Even voorstellen

Voor allerlei onderwerpen met vragen, informatie en discussie dat betrekking heeft op de ziekte van Lyme, maar dat niet bij de secties "Wetenschap" en "Medisch" past. Dus geen medische vragen.
singing

Even voorstellen

Berichtdoor singing » Ma 1 Sep 2014 15:48

Hallo Allemaal,

Wilde mezelf even voorstellen; Ik ben er sinds mei van dit jaar (2014 voor als je dit in 2015 leest ;)), achter dat ik late stage lyme disease heb.

Alweer in 2008 had ik een burnout maar zowel vermoeidheid als stress gevoel bleven aanhouden. Na allerlei artsen en peuten en het ME centrum in Lelystad, kwam ik bij Prof de Meirleir uit . Qua diagnose en klachten, vielen veel dingen op hun plek.

Toen ik de diagnose kreeg, wist ik exact wanneer ik gestoken was. Niet qua datum of jaar, maar wel waar en hoe dat ik gestoken was en dat ik zo'n Lyme uitslag (Erythema migrans) had gekregen Volgens de HA was het geen Lyme omdat ik niet door een teek gestoken was.

Ik heb al veel gelezen op Lymenet, en dank je wel iedereen dat jullie je verhaal vertellen, het geeft niet alleen veel informatie maar ook heel veel steun te weten dat je niet alleen bent :D .

bamboe

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bamboe » Wo 3 Sep 2014 4:38

hoi Singing, welcome to the club:-) als je dan toch lyme hebt...
Wel mooi dat je nog singing heet ook.
Zing je graag of heeft de lyme je een toontje lager doen zingen?

sterkte!

singing

Berichtdoor singing » Do 11 Sep 2014 13:41

Hallo Bamboe,

Ha, goede opmerking. Zingen geeft me altijd een positieve boost. Ook als het even tegenzit.
En hoe zit dat met jou, heb je ook zoiets?

Groetjes

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 11 Sep 2014 19:34

hallo Singing, ik zing wel graag soms en ik vind het ook wel leuk om mensen een beetje voor zich uit te horen zingen. Liefst al zij niet weten dat ik er op let.
Gisteren heb ik zitten luisteren naar een leuk liedje (vind ik dan) van Stevie Wonder.
Past time paradise.
Wat mooie muziek is, is wel erg persoonlijk of het hangt af van je stemming of de situatie waarin je zit.
Ik vind / vond het in eerste instantie een mooie melodie, maar de tekst vind ik eigenlijk ook heel mooi.
Het gaat over niet echt leven: dat kan met leven met plannen in je hoofd van hoe dingen moeten gaan, of in het verleden: allemaal afleiding van waar het echt om draait.
Ik herken het wel.
Mijn ziekte heeft me enerzijds eigenlijk wel meer bij het nu gekregen, noodgedwongen ook, maar ook soms die overlevingsmodus, die me ook wel weer een beetje bij het hier en nu weghaalde...

Kom je er wel een beetje uit met je klachten, wat je ermee aan kan vangen en wat niet? (om maar eens een vraag te stellen).
Ik had ook een burn out, daarna nog wel opgekrabbeld en 3 jaar later volledig ingestort.
Tussen je burn-out en nu zit wel een lange tijd van zoeken voor je!
Ik kan me voorstellen dat je blij bent als dingen dan ineens na lang zoeken op zijn plek vallen.
Dat was ook mijn grootste geluk: voor mij kwam die lyme als donderslag bij heldere hemel: amper erover gehoord.
Toen dacht ik nog: nu gaan we er tegenaan en dan wordt het gelijk weer zoals voor ik instortte, maar dat had en heeft nog wel wat meer om het lijf.
Toch, gek, vind ik het een spannende weg, die zoektocht naar meer gezondheid.
De zoektocht wordt altijd beloond heb ik gemerkt, al gaat die niet over rozen bij mij.

groetjes!

singing

Berichtdoor singing » Vr 12 Sep 2014 5:52

Hallo Bamboe,

Ik zing veel voor me uit, helaas blijven vaak de meest foute nummers in het geheugen hangen ;). Heel herkenbaar wat je schrijft over leven in het nu en meer focus hebben wat belangrijk is. Dat voel ik heel sterk. Ook het gevoel dat ik door deze hele ervaring heel veel geleerd heb. Als ik beter ben wil ik me ook meer inzetten voor anderen :).

Wat behandeling betreft sta ik echt aan het begin. Nu begonnen met de AB en al gelezen over de kruiden. Het is me wel opgevallen dat het lastig is zonder voldoende financiele middelen. Die ik nu niet heb.

Denk jij dat je burnout verband houdt met de lyme? Ik begin steeds meer te denken van wel. Fijn dat jij een stuk sneller een juiste diagnose hebt gekregen! Hopelijk heeft dat schade beperkt.

Groetjes

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 13 Sep 2014 21:58

hoi Singing over jouw onderstaande woorden:

Het is me wel opgevallen dat het lastig is zonder voldoende financiele middelen. Die ik nu niet heb.

Denk jij dat je burnout verband houdt met de lyme? Ik begin steeds meer te denken van wel. Fijn dat jij een stuk sneller een juiste diagnose hebt gekregen! Hopelijk heeft dat schade beperkt.

Over financiele middelen: als ik zo vrij mag zijn: voor mij persoonlijk geldt: de kennis en bewustzijn staan voorop bij goed die ziekte van lyme kunnen behandelen bij mij. Je kunt omkomen in het geld, maar als je het aan de verkeerde dingen besteedt ben je nergens. Jij hebt lang gedraald voor je een diagnose had (ik trouwens ook terugkijkend voor ik instortte): hoeveel geld (en erger nog energie en andere toestanden) had het je wel niet gescheeld als de diagnose en daarmee de kennis en het bewustzijn van je ziekte eerder bekend waren geweest bij jou?

Ja die burn out hield bij mij terugkijkend verband met de lyme.
Je kunt al minder goed tegen een stootje als je laaggradige infecties in het lijf hebt.
Voordat de burn out bij mij een feit was, had ik al last van het syndroom van tietze, restless legs en ik sliep comateus. Ik was een langzaam in elkaar stortend kaartenhuis dat weinig stootjes nodig had om uiteindelijk helemaal in te storten.

Tot slot hoop ik dat je snel beter wordt en dat je aan je voornemen toe kunt komen singing. Dat is pas echt ¨singing¨ :zwaaien:

sterkte!

singing

Berichtdoor singing » Di 23 Sep 2014 18:37

Thanx bamboe voor je lieve wensen :) Dat doet me goed

Terug naar “Algemeen”