PEApure, pijnstiller ervaringen?

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
anoniem1992

PEApure, pijnstiller ervaringen?

Berichtdoor anoniem1992 » Wo 2 Jul 2014 20:46

Bij deze dan, zijn er hier mensen die al eens PEApure geprobeerd hebben?
Dit is een lichaamseigen pijnstiller, ontstekingsremmer en zenuwbeschermer zonder bijwerkingen.
Ik ga het toch maar eens proberen, maar het is wel vrij duur.

Verder kan ik er een lang verhaal van maken, maar ik zet het linkje voor jullie neer!

http://www.neuropathie.nu/supplementen/ ... uiken.html

miek123

Re: PEApure, pijnstiller ervaringen?

Berichtdoor miek123 » Do 3 Jul 2014 13:55

Vandaag toevallig net begonnen met PEA in de hoop dat het helpt voor de verschillende neuropathische pijnen waar ik nog veel last van heb en geen kruid tegen gewassen lijkt (zware troep wil ik er niet voor slikken).
Mijn lyme arts gaf het advies met 1 capsule per dag te beginnen en rustig op te bouwen tot 3-4 per dag.
Na ongeveer 6 weken zou duidelijk moeten zijn of het genoeg doet voor mij.
Dus niet zoals met gewone pijnstillers snelle verlichting, het heeft blijkbaar wat tijd nodig.

Ik heb de capsules besteld bij apotheek Mierlo-Hout, daar zijn ze het goedkoopst.
100 stuks van 400 mg voor 49 euro + 7,75 verzendkosten.

En nu maar weer duimen dat het gaat helpen anoniem, sterkte en succes :-)

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Do 3 Jul 2014 14:36

Ik moest 58 euro voor 90 stuks betalen. Ik heb de eerste capsule genomen vanmorgen en totaal geen pijn nu en een ontspannen lichaam. Maar ik reageer altijd heel snel en vaak te sterk! Zo ben ik gestop met b12 omdat ik na drie dagen echt ziek werd van het herxen.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Do 3 Jul 2014 21:30

Nou de eerste dag PEApure gehad.
Zoals hierboven staat ik ben praktisch pijnvrij met de PEApure, ik merk echt een heel groot verschil, ik heb bijvoorbeeld geen kramp meer in mijn kaken en mijn lichaam voelt ontspannen.
Verder niet suf van de PEA of iets anders raars.
Dus bij mij werkt het al, enige is dat het na 4 uur echt wel uitgewerkt is tot nu toe, maar het optimale resultaat duurt vaak een paar weken staat op de site.

Angel239

Berichtdoor Angel239 » Vr 4 Jul 2014 13:43

Bij van Mierlo loopt een WK actie van PEA, 4 potten voor de prijs van 3.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Za 5 Jul 2014 21:43

Nou mijn ervaring met de PEA is super tot nu toe. :D
Inmiddels kom ik de dag door zonder dips in de pijn op 3 capsules.
Ik merk geen onderdrukking van mijn immuunsysteem, wat ik ook begrijp is dat het ondersteunend werkt van internet na beter rondneuzen.
Conclusie is bij mij tot nu toe dat ik herx, ik ben warm en ik voel mijn lymfeklieren, maar ik heb geen pijn en ben veel minder moe daardoor. :D :D :D
Eerder ging de zuurstoftherapie dus niet echt, 15 minuten zuurstof betekende 3 dagen doodmoe en veel pijn.
Nu heb ik na 2 dagen PEA weer zuurstof geprobeerd en dat gaat probleemloos zonder enige pijn.

Nu reageer ik wel heel vlot altijd, maar het is zeker het proberen waard in mijn ogen.

jozzie

Berichtdoor jozzie » Di 8 Jul 2014 21:33

Hoi Anoniem,

Ik volg met aandacht een aantal van je topics. En deze vind ik ook interessant.
Ik was al een paar keer via zenuwpijn op die neuropathie site beland en ook dat PEA verhaal gelezen.
Je hebt me in ieder geval enthousiast gemaakt en ik heb ze ook besteld. Ik wil van die scherpe pijn in mijn hoofd en kaken af. Liefst door de oorzaak weg te halen, maar dat is waarschijnlijk een zaak van lange adem. Die PEA biedt misschien soelaas op kortere termijn.

Bedankt en groet Jozzie.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Di 8 Jul 2014 22:13

Ik duim voor je dat het voor jou ook zo fijn gaat werken jozzie! En fijn te horen dat het zin heeft hier te schrijven, hoe meer ervaringen van tactieken op internet hoe beter! :D Hier gaat het top nog steeds, ik lijk steeds minder lang te slapen weer sinds de PEA, de zuurstoftherapie pakte teveel energie en gaf zoveel pijn! Dus heerlijk dit!

miek123

Berichtdoor miek123 » Do 10 Jul 2014 15:43

Het lijkt erop dat de PEA bij mij ook wat begint te doen!
Na een week duidelijk minder druk- en gewrichtspijn overal met 2 capsules per dag.
Alleen de brandende en prikkelende pijnen reageren nog niet maar wie weet komt dat nog als de PEA inderdaad zenuwschade herstelt en niet alleen pijnstillend werkt. Herstel van zenuwen zal toch wat meer tijd nodig hebben, ik wacht het rustig af.
Moet er wel bij vertellen dat ik sinds 2 weken ook cbd-olie gebruik wat lijkt aan te slaan (bij mij beter dan thc-olie), vooral m'n spieren en bindweefsel worden er soepeler van en dat scheelt ook in pijn.
Daarom weet ik nog niet zeker of de verbetering van de afgelopen week alleen door de PEA komt of door de cbd-olie of door allebei. Over een tijdje laat ik 1 van de 2 middelen even weg, dan wordt dat misschien duidelijker. Maar als dit zo doorzet ben ik ook superblij! Slopend altijd maar pijn...

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 10 Jul 2014 19:44

Ik heb de link van anoniem ook even gelezen, vooral het stukje:

Het boeiende van het hele PEA-verhaal is, dat ons lichaam deze pijnstillende stof dus zelf maakt, in de cellen van ons lichaam. Zowel in de zenuwcellen als in de bindweefselcellen vindt er doorlopend een opbouw van vetten plaats in palmitoylethanolamide (PEA).

Klinkt niet gek
Vooral als je al van jezelf weet dat je cellen zijn aangetast en dan lijkt het erop dat je eigenlijk nieteens meer in staat bent om deze lichaamseigenstof zelf überhaupt nog te produceren.

Dank je wel voor je informatie

Terug naar “Algemeen”