Hoe lang blijven doorzoeken?

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
joos06

Hoe lang blijven doorzoeken?

Berichtdoor joos06 » Ma 18 Aug 2014 11:26

Hoi hoi,
Ik ben net nieuw hier op dit forum en nog in afwachting van een diagnose. Nu merk ik bij mezelf dat mijn gevoel heel sterk zegt dat het lyme is wat in mijn lijf zit (mijn verhaal staat bij persoonlijke verhalen), maar door het lezen van al jullie bijzondere verhalen en ervaringen, moet ik zeggen dat de hoop me soms ook wel in de schoenen zakt. Wat als er na bijna 10 jaar niks meer te vinden is in mijn bloed...... in hoeverre houd ik me dan nog vast aan Lyme, of laat ik het gevoel los. Dat deed bij mij de vraag opkomen hoe anderen daar mee om zijn gegaan. Hoe lang ga je door met testen, alternatieve testen of niet, wanneer leg je je erbij neer, of neem je de gok en ga je af op je eigen gevoel (Hoe zeker ben je daar dan van). En dan...... wel of niet laten behandelen, voor zover er artsen zijn die dat willen doen op basis van alleen een klinisch beeld. Ik kan me voorstellen dat je zelf ook gaat twijfelen of het niet tussen je oren zit. Kortom, wanneer houdt je zoektocht op?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Swenink

Re: Hoe lang blijven doorzoeken?

Berichtdoor Swenink » Ma 18 Aug 2014 20:58

Heel herkenbaar. Ik heb al 10 jaar klachten en blijf proberen om mijn situatie te verbeteren. Door bioresonantie zijn de ergste klachten verdwenen. Maar met name de vermoeidheid en lage weerstand blijft. Omdat ik pas na 7 jaar wist dat het lyme was heb ik geen antibiotica kuur gehad. Ik kan volgens de internist nu nog een kuur proberen van 4 weken. Ik durf dit alleen niet goed omdat ik bang ben dat ik er alleen maar slechter van word. Wel blijf ik op het alternatieve vlak zoeken. Maar echt beter worden zit er volgens mij niet meer in. Zit nu weer in een slechte periode en dan ga je toch weer verder zoeken.

joos06

Berichtdoor joos06 » Ma 18 Aug 2014 21:10

Hoi swenink,
Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen idd dat je na zo'n lange tijd niet direct durft te behandelen, want wat als je het alleen maar erger maakt. 10 jaar is lang, ben je al die jaren Door blijven zoeken? En dacht je zelf al aan Lyme voor de diagnose?

lanalana

Berichtdoor lanalana » Ma 18 Aug 2014 21:32

Hoi joos, lastige vraag die vermoedelijk veel heeft te maken met hoe iemand in elkaar steekt en de levensomstandigheden, ik denk niet dat hier een 1 passen antwoord op te vinden is...
Bij mij was de drive ondanks veel tegenslagen, slechte behandeling door artsen, aangetast gevoel van zelfvertrouwen, en ga zo maar door... M'n kindjes, m'n gezin m'n leven. Ik weigerde ( en tuurlijk in het donkerst van de drama dagen was dit erg lastig vasthouden) hiervoor te settelen...ik kon zo niet leven met deze klachten, er was dus geen andere optie om tot het naadje te gaan en duidelijk te krijgen wat mij mankeerde, wat als je het weet...ik wat voor vorm dan ook, kun je er " iets" mee.
De lyme diagnose is bij mij na uitsluiten van veel andere ziektes, middels ltt test uitgekomen...
Ik lees wel verhalen van mensen die overtuigd zijn van de lyme die keer op keer testen, ook na lange tijd en dan ineens de vierde of de zesde test wel raak testen, dat het maar net af hangt, welke test, waar, ab gebruik etc.. Denk dat dat gevoel is...doorgaan tot het naadje.
Uitsluiten en door naar het volgende van wat het kan zijn....
Ik ben zelf van mening dat niemand op zou moeten geven wanneer jou innerlijk gevoel en je lijf je iets vertelt..altijd naar luisteren en zoals je voor iemand anders door het vuur zou gaan..moet je dat ook doen voor je zelf!
Ik schrijf m niet zoals tie moet zijn hè, dit is mijn persoonlijke idee wbt het doorgaan met onderzoeken als je iets fysiek mankeert.
:zwaaien: lana

Swenink

Berichtdoor Swenink » Di 19 Aug 2014 9:06

Hoi joo06,
Bij mij zei de huisarts dat ik fibromyalgie had en dat ik maar anti depressiviteit tegen de pijn moest gaan gebruiken. Ik had toen erg veel pijn maar wilde deze medicijnen niet gebruiken want ik was niet depressief. Een bioresonantie therapeut waar ik met mijn zoontje kwam die vertelde mij dat deze klachten vaak veroorzaakt worden door een virus of bacterie. Zij is mij toen op van alles gaan testen en daar kwam lyme in een ver gevorderd stadium uit. Ik kon me toen nog herinneren dat ik een raar soort muggenbultje heb gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik ben toen terug gaan denken. Tijdens mijn zwangerschap had ik enorm veel last van spierkramp in beide benen. Ik gaf daar de zwangerschap de schuld van maar achteraf is dat waarschijnlijk het begin van Lyme geweest. Mijn zoontje heeft vanaf de geboorte slecht geslapen had koemelk allergie en als peuter was hij voor wel 30 voedingsstoffen intolerant. Ik heb hem ook op Lyme laten testen door dezelfde therapeut en hij had het lyme virus in lichte mate. Waarschijnlijk tijdens de zwangerschap doorgegeven. Ik ben dus waarschijnlijk in 2004 gebeten en ben pas in 2009 met bioresonantie behandeld. Wat het ergste deel van mijn klachten heeft weggenomen. Na een verhuizing ben ik afgelopen jaar naar een nieuwe huisarts gegaan die mij gelukkig wel serieus nam. Ik ben toen via bloedonderzoek op twee manieren op Lyme getest. De ene uitslag was positief en de ander was negatief. Wat maar weer aangeeft hoe slecht deze bloedtesten zijn. Volgens de internist kan ik het beste een lange antibiotica kuur gaan volgen maar ik twijfel hier over. Ik ga nu eerst weer naar een andere alternatieve therapeut waar ik veel positieve lyme verhalen over heb gehoord. Dit brengt in ieder geval minder schade aan. Maar als dit niet werkt dan misschien toch nog anti biotica?. Stoppen met zoeken naar verbetering/genezing doe ik nog lang niet. ik heb twee jong kinderen en wil nog zo veel mogelijk doen!,

joos06

Berichtdoor joos06 » Di 19 Aug 2014 9:18

Hoi swenink,
Jouw verhaal is wel herkenbaar, ik had in jullie 2005 een em waarvoor ik 2 weken ab heb gehad. In oktober 2005 was ik zwanger. Mijn dochter is geboren met een groei achterstand omdat mijn placenta niet meer werkte. Daarna ook veel huilen, luchtwegklachten enz. Uiteindelijk ook coeliakie geconstateerd bij haar toen ze 4 was. Ikzelf heb na mijn zwangerschap veel vage klachten gehad met steeds weer andere diagnoses, ook blijvende vermoeidheid. Deze heb ik op een gegeven moment maar geaccepteerd met het idee dat het er wel bij zou horen. Nu zo veel jaren later valt er veel op zijn plek en realiseer ik me dat er toch misschien meer aan de hand is en wil ik toch het zekere voor het onzekere.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 19 Aug 2014 9:28

Hoi Swenink

Ik kan me het helemaal voorstellen, jou verhaal lijkt erg op het mijne, behalve de zwangerschap dan.
Ik ben al 60 jaar, en ik blijk ook al heel lang geleden door de lyme besmet te zijn, maar gaf het andere oorzaken de schuld. Bij mij was het de overgang die voornamelijk mijn klachten veroorzaakte.
Nu vraag ik me dat af!
Maar goed het is niet meer terug te halen alleen hoe nu verder.....
Ik heb ook in 2009 bioresonantie therapieën gehad voor mijn klachten en een heleboel vitaminetekorten zijn daar ook boven water gekomen, die zijn inmiddels aangevuld maar zal ik moeten blijven slikken omdat mijn lichaam veel verbruikt.
In een later stadium toen mijn therapeut de juiste apparaten had is de Lyme naar voren gekomen ook al in een ver gevorderd stadium. Toen viel bij mij het kwartje!
Ik wordt nu al ruim 1½ jaar behandeld met natuurlijke middelen met een protocol die op mij is afgestemd.
Het werkt wel, al zit ik nu in een fase waarin het eerst erger wordt, en toch geeft me dat een goed gevoel, ik weet nu waartegen ik aan het strijden ben.

Ik hoop dat jou therapeut ook een goede behandeling voorschrijft. Ik zou dat zéker eerst een kans geven!
Als je wilt kan je mijn topic lezen, op persoonlijke verhalen.

sterkte!
Daisy

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 19 Aug 2014 9:30

Hallo Joos,
We zaten gelijk te typen hier! :D
Maar ook jou verhaal is natuurlijk herkenbaar!

Daisy

jeanette

Berichtdoor jeanette » Di 19 Aug 2014 16:13

in 1987 besmet geraakt in de zomer met iets!! altijd geweten het is niet weg. gaf in 1999 al aan dat dit lyme is. daarna 2x een negatieve test. tot dat p v m in 2012 de ltt test liet doen, en BINGO.3 soorten borrelia in me. en bioresonantie heeft ook miyamotoi waargenomen. vele artsen hebben geprobeerd het uit me hoofd te praten.

joos06

Berichtdoor joos06 » Di 19 Aug 2014 16:34

Lana, dat is ook mijn gevoel hoor, dat ik nu een keer door moet gaan om tot een diagnose te komen, maar als je het er met anderen over hebt, dan heb ik het idee dat ik ze hoor denken; ja hoor, er is weer wat :roll: . Maar de kans is ook dat dat idee meer mijn onzekerheid hierover is dan dat mensen daadwerkelijk zo denken. In elk geval wil ik nu dus wel doorgaan.

Daisy en jaenette, Dank voor jullie bijdragen, fijn om te horen hoe jullie met de situatie omgaan en dat je uiteindelijk toch bevestiging kreeg van je gevoel.
Ik lees nu al bij meerdere van jullie dat lyme er bij bioresonantie uitkwam. Ik heb het zelf ook ooit 1 keer gedaan, maar vond het zo vaag, dat ik na 1 keer gestopt bent. Opvallend dat het hier toch regelmatig in positieve zin terugkomt. Zijn jullie niet bang met dat soort dingen dat er gezegd wordt wat je wilt horen? Ik zeg niet t zo is hoor, sta overal voor open en denk zeker dat er meer wegen naar Rome leiden, maar vind het toch een beetje een grijs gebied.

Terug naar “Algemeen”