behandeling gestart

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
anonymous777

behandeling gestart

Berichtdoor anonymous777 » Do 19 Jun 2014 22:56

Hoi allemaal,

Een tijdje terug heb ik een topic geplaatst op dit forum.

viewtopic.php?f=4&t=8566 hier is hij dan.

Ik heb 3 weken doxycycline gehad. (1 week minocycline maar ik ben hier of allergisch voor, of de herxheimers (ik had problemen met realiteit en fantasie uit elkaar te houden door de mino) waren zo erg dat ik over moest op de doxy)

Daarna heb ik een week pauze gehad. In die week ontstond een ontstoken klier achter mijn oor. Ik ben ook besmet met bartonella dus dit is geen rare reactie. Die beestjes waren goed de pineut en probeerden zich weer te verschansen.

Nu ben ik aan de tweede ronde begonnen met 3 weken doxycycline. Ik heb een continue spanning rond de nek, brok in de keel en soms een lichte hoofdpijn. Ik slaap nog zo'n 12 uur per nacht en word moeilijk wakker.

Ik geloof dat de behandeld arts mij zo'n jaar aan de doxy wil laten. 2x per dag 100mg. Of 1x per dag 200mg hij zegt dat dit verder weinig uitmaakt.

Ik zwem nu 1x per week een hele kilometer in het zwembad. Ik moest aan m'n immuunsysteem werken en bewegen was goed. Daarnaast slik ik 1000mg vitC een vitB combi en vitD 800ie en probiotica. Voor het slapen neem ik soms 5mg melatonine. Dan slaap ik lekker door.

Daarnaast eet ik iets meer groente en fruit dan normaal en eens per week doe ik 100gram shiitake paddestoelen door een pasta heen. Ik ben opzoek naar Cistus thee voor de heilzame werking die ervan uit zou gaan.

Daarnaast ben ik aan het overwegen om de Beyond Balance producten toe te voegen aan mijn suplementen om mijn immuunsysteem te ondersteunen en de antibiotica te ondersteunen.

Het gaat langzaam wat beter. Ik had voornamelijk veel vermoeidheid, veel en vaak nekkrampen en paranoide achtige klachten. De paranoide achtige klachten waren snel verdwenen. Heel fijn want dat was echt heel vervelend om geen vertrouwen te hebben in de mensen om mij heen. Ook stonden mijn ogen vaak raar van vermoeidheid. Ik kijk nu weer fris uit m'n ogen.

Daarnaast is een vrouw in mijn leven gekomen die voorbij de ziekte kijkt en mij ziet voor wie ik ben. :D

Nu heb ik een paar vragen.

Is het gevaarlijk om zo lang doxycycline te slikken?

Op een gegeven moment zal de arts combinatie-therapieën met andere orale antibiotica toevoegen om lyme op meerdere fronten aan te pakken en eveneens de Bartonella bacterie aan te pakken.

Zijn die risico's niet heel hoog met lever- nier- schade en schimmel-infecties of overgroei van andere opportunistische bacteriën?

Wat moet ik allemaal in de gaten houden. Ik heb om de 3 weken even telefonisch contact maar als er echt acuut nood aan de man is dan is de behandelend arts niet bereikbaar. Zo heb ik eerst 4/5 nachten met de huisartsenpost aan de lijn gehangen toen ik zo beroerd werd van de minocycline voor ik over kon stappen op de doxycycline.

Wat bemoedigende adviezen? En dingen om tijdens de behandeling in de gaten te houden?

Hartelijke Groet.

Terug naar “Algemeen”