig.

anonymous777

Berichtdoor anonymous777 » Zo 29 Jun 2014 3:11

Hoi RobD,

Ik heb zelf de ziekte van Lyme. Vrij recent ontdekt. Ik loop er al langer mee. Ook heb ik aangezichtsverlamming gehad in een lichte vorm.

Bij mij was het duidelijk dat ik al jaren besmet was met de bacterie.

Ik heb eerst 3 weken 200mg doxy gehad. Daarna nogmaals 3 weken 200mg en waarschijnlijk zit ik nog een jaar aan deze dosis vast. De borellia bacterie (kan) ongevoelig zijn voor de antibiotica. Er zijn ook mensen geholpen bij een korte kuur maar er zijn ook (veel) mensen die langere kuren nodig hebben en soms ook hogere doses om te genezen.

Mocht je klachten houden en je huisarts kan je niet verder helpen zou ik eens contact opnemen met een Lyme centrum. Als je daar niet verder geholpen kunt worden dan zou ik hier nog eens vragen naar overige opties.

Terug naar “Algemeen”