herxheimer van probiotica mogelijk?

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
jayz

herxheimer van probiotica mogelijk?

Berichtdoor jayz » Wo 16 Jul 2014 22:19

Ik kreeg gisteravond ineens zo'n half uur na inname van mijn probiotica een herx denk ik. Ik had het tegelijk ingenomen met een hoog gedoseerde visolie capsule en magnesium van schussler.

Nu heb ik alle producten al vaker gebruikt zonder problemen, maar ik vraag me nu af of de probiotica voor een soort van herxheimer kunnen zorgen?

WouterB

Re: herxheimer van probiotica mogelijk?

Berichtdoor WouterB » Do 17 Jul 2014 10:39

Apart! Wat voor probiotica was dat?

Naderhand heb ik, toen de behandeling gestart was, weten te herkennen dat ik al eerder Herxen had. Ook zonder behandeling gaat de Borrelia na 28 dagen dood...

Je darmen kunnen nogal heftig reageren op magnesium, zeker als er ook nog vitamine D in die visolie zit.

Het zijn wel dingen die olie op het vuur kunnen gooien, vitamine D is brandstof voor de bacterie, en magnesium en vet zijn een prima bouwstof voor de biofilm...

Groetjes, Wouter

jayz

Re: herxheimer van probiotica mogelijk?

Berichtdoor jayz » Do 17 Jul 2014 19:20

Ik heb gewoon de orthiflor (of hoe heet ie) van orthica. Schijnt wel gewoon een goede te zijn

Terug naar “Algemeen”